Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Informacje dla potencjalnego kupującego


Gość wujekwaldus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://otomoto.pl/nissan-350-z-polski-salon-stan-idealny-C20896716.html

Moim zdaniem jedyny egzemplarz godny zainteresowania obecnie na Allegro.

Na 99% jest to silnik DE o mocy 300Km.

Edytowane przez andrzej6411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

no tak właśnie śledzę allegro od dłuższego czasu i nic nowego z tymi zetkami nie wychodzi...

Gdyby ta jedyna warta uwagi (tez tak uwazam) kosztowala ~60k to nie zastanawial bym sie...

No nic, wystawilem swojego i zobaczymy jak zycie sie potoczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

a "Zetki" trzymają moc? w sensie czy "wiekowa Zetka" (2006+) faktycznie będzie trzymała 300 koni czy spodziewać się wartości niższych?

Osobiście wolał bym tę wersję 313 KM, no ale cena decyduje...

Różnica w osiągach duża między wersją 300 a 313?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

Chyba już żadne autka nie trzymają salonowej mocy:) Czy to nowe BMW czy Nissany...

Kiedyś na autostradzie miałem okazję jechać z takim 350Z... szedł prawie równo ze mną dopiero powyżej 200 zacząłem się oddalać...

Ale jak patrzę na tego:

to nieźle się zbiera... 100-200 poniżej 14s to już bdb wynik... i o takie autko by mi tymczasowo chodziło. No nic, dzięki wszystkim za odpowiedzi, jak sprzedam swoje to się ponownie odezwę w sprawie pomocy w poszukiwaniu autka (aby nie wpaść na minę)

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Thomas35

Nie tyle osiagi różnią te auta co brak normalnej szpery w wersji 300PS.

Jest to system "szperowaty" oparty o tylne hamulce który to w szybkim tempie zjada klocki i tarcze.

W wersji 280PS i 313PS jest normalna szpera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi się wydaje, że te 313KM jest osiągniętych głównie poprzez podniesienie obrotów maksymalnych.

podniesienie obrotów nie dodaje mocy silnikowi a co wiecej powyzej jakiejs wartosci w ktorych silnik ma moc max wartosci spadaja,

silnik musi byc przystosowany do wyzszych obrotów a samo podwyzszenie redlina moze tylko zaszkodzic

9188-2003-Nissan-350Z-Dyno.gif

na wykresie widac jak moc spada powyzej 6,0

silniki NA sa trudne jezeli chodzi o duze przyrosty mocy...pewnie przekonstruowali ukł. dolotowy i wydechowy przestroili ECU i juz wypluło ponad 3 setki

co do mocy VQ i nie trzymaniem mocy to jest jak u hondy...tez sa zawyzone ale nie dlatego ze producent oszukuje tylko jeszcze zalezy na jakim paliwie i jakiej hamowni moc jest mierzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca tak. Przecież w 370Z będziesz miał inny wykres... Chodzi o to, że nominalna moc silnika wylicza się ze wzoru: Moment obrotowy x obroty x jakiś tam współczynnik...

to nie rozmawialismy o 350z??? jezeli chodzi o 370z to masz tam inny silnik o pojemnosci 3,7l.

moc jest mierzona nie wyliczana

 

370z:

Układ / Liczba cylindrów V6 Pojemność 3696 cm3 Średnica x skok 95,5 mm x 86,0 mm Ilość zaworów 24 Stopień sprężania 11,0:1 Moc kW / KM - Obr./min 241 / 328 - 7000 Moment Obrotowy Nm - Obr./min 363 / 5200 Układ wtryskowy wtrysk wielopunktowy

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Stirder to chyba ostatnia osoba której trzeba tłumaczyć, jaki silnik jest w 370 :D

 

Fakt, Michał pisałeś o 313 hp czyli ostatniej wersji 350z :D

A z drugiej strony moc jest obliczana. Hot_rider potwierdzenie tego znajdziesz w wielu źródłach. Tak samo jak wzór na moc silnika.

Przykładowo: http://www.technikaj...oment-obrotowy/

"W tym momencie ważne jest, aby zrozumieć, że nikt na Ziemi nie mierzy mocy silników. To co jest mierzone na hamowni to moment obrotowy - wyrażany w Stanach Zjednoczonych w funto-stopach, a w Europie w Niutonometrach. Następnie obliczana jest moc poprzez zamianę siły obrotowej momentu obrotowego działającej w danym czasie, na jednostki mocy."

Kurde, gdzieś tu na forum mamy takiego specjalistę od silników, który na pewno by to lepiej wiedział. Strider Ty powinieneś gościa kojarzyć :P

A jeśli chodzi o producentów to domyślam się, że mierzone są silniki na hamowni silnikowej, na której są mierzone bezpośrednio parametry silnika, a nie na podwoziowej, dostępnej dla przeciętych nas, na której moc i moment jest obliczany na podstawie osiągów auta i stąd różnice. Nie mówiąc już o tym, że u nas jest tak często tak, że co hamownia to inny wykres ;P

Edytowane przez ewa_hb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...