Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] alarm NATS !


Gość romcios
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

NATS immobiliser Nissan Anti-Theft System

jest to po prostu Nissanowski immobiliser, który można podłączyć do systemu alarmowego samochodu.

w chwili obecnej Nissan produkuje już 5 generację tego zabezpieczenia.

Sam immobiliser znajduje się w kluczyku.

 

znalazłem coś takiego:

 

Nissan wypracował sobie zasłużoną opinię eksperta w dziedzinie zabezpieczenia samochodów przed kradzieżą. Od wielu lat brytyjska Primera, wyposażona w kolejne generacje NATS (Nissan Anti-Theft System), była zwycięzcą wielu niezależnych badań – rządowych, jak i konsumenckich, prowadzonych przez znane brytyjskie czasopismo ‘ What Car?’ – mających ocenić odporność pojazdu na włamanie się do środka.

 

Z obu testów, prowadzonych w bardzo niedogodnych dla pojazdu warunkach, kiedy na przykład włamujący się został wyposażony w sprzęt skonstruowany specjalnie dla złamania fabrycznych zabezpieczeń, Primera wyszła zwycięsko. Nigdy też policja nie doniosła do Nissan Technical Centre Europe (NTC-E) faktu kradzieży Primery wyposażonej w NATS.

 

Powstająca w Hiszpanii Almera Tino została wyposażona w tą samą piątą generację systemu NATS (NATS Step Five), co brytyjskie Nissany. Składa się on z pięciu podstawowych elementów: ekranowanych zamków drzwi, centralnej blokady zamków, układu sterowania na odległość, immobilizera i zintegrowanego układu chroniącego system audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło słyszeć, że NATS jest taki skuteczny.... ja jednak dodatkowo zakładam kawał żelastwa na pedały - na wszelki wypadek. Jesteśmy w Polsce a nie w Wlk. Brytanii. Polak potrafi.... (kombinować, lepiej od angoli), ale napewno byle frajer nie odjedzie primką gdy NATS czuwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info o zabezpieczeniach do primer p11.144, poprzednie pewno beda nieco inne ale nie sadze zeby to sie duzo roznilo:)

 

Primera poprzedniej generacji byla jednym z pierwszych Nissanów wyposazonych w centralny system blokowania zamków (superlocking). Uklad ten, opracowany przez brytyjski NETC specjalnie na ten rynek, elektronicznie odlacza przyciski drzwiowe blokujace drzwi od wewnatrz, uniemozliwiajac w ten sposób otwarcie samochodu od wewnatrz po wybiciu szyby.

Wersje napedzane silnikami benzynowymi o pojemnosci 1.8 i 2.0-litra były wyposazane w kluczyk zaplonu z transponderem nowej generacji, wysylajacym i odbierajacym odpowiedni sygnal dostepu. Ostatnia wersja NATS V (Nissan Anti-Theft System) wykorzystuje równiez supernowoczesny immobilizer.

Testy, majace na celu praktyczna weryfikacje zastosowanych systemów, przeprowadzane byly miedzy innymi wewnatrz wiezien, gdzie wlamujacymi byli uznani "specjalisci" od kradziezy samochodów. Doswiadczenia te mialy znaczacy wplyw na jakosc zabezpieczen zastosowanych nowych generacjach samochodów Nissana. Specjalne ekrany umieszczone wewnatrz drzwi maja zadanie chronic system centralnej blokady zamków przed wytwarzaniem krótkich obwodów elektrycznych. Zastosowano takze dodatkowe zabezpieczenia cylindra blokujacego, mimo braku danych o udanych wlamaniach w wyniku uszkodzenia tego cylindra. Oba urzadzenia zostaly sprawdzone w praktyce przez doswiadczonych zlodziei samochodów.

Jednakze glówna innowacja w dziedzinie zabezpieczen bylo zastosowanie w nowej Primerze zaawansowanego systemu antynapadowego (anti-hijack system). Stalo sie to konieczne poniewaz statystyki przynosza alarmujace dane o wzrastajacej liczbie napadów na otwarty i uruchomiony przez wlasciciela pojazd. Zlodziej dostaje sie wówczas do wnetrza samochodu przez drzwi lub klape bagaznika.

