Gość gasch Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 witam, chcialem sam wyczyscic przepustbnice i silniczek krokowy ale slyszalem ze mechanik zrobi mi to tanio. wiec pojechalem do bosch serwis i koles powiedzial ze czyszczenie moze nic nie dac i ze na pewno trzeba bedzie zaprogramowac nastawy przepustnicy. i ze kosztuje to 120 (razem z czyszczeniem przepust. i silniczka krokowego). mowi ze trzeba podlaczyc kompa i jeszcze raz wgrac "nastawy przepustnicy". To sciema czy faktycznie trzeba cos takiego zrobic? Przy okazji chce sprawdzic cala elektronike robiac porzadna diagnostyke (prez kompa) za 50 zeta. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Wiesz, tak naprawde to trzeba cały silnik wymienić jak również komputer bo kto wie licho nie śpi. A tak poważnie sam przeczyść silniczek krokowy (zawór powietrza dodatkowego). A jak chcesz żeby ci zrobił to mechanik to twoja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Dokladnie... to sie czysci samemu. Chyab ze nie wiesz co i jak to proponuje jednak odwiedzic mechaniora ale bez przeprogramowywania jakis tak map... po czorta to robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 witam, podejrzewalem ze koles cos sciamnia. z drugiej strony w tym bosch serwis naprawde sie znaja na rzeczy i jesli cos sie w aucie kopie to zawsze znajda przyczyne (maja sporo sprzetu) a przy tym sa duzo tansi niz ASO. dam im wyczyscic przepustnice a programowanie podziekuje. pozdraiwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 witam, przepustnica wyczyszczona! jednak okazalo sie ze silniczek wolnych obrotow ledwo zipie i jest do wymiany. Gdzie tego szukac, czy ryzykowac uzywany, ile moze to cudo kosztowac? dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 witam,przepustnica wyczyszczona! jednak okazalo sie ze silniczek wolnych obrotow ledwo zipie i jest do wymiany. Gdzie tego szukac, czy ryzykowac uzywany, ile moze to cudo kosztowac? dzieki pozdrawiam jaki masz ten silnik? GA16DS? GA16i? Co to za sunny? N13? N14? ja tam mam jakies graty. Daj znac na priva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 witam, chce sie upewnic czy moj silniczek krokowy od wolnych obrotow na pewno padl. jak to mozna zrobic? zdjalem obudowe filtra powietrza i widze gardziel przepustnicy, jasli pociagne za linke gazu (po prawej) to sie otwiera. Po lewej (patrzac od przodu auta) stronie do przepustnicy przykrecony jest jakis prostokatne, plaskie cos z kabelkiem, po odlaczeniu kabelka silnik gasnie. Czy to jest ten silniczek? Nizej pod tym czyms jest nastepne "CÓŚ" z wtyczka, to juz nie jest plaskie ale dosyc mocno wystajace i o wiele trudniej dostepne, moze to jest silniczek? Jak sprawdzic czy dziala? co sie powinno dziac po odlaczeniu? dzieki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 aha mam silnik ga16de wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 witam, zrobilem fotke po odlaczeniu jedynki gasnie po odlaczeniu 2 na chwile wzrastaja obroty potem znowu 500 ;( nie wiem co robia urzadzonka pod pozostalymi numerkami, pod 5 jest jakas sroba regulacyjna. prosze o pomoc - gdzie silniczek wolnych obrotow? - podejrzewam ze to 2 czy musze jakos uwazac wymontowujac go? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 witam, jeszcze jedno - pedal gazu czasami sie jakby haczy w pozycji "puszczony" i zeby go wcisnac trzeba mocniej nadusic. gardziel i zastawka przepustnicy jest czysta (nie wiem czy powinna byc az tak sucha, czy jej czyms nie posmarowac) i nie wiem czy ona sie haczy czy linka. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 1 - zawor powietrza biegu jalowego 2 - czujnik polozenia przepustnicy 3 - przeplywomierz powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 maciejka_sz, pokazujesz GA16DS, a kolega się pyta o GA16DE. One raczej się mocno różnią.