Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Informacje dla potencjalnego kupującego


Gość wujekwaldus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wujekwaldus

Witajcie,

Poczytałem tutaj wasze forum ale nie znalazłem wszystkich interesujących mnie informacji.

 

Może najpierw taki mały wstęp. Obecnie jeżdżę bmw 335i e92, ale niestety ze względów finansowych będę musiał sprzedać autko i kupić coś tańszego. W kwocie, która mnie interesuje jedyne interesujące autko jakie znalazłem to właśnie Nissan 350Z :)

 

W związku z tym mam kilka pytań:

1) jak bardzo różnią się osiągi między automatyczną a manualną skrzynią biegów?

2) kiedy rocznikowo weszła wersja 313km (bo na allegro są wersje 2004 313KM... ale to zakładam że sprzedający nie wie co ma...)

3) Jak wygląda eksploatacja silnika 3,5v6 (serwis, co się psuje na co uważać?) oraz jak wygląda jego spalanie?

4) gdzieś tam w necie znalazłem że 313 konne Z (http://www.zeperfs.com/fiche1657-nissan-350-z.htm) przyśpiesza do 200 w ~21s. Czy da radę w jakiś prosty sposób (czyt: dolot, wydech?) zejść do wartości <20s?

5) Czy w PL można kupić 350z którym pojeżdżę sobie spokojnie rok czasu?

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie jakby co.

 

ad.1 jakieś 0,5 sek. - zobacz sobie na youtubie manual vs automat

ad. 2 silnik HR od 2007-2009

ad. 3 normalnie - oleju wchodzi ok 4l., filtr kosztuje 15zł, rozrząd na łańcuchu, filtr powietrza kupo sobie K&N, spalanie 10-13-20.... - oj chyba nie czytałeś forum dokładnie.

ad. 4 nie mam pojęcia, ktoś na forum coś robił z dolotem, ale chyba nikłe korzyści..

ad. 5 tak, ja tak kupiłem , jeżdze 16 mies. (wyłączając miesiące zimowe) zrobiłem 18kkm i poza oliwą i klockami i K&N nic nie dołożyłem- nic się nie zepsuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie jakby co.

 

ad.1 jakieś 0,5 sek. - zobacz sobie na youtubie manual vs automat

ad. 2 silnik HR od 2007-2009

ad. 3 normalnie - oleju wchodzi ok 4l., filtr kosztuje 15zł, rozrząd na łańcuchu, filtr powietrza kupo sobie K&N, spalanie 10-13-20.... - oj chyba nie czytałeś forum dokładnie.

ad. 4 nie mam pojęcia, ktoś na forum coś robił z dolotem, ale chyba nikłe korzyści..

ad. 5 tak, ja tak kupiłem , jeżdze 16 mies. (wyłączając miesiące zimowe) zrobiłem 18kkm i poza oliwą i klockami i K&N nic nie dołożyłem- nic się nie zepsuło.

 

polac mu dobrze gada :)

 

Pozdro

utaszo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no można jeszcze dodac ze to slabo modowalny samochod w EU i kosztowny. Niestety wszystkie FI musisz sciagac z US a pierdoly typu dolot wydech specer kolektory nie wiele poprawiaja osiagi wiec albo kupujesz i cieszysz sie z jazdy albo jak chcesz cos robic to szykuj duza kase niestety ten samochod nie jest popularny u nas w zwiazku z czym jest slabo rozpracowany jesli chodzi o mody i strojenie. Glowna wada silnika jest fakt ze lubi sie zatrzec na panewce trzeba dbac o stan oleju bo wchodzi go tylko 3,7 do DE l przy dynamicznej jezdzie polecam zakupic wieksza miske olejowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

No ale mała ilość oleju wynika z tego, że jest to silnik V6 a nie R6. Kiedyś miałem V6 2,0 to tam wchodziło 3,5 litra oleju a do R6 2,2 które też miałem wchodziło 5 litrów czyli podobnie co do V8 ;)

 

A że silnik w zetce czasem lubi olej podpić to trzeba kontrolować poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porządku pełna wymiana oleju to 4,7l, instrukcja i sprawdzone organoleptycznie.

Skąd macie te info o przypadkach zatarciach panewek?

Przypadkowo przy zakupie filtru oleju w czasie luźnej dyskusji w ASO poinformowali mnie, ze dostali notkę o takich przypadkach. Czy wiecie, czym te awarie były spowodowane?