Nowy system otwierania na odleglosc przeciwdziala temu zjawisku. Zasada jego dzialania jest niezwykle prosta. Jedno przycisniecie przycisku pilota powoduje otwarcie jedynie drzwi kierowcy, pozostale drzwi i pokrywa bagaznika pozostaja zamkniete. Ich otwarcie nastepuje dopiero po drugim przycisnieciu pilota lub uruchomieniu ukrytego, elektronicznego wylacznika wewnatrz pojazdu. System ten nie zmniejsza wygody uzytkowania: podwójne przycisniecia przycisku w sposób podobny do pracy z komputerowa myszka, powoduje natychmiastowe odblokowanie wszystkich zamków.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest zamontowanie sygnalu ostrzegawczego uruchamiajacego sie w momencie, gdy ktos próbuje otworzyc pokrywe bagaznika zarówno w cztero-, jak i pieciodrzwiowych odmianach Primery juz po uruchomieniu silnika. Kierowca moze zezwolic na otwarcie pokrywy bagaznika lub piatych drzwi w kazdej chwili poprzez nacisniecie malego przycisku znajdujacego sie w rogu tablicy wskazników.

Kazdy samochód jest fabrycznie wyposazony w dwa dzialajace na odleglosc piloty zaopatrzone w dwa rózne kody. Zawieraja one ponadto transponder bedacy czescia ukladu immobilizera. Poniewaz system ten jest zintegrowany z reszta elektroniki pojazdu, kazdy transponder mozna tak zaprogramowac, aby jednoczesnie ustawial parametry systemu audio zgodnie z wymaganiami kierowcy, a wiec miedzy innymi glosnosc, wysokosc dzwieku, czy wybór stacji radiowych. Radio jest takze odpowiednio zabezpieczone dzieki polaczeniu go z ukladem immobilisera - nie bedzie dzialac w zadnym innym pojezdzie, po wymontowaniu go z macierzystego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 9 miesięcy temu...
Gość LeszekSKC

Witam. Czy ktos moze mi pomoc :(( Zastanawiam sie czy nie mam przypadkiem wlaczone trybu serwisowego. Poniewaz dziala mi tylko central i immobilaizer a alarm nie dziala. Probowalem go sprawdzic na rozne sposoby. Dodam tez ze kiedys (przed zmienianiem aku) raz odziwo uruchomil sie alarm ;) i moje pytanie czy wie ktos moze jak wylaczyc ten tryb serwisowy ?? ;/ jeszcze jedno male pytanko :/ czytalem gdzies o guziku na srodkowej konsoli pomiedzy fotelami ze wylacza on czujniki ruchu w srodku pojazdu. Jest u mnie ten guzik tylko skad mam wiedziec czy teraz te czujniki sa wlaczone czy wylaczone ?? ;|| POMOCY :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem auto i były piloty ale nie działało, drzwi się otwierały tylko z kluczyka lumpel kombinował ale nic z tego i postanowiłem wywalić centralkę NATSA na złom. kumpel wpiął mi drugi alarm z syreną i zebrał to do kupy z centralnym i wszystko jest cacy :one: drzwi się otwierają z pilota alarm działa jak trzeba, jestem zadowolony z tego co mi założył a wszystko po cenie części :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LeszekSKC
Poniewaz dziala mi tylko central i immobilaizer a alarm nie dziala...

 

A może tylko syrena jest kluczykiem wyłączona w centralce alarmu?

 

Tam w sumie nie ma syreny jest klakson po prawej stronie w bagazniku. i nigdy go nie dotykalem wiec jesli raz zadzialal to powinien dzialac co nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale drzwi z pilota się otwierają/zamykają, czy tylko z klucza?