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 witam, jako ze nie jestem zbyt kumaty, chcialbym sie upewnic ze to co wymontowalem to silniczek krokowy wolnych obrotow? jesli mi sie udalo to moje dalsze pytanie brzmi jak to rozebrac/wyczyscic? wrzucic cale do benzyny czy moze ostro spryskac WD40? i jak sprawdzic czy wogole dziala? po wyjeciu silnik wogole nie odpala (tzn od razu gasnie) ale powodem jest chyba lewe powietrze wlatujace przez powstaly po krokowcu otwor. Moj krokowiec przykrecony byl na JEDNĄ!!! srobke i nie bylo zadnej uszczelki!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 maciejka_sz, pokazujesz GA16DS, a kolega się pyta o GA16DE. One raczej się mocno różnią.. To jest silnik GA16i a nie GA16DS - to nie jest gaznik jak wiele ludzi pisze tu na forum. To jest jednopunkt. Z gory wyraznie widac wtryskiwacz paliwa. W dodatku sa do niego poprowadzone przewody NN. To jest silnik z ostatniej generacji N13. Klamoty moga pasowac do GA16DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 To jest dokladnie zawor powietrza biegu jalowego. To on steruje doplywem powietrza ustalajac je na 800-900obr jak silnik jest cieply. Tego sie nie rozpiera bo w tym okraglym walcu jest cewka (elektormagnes). Z niej wychodzi taki trzpien ktory wpycha lub wypycha taka tulejke ze sprezynka i otworkami. U mnie tez nie ma uszczelki ale urzadzenie jest przykrecone na dwie srubki... moze dlatego obroty Ci falowaly wczesniej bo to urzadzenie nie bylo dobrze dokrecone? A moze mechanior u ktorego byles zgubil te srubke? Znajdz druga srubke i przykrec porzadnie to urzadzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Ten moj zawor nie bedzie pasic do twojego silnika bo ma inna wtyczke... A chyba nie ma sensu tego przerabiac. To sie raczej nie psuje tylko pewno masz zabrudzony ten trzpien w srodku w obudowie urzadzenia wtryskowego. Jak chcesz cos czyscic to wlasnie ten trzpien z otworkami... uwazaj tylko zebys nie pogubil sprezynek i innych malych drobiazgow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 witam, dzikei za info. trzpien w obudowie przepustnicy (czy tam urzadzeniu wtryskowym) wyglada OK, po nacisnieciu paluchem ladnie i plynnie sie wsuwa a potem odskakuje. teraz wrzucilem silniczek krokowy do benzyny i bede go moczyl do jutra, wtedy zobaczymy co dalej. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 jeszcze jedno - moze wiesz co to za ustrojstwo oznaczone 3 na mojej fotce? oraz do czego sluzy sruba 5? krecenie nia powoduje spadek obrotow i gasniecie niezaleznie od kierunku krecenia. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietkas Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 5--regulacja wolnych obrotów po odłączeniu czujnika tps 3--zawór powietrza dodatkowego-działa po włączeniu klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 witam, co to jest tps? piszesz ze "3--zawór powietrza dodatkowego-działa po włączeniu klimy" ja nie mam klimy. myslalem ze silniczek krokowy wolnych obrotow czyli na fotce numer 4 to wlasnie zawor powietrza dodatkowego. Kupilem uzywany i po podlaczeniu do akumulatora "na krotko" ladnie sie wysowa a po podlaczeniu do wtyczki wogole nie reaguje (wyczyscilem styki a we wtyczce mam 13v, a po wlaczeniu swiatel i dmuchawy 10,8V) Jak odlaczyc to TPS i wyregulowac obroty sruba 5 ??? Dzieki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietkas Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Na fotce: 1-przepływomierz 2-czujnik położenia przepustnicy (tps) 3-zawór zwiększonej prędkości biegu jałowego 4-zawór obrotów biegu jałowego 5-Sruba regulacji biegu jałowego REGULACJA -odłączyć złącze tps -nagrzać silnik do 80' -uruchomić silnik i przegazować kilka razy pow. 2500rpm -zprawdzić obroty silnika ew. wyregulować wkrętem 5 -prawidłowe obroty:700+/-50rpm -podłączyć złącze tps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 witam, dzieki za informacje. mam jeszcze jedno pytanie: za co odpowiada "3-zawór zwiększonej prędkości biegu jałowego"? podejzewam ze za podniesienie obrotow jak silnik jest zimny ale czy tez za zwiekszenie obrotow kiedy wlaczone sa dodatkowe odbiorniki pradu (np. ogrzewanie tylnej szyby)? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.