 

Ad)5 Jeżeli nie kupisz owiniętego na drzewie a później prostowanego w stodole to istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością,że dłużej bezawaryjnie pojeździsz niż BMW-e

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

Dzięki Panowie dzięki, oraz pozdrowienia dla użytkownika Rufio (nie z tego forum ale tutaj też mnie znalazł:P)

Odnośnie spalania to dość dokładnie przeczytałem tylko nie mogłem uwierzyć że to faktycznie tyle,

Jak na swoje osiągi zetka pali strasznie dużo, czego zasługą jest pewnie duża pojemność... nie mniej jednak nie są to wartości jakieś kosmiczne (u mnie są zbliżone;p) Bardziej mnie przeraziły wypowiedzi na forum że np: "klocki na jeden sezon" z tego co wiem to są to "BREMBO" i swoje kosztują...

 

O Olej zawsze dbam jak o oko w głowie (u siebie mam aktualnie dwie turbiny które lubią wypić olej i przy ostrej jeździe może to być 0,5L/1000KM... więc na punkcie oleju i dbania o autko jestem dość uczulony...)

Tak myślałem że dolot czy wydech da średni efekt (Gdzies tu na forum nawet doczytałem, że był SPADEK! mocy!) a kompresory są drogie.... no i tylko US....

 

@Andrzej6411, właśnie cały w tym problem aby znaleźć taki egzemplarz... :) widziałem na allegro, takie jak Ty masz... hmmm może nawet to Twoje? Też pomarańcza, w automacie... rzekomo 300 km... jak to Twoje to dobre to cudo:)? Daj znać tu lub na priv.

Pozdr.

Waldek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

pozdrowienia dla użytkownika Rufio (nie z tego forum ale tutaj też mnie znalazł :P)

 

 

a czy to przypadkiem nie z któregoś forum BMW (klub lub sport)? i jeździ E93 330d ? jeśli tak to mój brat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

a czy to przypadkiem nie z któregoś forum BMW (klub lub sport)? i jeździ E93 330d ? jeśli tak to mój brat ;)

 

Dokładnie tego:) Mały ten świat:P

Pokazywał mi raport ze spalania Twojej Zetki. Cały czas widzę "dynamiczny" styl jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

Cały czas widzę "dynamiczny" styl jazdy :)

 

bo jakoś zetką inaczej się nie da :D szczególnie że wskazówka pionowo do góry to ponad 140 kmh ;) no i dźwięk jest fajny powyżej 4tys obr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

Znam te uczucie, dlatego z pośród tylu aut dostępnych na np: allegro, wpadła mi w oko właśnie Z...

Powiedz mi MKS bo ty masz wersję euro, coś poniżej 60k przebiegu ale z początku produkcji...

Mierzyłeś osiągi autka?

0-100?

0-200?

Jak idzie? - wiem że dane są dostępne w necie ale każdy pisze swoje:)

A nie chciał bym kupić Zetki i żeby mnie jakoś koleś w np: 330d wyprzedził ....:)

Dźwięk wiem że jest fajny, niejednokrotnie na ulicy go słyszałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

Znam te uczucie, dlatego z pośród tylu aut dostępnych na np: allegro, wpadła mi w oko właśnie Z...

Powiedz mi MKS bo ty masz wersję euro, coś poniżej 60k przebiegu ale z początku produkcji...

Mierzyłeś osiągi autka?

0-100?

0-200?

Jak idzie? - wiem że dane są dostępne w necie ale każdy pisze swoje:)

A nie chciał bym kupić Zetki i żeby mnie jakoś koleś w np: 330d wyprzedził .... :)

Dźwięk wiem że jest fajny, niejednokrotnie na ulicy go słyszałem :)

 

mierzyłem do 96kmh g-techem, wyszło 5,8s. Ale to był jeden pomiar, nie skupiałem się specjalnie.

do 200 nie mierzyłem, w każdym razie prędkość tą osiąga bez problemu.

Mam Euro 2003, przebieg aktualnie bodajże niecałe 59tys km.

Brata 330d dostaje bęcki równo - próbowaliśmy różne kombinacje - od 0 do końca ;), z rolki, i tylko w jednym przypadku (na 4. biegu chyba z 70) wysforował się o 3m do przodu ale za chwilę dostał łomot ;)

Generalnie auto bardzo fajne do jazdy na codzień, silnik bardzo elastyczny, na 6-biegu można jechać 40 jednak nie opłaca się bo spalanie i tak nie spadnie ;), a do tego szybko się wkręca na obroty. Komfort jazdy na 18 calach dużo większy niż u brata na 19" RFT + zawieszenie M

Niestety wnętrze i bagażnik o wiele mniej praktyczne niż w E92 czy nawet E93.