 

U mnie w komorze silnika jest oddzielna syrena z centralką, odłączasz aku zaczyna wyć. Po wyłączeniu syreny specjalnym kluczem zostają migające kierunki. Piszesz, że przy wymianie aku zadziałał alarm, stąd moje podejrzenie, że może ktoś poprostu nie włączył syreny. Chyba, że sam wymieniałeś i na pewno nic nie było wyłączane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LeszekSKC

Tak drzwi z pilota sie otwieraja i zamykaja. A syreny w komorze silnika nie mam zadnej ;/ mam tylka ten klakson w bagazniku. Aku sam zmienialem wiec napewno nic nie bylo ruszane. ;/ Ktos mi pisal ze to moze byc tryb serwisowy. Ale jak go z niego wylaczyc ?? i skad mam wiedziec czy czujniki ruchu w srodku sa wlaczone czy wylaczone ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurteczka, a alarm fabryczny, czy jakiś opcjonalny? U mnie niby montowany w salonie ale chyba nie nissanowski. Za zderzakiem i chłodnicą po stronie kierowcy patrząc od dołu pod silnikiem u mnie jest czarna skrzyneczka z dziurą na kluczyk... Jutro albo wieczorem zrobię fotę jak to u mnie jest i podeśle ci pm jak coś.

 

Bezpieczniki i zasilanie raczej nie, skoro otwiera ci drzwi normalnie z pilota... tak jakby tylko sygnał dźwiękowy był wyłączony.

 

Co do czujek w środku, to chodzi o te czarnuchy na słupkach z przodu? Z tego co mi mówiono to to ustrojstwo działa na zasadzie zmiany pojemności wnętrza. Jak nie masz autodomykania szyb z alarmu to przez otwartą szybę wrzucasz piłkę do środka lub coś takiego, jak działa to powinno wyć. Chociaż wiem, że sporo osób je odłącza bo alarm się samoczynnie odpala gdy nic się nie dzieje (upierdliwe w nocy) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LeszekSKC

Witam. Jest to raczej fabryczny alarm.

 

Bezpieczniki i zasilanie raczej nie, skoro otwiera ci drzwi normalnie z pilota... tak jakby tylko sygnał dźwiękowy był wyłączony

 

Wlasnie nie bo gdyby tylko sygnal dzwiekowy byl wylaczony to jak alarm by sie wlaczyl to powinien chociaz mrugac kierunkami.

 

A czujki w sroku sa w slupkach miedzy przednimi a tylnimi drzwiami. Są orginalnie schowane ;] na poczatku myslalem ze sa to glosniki wysokotonowe :D zreszta nie tylko ja czytalem na forum ze ktos inny tez tak sadzil ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Odgrzewam kotleta ale mam problem.

Dzisiaj rano wsiadłem w moją primę i zaliczyłem zonka tzn:

Ogólnie w garażu zawsze trzymam kluczyki w stacyjce (żeby nie zgubić) i jak już wsiadłem przekręciłem kluczyk w pozycje zapłon auto zamknęło centralny zamek i jak odpalam i wszystko cacy, Jak gaszę to się auto otwiera. Nigdy nic takiego się nie działo zawsze samochód się odpalał i nie zamykał drzwi, ale to jest małe piwo.

Gorsze jest to że jak wysiądę z auta i chcę je zamknąć to:

Jak wcisnę czerwony przycisk z pilota to auto tylko mruga kierunkami i nie włącza ani alarmu ani nie zamyka drzwi centralnym.

Jak włożę kluczyk do drzwi i chcę zamknąć auto z kluczyka to także się nic nie dzieje tzn każde drzwi zamykają się osobno.

To samo przy otwarciu samochód trzeba otwierać najpierw drzwi kierowcy a później wszystkie inne ręcznie poprostu centralny nie reaguje ale jak tylko się włoży kluczyk w stacyjkę i przełączy się w zapłon to centralny działa i się zamyka. Jak kluczyk jest w stacyjce to też pilot nie otwiera i nie zamyka drzwi.

Próbowałem odłączać akumulator na 5 godzin i też nie pomogło. Programowałem od nowa piloty i też d*pa.

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Jakbym coś źle opisał to pytajcie na pewno dopowiem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

No u mnie też rocznik 97 i NATS,ale to chyba nie alarm,zamykam tylko drzwi centralny zamek i migają kierunki,pod machą nie posiadam żadnej syreny,próbowałem na wszystkie sposoby uruchomić alarm,bo myślałem że go posiadam,zamykałem przy otwartych drzwiach i tak dalej,ale nic nie wyje ani nie mruga,po prostu przy zamykaniu centralnego mrugają kierunki i auto jest zamknięte i tak to wygląda u mnie.

 

TAK MYŚLĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...