Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośna praca pompy wtryskowej


Gość xavio7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakładam nowy temat, ponieważ nie mogę nic podobnego znaleźć. Jeżeli już jest to z góry przepraszam. Do rzeczy. Jak odpalę silnik to oprócz jego pracy słychać dziwny stukot z pompy wtryskowej. Objawy:

Silnik od 1000 do 1500rpm przy powolnym dodawaniu gazu szarpie niemiłosiernie,

Przy dodawaniu gazu słychać ten dźwięk, natomiast, gdy jest na biegu i puszczę gaz lub ledwo go trzymam dźwięku tego nie słychać, na luzie też jest słyszalny.

Ostatnio były wymieniane końcówki wtryskiwaczy( przed wymianą też tak było, możę delikatnie ciszej), filtry czyste, olej również wymieniony, na przepływce przy ciepłym silniku 1.84V. Rozrząd był robiony kilka miesięcy temu. Od pompy na dole po lewej stronie miałem urwany taki kabelek na kostce, zrobiłem to, ale nie wiem, czy dobrze. Mechanik straszy wymianą pompy lub jakiegoś cylindra w pompie. Proszę o pomoc, ponieważ zakochałem się w tym samochodzie i nie chcę innego,a pomysłów już mi brak. Silnik to CD20T. Jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze jakichś inf. to piszcie. Podam każdy objaw jaki znam. Zapomnniałem dodać, że mam troszeczkę filtr powietrza wygięty(chyba od temp.) i jest taka 7mm szczelinka w jednym miejscu. Nie wiem, czy to ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te stuki pojawily sie niedawno czy juz byly przed wymiana rozrzadu.

Do wymiany filtr powietrza i sprawdzic jak wyglada rezonator przy filtrze powietrza.

Sprawdz opor tego zaworu na dole [ompy wtryskowej. Tam moze byc przerwa lub zwarcie na kablach. Mogles zle zlutowac . sprawdz sam lub niech elektryk sprawdzi dobrze te kable przy tym zaworze co pisales. Tak na marginesie jest to zawor kata wtrysku . Moze gdzies sie stykaja z masa. Beda wlasnie takie objawy takie jak opisujesz a zwlaszcza na biegu jalowym.

Z ta wymiama pompy to spokojnie na razie bo te pompy jak sie dba o paliwo to tak sie nie psuja . Ten cylinder w pompie to przestawiacz kata wtrysku. Nawet o tym nie mysl bo nowy kosztuje 1100zl.

A czy jesli problem pojawil sie niedawno autko po wymianie rozrzadu dobrze odpalalo .Ja podejrzewam ze problem bedzie tkwil wlasnie wtym zaworze. Autodiagnostyke jak najbardziej zrob zeby ewentualnie jeszcze wykluczyc wtryskiwacz sterujacy . .

Najpierw zrob to . Potem zobaczymy co dalej jesli nadal bedzie problem.

 

Powoli tez szykuj kase na nowa przeplywke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę te kable, a autodiagnostykę zrobię w przyszłym tygodniu z braku czasu. Jak będę znał kody błędów to napiszę. Nie wydaje mi się, żeby filtr był do wymiany - jest czysty. Dziękuję za podpowiedzi. I czekam na następne jak opiszę problem dokładniej.

 

Wydaje mi się, że przed wymianą rozrządu samochód pracował dużo ciszej, mój znajomy, który go słyszał też tak twierdzi. Przy mymianie rozrządu mechanik przestawił mi rozrząd o jeden ząb, ale jest wszystko ok, bo zawiozłem im schematy i powiedziałem ile ma być zębów na paskach od znaku do znaku. Nie polecam warsztatu w Lubinie na ul. Kolejowej. Jeśli ja musiałem zawozić schematy i sam tłumaczyć jak mają ustawić to...

 

Poprawiłem kable na tej wtyczce do pompy. Chodzi tak jakby ciszej i chyba mniej szarpie, ale problem nadal pozostał. W poniedziałek lub wtorek zrobie autodiagnostyke.

Niestety autodiagnostyka u mnie nie zadziałała. Kontrolka świeci się cały czas i nic nie mruga. Jak odpalę silnik to wtedy gaśnie. Zauważyłem, że gdy grzeją świece żarowe (mam na krótko na guzik) to dźwięk jest cichszy. Mam jeszcze nieszczelną obudowę filtra powietrza. To może mieć coś wspólnego?

Gdzie jest ten rezonator powietrza????

 

Wiem więcej. Błąd jaki pokazał się elektromechanikowi na komputerze - 21 Regulacja początku wtrysku Odchyłek regulacji. Umówiłem się ze specem od pomp na ustawienie pompy (prawdopodobnie czujnikiem zegarowym) na 28 grudnia. Jak myślicie? Pomoże to? Podzielcie się opiniami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O błędzie 21 było już wiele razy pisane na forum. Jak już się umówiłeś do speca to niech Ci wyczyści sitko na króćcu doprowadzającym paliwo do pompy i na tym zaworze kąta wtrysku. Ja wyczysciłem te sitka i zmieniłem filtr paliwa na nowy i błąd 21 znikł, jak i innym wielu z tego forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję pueblo. Oczywiście zastosuję się do tej rady. Jakoś nie mogę znaleźć na forum o tym błędzie. Gdyby ktoś przypadkiem miał linka to poproszę. Jeszcze raz wielkie dzięki za poradę. Jak tylko to zrobię to napiszę o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwileczką wróciłem od mechanika. Kąt był nieźle namieszany. Mechanik przyznał, że teraz jest tak jak powinno być, choć nie do końca jest porządany efekt. Autko jest ciche, ładnie przyspiesza, ale... Przy utrzymywaniu stałej prędkości na poziomie do ok. 2500rpm autko poszarpuje delikatnie i puści czasem dymka (taki niebieskawy) choć ojciec, który jechał za mną mówi, że raczej białawy ten dymek. Mechanik powiedział, że jeśli uznam to za wadę to mam zadzwonić i coś jeszcze popróbuje. Proszę o rady. Ja też zabieram się za czytanie forum, bo wiem, że gdzieś coś było o dymieniu na niebiesko. Mechanik jeszcze wykluczył wadę przepływomierza. Stwierdził, że to kąt lub (co mało prawdopodobne EGR zaślepiony i trochę oszukuje przepywkę). Proszę o opinie kolegów z większym stażem niż mój:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...