A do tego jazda z wyłączonym ESP daje o wiele więcej frajdy niż w BMW z racji wyważenia auta, ale też więcej wymaga czujności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planuje w tej chwili sprzedaży Z-etki. Zazwyczaj,się żenię z samochodami. Podaj mi linka, o którym wspominasz samochodzie. Jeżeli jest to samochód z poniższego linku mam chyba gdzieś jego zdjęcia przed naprawa, Pamiętam tez jak był uszkodzony. http://otomoto.pl/nissan-350-z-C21934630.html

Edytowane przez andrzej6411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

No właśnie szkoda że do 200 nie mierzyłeś bo dla mnie przyspieszenie do 100 nie jest dla mnie istotne tak bardzo (w sensie aby było poniżej 6:P) a jak "ktoś mi się trafi" to zwykle na jakiejś autostradzie... :) tam przyspieszenie do 100 nie ma zadnego znaczenia...

Napisz mi jeszcze co tak "na piewrszy rzut oka" można powiedzieć o tych dwóch autkach:

http://otomoto.pl/nissan-350-z-C21934630.html

http://otomoto.pl/nissan-350-z-zamiana-C14793402.html

Wadami na pewno dla mnie są USA i brak navi... no ale za tę kwotę nie spodziewam się "kokosów..."

 

Nie planuje w tej chwili sprzedaży Z-etki. Zazwyczaj,się żenię z samochodami. Podaj mi linka, o którym wspominasz samochodzie. Jeżeli jest to samochód z poniższego linku mam chyba gdzieś jego zdjęcia przed naprawa, Pamiętam tez jak był uszkodzony. http://otomoto.pl/ni...-C21934630.html

 

no wlasnie o tym mowilem... jak masz zdjecia "jak byl uszkodzony" (niezle bezwypadkowe....) to mozesz podeslac na priv maila: masterwaldi@vp.pl chyba ze mozna tu na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

No właśnie szkoda że do 200 nie mierzyłeś bo dla mnie przyspieszenie do 100 nie jest dla mnie istotne tak bardzo (w sensie aby było poniżej 6:P) a jak "ktoś mi się trafi" to zwykle na jakiejś autostradzie... :) tam przyspieszenie do 100 nie ma zadnego znaczenia...

Napisz mi jeszcze co tak "na piewrszy rzut oka" można powiedzieć o tych dwóch autkach:

http://otomoto.pl/ni...-C21934630.html

http://otomoto.pl/ni...-C14793402.html

Wadami na pewno dla mnie są USA i brak navi... no ale za tę kwotę nie spodziewam się "kokosów..."

 

 

 

no wlasnie o tym mowilem... jak masz zdjecia "jak byl uszkodzony" (niezle bezwypadkowe....) to mozesz podeslac na priv maila: masterwaldi@vp.pl chyba ze mozna tu na forum...

 

Pomarańczowy wersja lepiej wyposażona ale automat. Biały - wersja Base z USA - oba mają lipne hamulce (nie Brembo) - a Ty zdaje się czasem na torze śmigasz ;) więc odpuść sobie. I z tego co ludzie mówią automat w 350Z jest słaby (w sensie reakcji i szybkości działania). Wersja EU ma pełny wypas od razu ;) więc szukaj EU najlepiej. Navi i tak nie działa - przynajmniej do liftu w 2006 - brak map.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

To białego odpuszczamy... (myślałem że te droższe z allegro będą lepsze...) a gdzie ja w PL znajdę wersję EU do kupienia po 2006 roku w dobrej cenie :)?

Na tor śmigam, ale póki co tylko raz do roku robie sobie wypadzik na Nurburgring... (więcej po prostu nie ma czasu no i koszty takiego wypadu nie są małe...) i MKS masz racje.. dobre hamulce na torze to podstawa u mnie obecnie też mam seryjne hamulce i są mega ale to mega.... nienadające się do jazdy po torze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegi MKS, bo kojarzę że miałeś s14.

Jak wygląda użytkowanie 350z w porównaniu do s14/s14a ?

Zawieszenie - twardsze ? podobne ?

Hałas we wnętrzu ?

Jakość wykonania, plastiki itp czy coś trzeszczy, brzęczy itd

Skrzynia biegów ?

