Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nastawy przepustnicy?!


Gość gasch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

chcialem sam wyczyscic przepustbnice i silniczek krokowy ale slyszalem ze mechanik zrobi mi to tanio. wiec pojechalem do bosch serwis i koles powiedzial ze czyszczenie moze nic nie dac i ze na pewno trzeba bedzie zaprogramowac ;) nastawy przepustnicy. i ze kosztuje to 120 (razem z czyszczeniem przepust. i silniczka krokowego). mowi ze trzeba podlaczyc kompa i jeszcze raz wgrac "nastawy przepustnicy".

To sciema czy faktycznie trzeba cos takiego zrobic? Przy okazji chce sprawdzic cala elektronike robiac porzadna diagnostyke (prez kompa) za 50 zeta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,

tak naprawde to trzeba cały silnik wymienić jak również komputer bo kto wie licho nie śpi.

A tak poważnie sam przeczyść silniczek krokowy (zawór powietrza dodatkowego). A jak chcesz żeby ci zrobił to mechanik to twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

podejrzewalem ze koles cos sciamnia. z drugiej strony w tym bosch serwis naprawde sie znaja na rzeczy i jesli cos sie w aucie kopie to zawsze znajda przyczyne (maja sporo sprzetu) a przy tym sa duzo tansi niz ASO. dam im wyczyscic przepustnice a programowanie podziekuje.

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

przepustnica wyczyszczona! jednak okazalo sie ze silniczek wolnych obrotow ledwo zipie i jest do wymiany. Gdzie tego szukac, czy ryzykowac uzywany, ile moze to cudo kosztowac?

dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
witam,

przepustnica wyczyszczona! jednak okazalo sie ze silniczek wolnych obrotow ledwo zipie i jest do wymiany. Gdzie tego szukac, czy ryzykowac uzywany, ile moze to cudo kosztowac?

dzieki

pozdrawiam

jaki masz ten silnik? GA16DS? GA16i? Co to za sunny? N13? N14? ja tam mam jakies graty. Daj znac na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

chce sie upewnic czy moj silniczek krokowy od wolnych obrotow na pewno padl. jak to mozna zrobic? zdjalem obudowe filtra powietrza i widze gardziel przepustnicy, jasli pociagne za linke gazu (po prawej) to sie otwiera. Po lewej (patrzac od przodu auta) stronie do przepustnicy przykrecony jest jakis prostokatne, plaskie cos z kabelkiem, po odlaczeniu kabelka silnik gasnie. Czy to jest ten silniczek? Nizej pod tym czyms jest nastepne "CÓŚ" z wtyczka, to juz nie jest plaskie ale dosyc mocno wystajace i o wiele trudniej dostepne, moze to jest silniczek?

Jak sprawdzic czy dziala? co sie powinno dziac po odlaczeniu?

dzieki,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

zrobilem fotke

IMG_1955m.JPG

 

po odlaczeniu jedynki gasnie

po odlaczeniu 2 na chwile wzrastaja obroty potem znowu 500 ;(

nie wiem co robia urzadzonka pod pozostalymi numerkami, pod 5 jest jakas sroba regulacyjna.

prosze o pomoc - gdzie silniczek wolnych obrotow? - podejrzewam ze to 2

czy musze jakos uwazac wymontowujac go?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jeszcze jedno - pedal gazu czasami sie jakby haczy w pozycji "puszczony" i zeby go wcisnac trzeba mocniej nadusic. gardziel i zastawka przepustnicy jest czysta (nie wiem czy powinna byc az tak sucha, czy jej czyms nie posmarowac) i nie wiem czy ona sie haczy czy linka.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jako ze nie jestem zbyt kumaty, chcialbym sie upewnic ze to co wymontowalem to silniczek krokowy wolnych obrotow?

