Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NAVARA 2007rok -naped problem


Gość rafaello1974
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafaello1974

witam mam problem z nissanem navara---

gdy wlaczam tryb na 4 kola naped to przy jezdzie zaczyna stukac w przednim napedzie

jest to takie klekotanie,,jazda na wprost i jak skrecam itd ,,to samo

gdy odlacze przedni naped jak chodzi tylko na tyl to wszystko jest ok

co to moze byc

prosze o wszelkie pomysly i porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Navara ma przedni most ??? :o

 

Sprawdź przeguby w kołach i przednie krzyżaki na wale.

 

Na jakiej nawierzchni włączasz przedni napęd ?

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyferencjał pól osie przeguby krzyżaki można nazwać mostem

Uszkodzone mogą być przeguby słychać na skręconych kołach lub

reduktor charakterystyczne pstrykanie podczas dołączania przedniej osi gdy jest rużnica prędkości obrotowej między przednią a tylną osią

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

mam navare z 2008r i pojawił sie pewien problem z przednim napędem otuż niezałącza sie po przekręceniu przełącznika kontrolka wskazuje załączanie i nic więcej co to może być może to tylko jakaś pierdoła??? pomóżcie bo niewiem czy mam coś kombinować czy do aso sie udać na sprawdzenie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może silniczek w reduktorze włączający przedni napęd , a może to tylko jak jest to jakiś bezpiecznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz niewiem bo troszke poszalałem na śniegu pod chipermarketem potem próbowałem zaparkowac na miejscu parkingowym i d*pa coś cie zblokowało jak skręciłem kołami i stanołem prubowałem rozpiąć i spąć jeszcze rza nic niedało awięć cofnołem prostująć koła i dopiero sie rozpieło

a teraz wogule niezpina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :beer:

kolego nie wiem czy można poszaleć pod sklepem(jazda po parkingu to nie teren ,to była raczej ślizgawka) z pewnością nie ale trzymam kolegę za słowo ,tylko przypominam dołączanie i rozłączanie napędów powinno odbywać się na prostych kołach (kierownica ustawiona do jazdy na wprost) i nie powino dodawać się gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Nie chcę zakładać nowego wątku więc piszę tutaj.

 

Od kilku dni nie mogę załączyć napędu 4x4 w mojej Navarze D40 (2008 rok). Wygląda na to, że to sprawa elektryczna, ale może coś doradzicie. Po przekręceniu pokrętła absolutnie nic się nie pojawia na zegarach. Nie działa też przycisk od blokady dyferencjału. Po prostu ciemno i martwa cisza. Podpowiecie gdzie szukać przyczyny?

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 17.01.2016 o 12:22, sq9mcs napisał:

Zrób samodiagnostykę. Szukaj na forum był o tym temat

 

Kurczę, szukam i szukam, ale wyszukiwarka pod hasłami diagnotyka, samodiagnostyka nic nie znajduje. :/

 

Możesz jakoś pomóc? Może mnie jakoś nakierować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchomić system automatycznej diagnostyki:

Dla skrzyń automatycznych (A/T):

1. Ustaw skrzynię na P, przełącznik 4WD na 2WD.

2. 2x włącz zapłon, po czym pozostaw zapłon wyłączony

3. Włącz zapłon

4. Zapali się 4WD

5. Ustaw skrzynię na R, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, 4H, 2WD

6. Ustaw skrzynię na P, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, 2WD, 4H

7. Ustaw skrzynię na N, następnie przełącz 4WD na 2WD

8. Ustaw skrzynię na P.

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

 

Dla skrzyń manualnych (M/T):

1. Wrzuć luz, przełącznik 4WD na 2WD

2. 2x włącz zapłon, po czym zostaw zapłon wyłączony

3. Włącz zapłon.

4. Zapali się 4WD

5. Wrzuć dowolny bieg, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, 4H, 2WD

6. Wrzuć luz, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, 2WD, 4H

7. Wrzuć dowolny bieg, przełącz 4WD na 2WD

8. Wrzuć luz

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

 

Jak czytać kody błędów?:

Każdy kod to liczba błysków lampki 4WD, więc jeśli mamy tylko błąd 8 to lampka błyśnie 8 razy po czym zapali się na dłuższy czas i znowu zacznie błyskać błąd 8. Błędy są błyskane jeden po drugim. Przerwa pomiędzy nimi to dłuższe zgaśnięcie lampki 4WD.

 

Brak błędów:

Lampka 4WD świeci cały czas ale co 2.5-3sek zgaśnie i pojawi się ponownie i tak cały czas.

 

Kasowanie błędów:

Po samodiagnostyce należy wyłączyć zapłon, błędy zostaną skasowane automatycznie, można zrobić to samo z poziomu Consult'a-II. Zwykły interfejs OBD nie skasuje ostatecznie tych błędów. Sprawdzone!

 

Zakończenie automatycznej diagnostyki:

Należy wyłączyć zapłon

 

Kody błędów:

"1" - Niewłaściwy sygnał z czujnika prędkości pojazdu przedniego mostu

"2" - Niewłaściwy sygnał z modułu TCM przez szynę CAN, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy

"3" - Niewłaściwy sygnał czujnika prędkości pojazdu systemu ABS

"4" - Błąd szyny CAN

"5" - Błąd konwertera analogowo-cyfrowego komputera TCU (skrzyni rozdzielczej)

"6" - Niewłaściwy sygnał z czujnika 4LO, zwarcie lub uszkodzenie wiązki

"7" - Brak sygnału prędkości pojazdu z układu ECM

"8" - Za niskie napięcie w skrzyni rozdzielczej w trakcie jazdy

"9" - Wykryto dwa sygnały z przełącznika 4WD (uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne przełącznika)

"10" - Przełącznik wykrycia czekania (połączenia elektryczne) - spełnienie warunków jazdy do włączenia i wyłączenia reduktora.

"11" - Problem z silnikiem siłownika reduktora (elektryczny i/lub mechaniczny)

"12" - Problem z przełącznikiem silnika siłownika reduktora (połączenia elektryczne)

"13" - Uszkodzenie modułu TCU, sprzeczne sygnały w przekaźnikach systemu

"14" - Uszkodzenie przełącznika PNP skrzyni biegów

"15" - Błędny sygnał prędkości pojazdu z zestawu wskaźników.

 

Inne problemy:

Jeśli lampka 4WD błyska bardzo szybko to oznacza że jest za niskie napięcie z akumulatora i dane są kasowane.Jeśli lampka nie błyska to: W przypadku skrzyni automatycznej brak lub zwarcie sygnału z przełącznika PNP w skrzyni automatycznej. W przypadku skrzyni manualnej: Przełącznik światła stopu, czujnik "luzu" skrzyni nie podają sygnału lub są zwarte do masy. brak błyskania lampki oznacza także brak sygnału lub zwarcie w przełączniku 4WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiś dwudziestu próbach dzisiaj poddałem się. To u mnie po prostu nie działa. Brak jakiejkolwiek reakcji. Chyba czas na podłączenie się pod komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Niestety, nic się nie zaświeca. Tak jakby pokrętło od napędu było martwe. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nie jest żaden przepalony. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...