Sprzęgło ? Wymaga mocnej nogi ? To bardzo istotne dla mnie, jako że auto ma służyć do jazdy na co dzień i utknięcie w korku z ciężko działającym sprzęgłem to morderstwo ;)

Edytowane przez IceManPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za seryjne dla Zetki można uznać Brembo, bo te wersje US mają zdecydowanie zbyt małe zaciski jak na tak ciężki samochód z ambicjami sportowymi.

 

oj tam, oj tam. kazdy jeździ tym co ma. ja jakoś na stock'owych dyskach daje rade na kielcach - wiem, wiem , to nie to samo co ponznań tam są nizsze prędkości :P

Edytowane przez utaszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujekwaldus

No niestety, na rynek US zawsze musi trafić jakiś szwindel :) (bez urazy dla ludzi ma mają wersję US - kto wie - może sam będę taką miał)

Na allegro znalazłem w takim razie chyba jedyny egzemplarz euro z silnikiem 313 KM....

http://otomoto.pl/nissan-350-z-polski-salon-stan-idealny-C20896716.html

Czy ten egzemplarz jest komuś znany?

Edytowane przez wujekwaldus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

Pytanie do kolegi MKS, bo kojarzę że miałeś s14.

Jak wygląda użytkowanie 350z w porównaniu do s14/s14a ?

Zawieszenie - twardsze ? podobne ?

Hałas we wnętrzu ?

Jakość wykonania, plastiki itp czy coś trzeszczy, brzęczy itd

Skrzynia biegów ?

Sprzęgło ? Wymaga mocnej nogi ? To bardzo istotne dla mnie, jako że auto ma służyć do jazdy na co dzień i utknięcie w korku z ciężko działającym sprzęgłem to morderstwo ;)

 

Problemem S14 w porównaniu do 350Z jest wiek S14. Niestety są to już wiekowe auta i w związku z tym występują awarie z tego wynikające. A do tego korozja atakuje tylne części progów i ranty tylnych błotników.

Mój S14 z 1994 roku miał przebieg ok 220tys, a obecna Z z 2003r. ma 58tys. i daje to sporą różnicę w eksploatacji.

 

Hałas we wnętrzu - na początku było cicho w S14 potem zapodałem 3-calowy przelotowy wydech, który robił 118dB więc był hardcore :D W Z wydech seryjny jest głośniejszy na wyższych obrotach niż seria w S14, ale w S14 głośniejsze są szumy opon i wiatru.

Zawieszenie - ja jeździłem w S14 na kołach 225/55/16 i na nich komfort był większy niż w Z na 245/45/18 (jednak uważam, że Z jest nadal komfortowym autem) Ale za to Z się dużo lepiej trzyma w zakrętach na seryjnym zawieszeniu.

Jakość wykonania - uważam, że jakościowo Zetka odstaje od konkurencji, ale stylistycznie dużo bardziej mi się podoba od S14. Mi raczej nic nie skrzypi (ale w S14 też nie skrzypiało)

 

Skrzynia biegów - w S14 sprzęgło miałem seryjne i było bardziej miękkie niż to co w Zetce. Fajna rzecz ze skrzynią w S14 to zaj...cie długie biegi na odcince było jak pamiętam 1. 70, 2. 125, 3. 185, 4.230, piątka do końca, tego mi brakuje w Zetce

S14 z racji 4-miejsc jest dużo praktyczniejszym autem od Zetki, tutaj dla Zetki minus.

 

Eksploatacja na codzień S14 - niestety było to dużo bardziej awaryjne auto - a to pompa paliwa, a to sonda lambda, a to jakieś wężyki podciśnień, a to tuleje zawieszenia. Zaletą S14 jest za to olbrzymia dostępność części do modyfikacji w rozsądnych cenach w porównaniu do Z. Dlatego jak mi coś padało to od razu robiłem upgrade w Zetce kończy się na ASO - ale przejechałem 9tys km i nic się nie psuje, w S14 już wiele razy byłem w serwisie przy takim przebiegu.