IMG_1956m.JPG

IMG_1957m.JPG

IMG_1958m.JPG

 

jesli mi sie udalo to moje dalsze pytanie brzmi jak to rozebrac/wyczyscic?

wrzucic cale do benzyny czy moze ostro spryskac WD40?

i jak sprawdzic czy wogole dziala? po wyjeciu silnik wogole nie odpala (tzn od razu gasnie) ale powodem jest chyba lewe powietrze wlatujace przez powstaly po krokowcu otwor. Moj krokowiec przykrecony byl na JEDNĄ!!! srobke i nie bylo zadnej uszczelki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
maciejka_sz, pokazujesz GA16DS, a kolega się pyta o GA16DE. One raczej się mocno różnią..

To jest silnik GA16i a nie GA16DS - to nie jest gaznik jak wiele ludzi pisze tu na forum. To jest jednopunkt. Z gory wyraznie widac wtryskiwacz paliwa. W dodatku sa do niego poprowadzone przewody NN. To jest silnik z ostatniej generacji N13. Klamoty moga pasowac do GA16DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

To jest dokladnie zawor powietrza biegu jalowego. To on steruje doplywem powietrza ustalajac je na 800-900obr jak silnik jest cieply.

Tego sie nie rozpiera bo w tym okraglym walcu jest cewka (elektormagnes). Z niej wychodzi taki trzpien ktory wpycha lub wypycha taka tulejke ze sprezynka i otworkami.

U mnie tez nie ma uszczelki ale urzadzenie jest przykrecone na dwie srubki... moze dlatego obroty Ci falowaly wczesniej bo to urzadzenie nie bylo dobrze dokrecone? A moze mechanior u ktorego byles zgubil te srubke? Znajdz druga srubke i przykrec porzadnie to urzadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Ten moj zawor nie bedzie pasic do twojego silnika bo ma inna wtyczke... A chyba nie ma sensu tego przerabiac.

To sie raczej nie psuje tylko pewno masz zabrudzony ten trzpien w srodku w obudowie urzadzenia wtryskowego. Jak chcesz cos czyscic to wlasnie ten trzpien z otworkami... uwazaj tylko zebys nie pogubil sprezynek i innych malych drobiazgow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

dzikei za info. trzpien w obudowie przepustnicy (czy tam urzadzeniu wtryskowym) wyglada OK, po nacisnieciu paluchem ladnie i plynnie sie wsuwa a potem odskakuje. teraz wrzucilem silniczek krokowy do benzyny i bede go moczyl do jutra, wtedy zobaczymy co dalej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno - moze wiesz co to za ustrojstwo oznaczone 3 na mojej fotce? oraz do czego sluzy sruba 5? krecenie nia powoduje spadek obrotow i gasniecie niezaleznie od kierunku krecenia.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

co to jest tps?

piszesz ze "3--zawór powietrza dodatkowego-działa po włączeniu klimy" ja nie mam klimy. myslalem ze silniczek krokowy wolnych obrotow czyli na fotce numer 4 to wlasnie zawor powietrza dodatkowego.

Kupilem uzywany i po podlaczeniu do akumulatora "na krotko" ladnie sie wysowa a po podlaczeniu do wtyczki wogole nie reaguje (wyczyscilem styki a we wtyczce mam 13v, a po wlaczeniu swiatel i dmuchawy 10,8V)

Jak odlaczyc to TPS i wyregulowac obroty sruba 5 ???

Dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce:

1-przepływomierz

2-czujnik położenia przepustnicy (tps)

3-zawór zwiększonej prędkości biegu jałowego

4-zawór obrotów biegu jałowego

5-Sruba regulacji biegu jałowego

 

REGULACJA

-odłączyć złącze tps

-nagrzać silnik do 80'

-uruchomić silnik i przegazować kilka razy pow. 2500rpm

-zprawdzić obroty silnika ew. wyregulować wkrętem 5

-prawidłowe obroty:700+/-50rpm

-podłączyć złącze tps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

dzieki za informacje. mam jeszcze jedno pytanie: za co odpowiada "3-zawór zwiększonej prędkości biegu jałowego"? podejzewam ze za podniesienie obrotow jak silnik jest zimny ale czy tez za zwiekszenie obrotow kiedy wlaczone sa dodatkowe odbiorniki pradu (np. ogrzewanie tylnej szyby)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...