Dużą zaletą Zetki w porównaniu do S14 są o wiele lepsze hamulce (mówie o Brembo) - w S14 miałem serię z tarczami i klockami EBC TG+RedStuff

Kupując Zetkę rozważałem zakup S14a zrobionego albo zrobienie na jakieś 350 koni. Ale brałem to pod uwagę tylko razem z zakupem drugie auta do jazdy na codzień - mając wcześniejsze doświadczenie z S14. Zetka doskonale się sprawdza dla mnie jako funcar i jako auto na codzień (przy czym ja w pracy czasem pokonam jakąś trasę albo krążę po mieście, nie mam pracy takiej, ze dojeżdżam do jednego punktu, także jak auto się zepsuje to jest problem ;) )

Miałem też okazję jeździć moim byłym S14 na doładowaniu 1,5 bara, sprzęgło spiek, 18 calowe koła i masie innych przeróbek - i powiem tak - nie nadawało się to na codzień - komfortu brak, trakcji brak to 130kmh na suchym, na mokrym trzeba jechać na podciśnieniu żeby nie stawiało bokiem itd. A Zetka seryjna jeździ lepiej od seryjnego S14 i jest o wiele mniej problemowa.

 

Trzeba mieć też na uwadze, ze S14 z systemów ma tylko ABS - więc jazda po mokrym albo zimą jest pełna wrażeń, wogóle S14 z racji swojego wyważenia i lekkości bardzo łatwo idzie bokiem, mi tylne opony starczały na 6tys km, mimo że nigdy nie paliłem gumy. W Zetce z ESP każdy sobie poradzi- w S14 takich co myśleli, że sobie poradzą odwija się z latarni (sam znam takie przypadki wśród znajomych - start spod świateł na mokrym, zakończenie na latarni bo tył zaczął myszkować) - a seryjne S14 na mokrym asfalcie mieli kołami do końca dwójki czyli do 125kmh.

Ja czasem śmigam bez ESP i trzeba uważać, szczególnie na mokrym ;)

Aktualnie na zimowych kołach na mokrym kontrola trakcji potrafi mi zamrugać przy zmianie z 3 na 4 bieg przy 120-130 ;)

 

Generalnie uważam, ze nie ma dla mnie lepszego auta, które jednocześnie daje frajdę i jest bezproblemowe w eksploatacji w budżecie 50-70tys. zł.

Trzeba się też liczyć z większym spalaniem w mieście w przypadku Zetki. O ile na trasie w S14 ciężko mi było zejść do 10-11 litrów (turbo żyje, turbo pije ;) ) o tyle w Zetce w miarę spokojnie uzyskuje poziom poniżej 11 litrów jadąc podobnym stylem jazdy. Jednak w mieście Zetka spali te 2-3 litry więcej przy podobnej jeździe, ale turlając się w S14 potrafiłem zejść w mieście poniżej 12 litrów, w Zetce nie udało mi się poniżej 15 :D

 

nie wiem czy takiej odpowiedzi oczekiwałeś ;) bo może trochę chaosu się wkradło w moją wypowiedź :D jak masz więcej pytań to możesz tu czy na PW pisać.

 

Każdy jest z salonu, prawda? Mi chodzi o to, że tamten jest sprzedawany przez dealera Nissan'a który go przyjął w rozliczeniu, a oni złych aut w rozliczeniu nie biorą, tylko takie na których da się stosunkowo szybko zarobić.

 

aaa bo ja nie spojrzałem, że to od Polodego ;) zdjęcia nie wyglądały na salonowe stąd nawet nie patrzyłem. Przepraszam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wyczerpałeś temat :) Chociaż nie musiałeś opisywać jakie jest s14 bo ujeżdżam od 5 lat :D Pierw s14 teraz s14a od 3 lat ;)

Jedyne co mnie trochę "odstrasza" w 350z to sprzęgło, 2 miejsca (chociaż 95% czasu jeżdżę sam) no i spalanie, ale z tym ostatecznie można sobie poradzić w niechlubny sposób ;)

Dzięki za wykład :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmks

Myślę że wyczerpałeś temat :) Chociaż nie musiałeś opisywać jakie jest s14 bo ujeżdżam od 5 lat :D Pierw s14 teraz s14a od 3 lat ;)

Jedyne co mnie trochę "odstrasza" w 350z to sprzęgło, 2 miejsca (chociaż 95% czasu jeżdżę sam) no i spalanie, ale z tym ostatecznie można sobie poradzić w niechlubny sposób ;)

Dzięki za wykład :thumbsup:

 

Zetkom z gazem mówimy NIE! ;)

 

właśnie tak w połowie pisania coś mi się skojarzył nick z Turbokillers.com ;) ale już mi się nie chciało mieszać i zmieniać tego co napisałem :D

 

Takie auta jak Zetka czy S14 mają masę wad, ale czy te piękne kobiety, które chcemy zdobywać, które dają nam radość, dla których gotowi jesteśmy do poświęceń nie mają wad ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...