Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z pilotem centralnego zamka


Jarząbek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna mam Almerę po FL sprowadzoną z Niemiec, do auta dostałem tylko jeden oryginalny kluczyk i od początku nie działał pilot. Kluczykiem normalnie otwiera i zamyka centralny. Rozebrałem pilota, wyczyściłem styki od baterii bo miały taki zielony nalot, bateria ok bo ma prawie 3V, złożyłem, chciałem zaprogramować go zgodnie z instrukcją ale niestety nie daję się, wchodzi w tryb programowania ale naciskanie klawiszy nic nie daje, nie ma potwierdzenia zaprogramowania mignięciem kierunkami. Sprawdzałem te mikroprzełączniki w pilocie i oba działają. Zauważyłem natomiast, że jak pilot jest dłuższą chwilę bez baterii to po założeniu jej i złożeniu pilota, w momencie jak dostaje zasilanie z baterii, migną dwa razy kierunki i słychać pracę centralnego zamka, czyli pilot działa. W czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam piszesz kolego ,że bateria ok bo ma prawie 3V według mnie tu właśnie leży problem bo bateria ma być na 12V a poniżej 10-8V już praktycznie nie zasila w ogóle pilota więc ja zacząłbym od wymiany lub przynajmniej "wypożyczenia "z czegoś innego i próby z pewną baterią .Pozdrawiam pochwal się jak poszło Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musisz mieć innego pilota bo w moim i w poprzednich które miałem były na 12V wielkości połowy małego "paluszka" AAA pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot jest Siemens 5WK4 865.

 

Pilot mam najprawdopodobniej uszkodzonego bo szybko zużywa baterie, i teraz pytanie: czy jak kupie używany kluczyk z pilotem to da się go standardową procedurą zaprogramować do mojej almery? Bo gdzieś wyczytałem, że raz użyty pilot w jednym aucie do innego nie da się już zaprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej wiem, że temat jest stary, jednak postanowiłem podzielić się swoim doświadczeniem w temacie. Jakiś czas temu przestał mi działać centralny zamek, tzn. raz działał, raz nie. Z racji, że microswitche były w fatalnym stanie postanowiłem je wymienić. Po wymianie okazało się, że nowe pięknie klikają ale pilot dalej nie działa. Sprawdzenie microswitchów miernikiem wykazało prawidłowy montaż, wymiana baterii też nie pomogła. Odszukałem procedurę ponownego programowania kluczyka:

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.

2. wciszkasz na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

i ją przeprowadziłem. Wszystko szło dobrze do momentu kiedy kierunki powinny mignąć raz w celu potwierdzenia zaprogramowania kluczyka - u mnie nie migało. Odnalazłem info, że należy klikać szybko, w ciągu 2 sec. Zrobiłem szybko i ... nic. W zasadzie powoli kończyły mi się pomysły co jest nie tak, nie bardzo wiedziałem gdzie jest problem, w pilocie, czy w centralce zamka. Wtedy trafiłem na świetny patent zaprezentowany na forum, przez kolegę "skandal":

Pozwoliłem sobie napisać ten temacik bo myślę że mogę podpowiedzieć ciekawe info, które może zaoszczędzić wielu osobom trochę zachodu.

 

Temat dotyczy fabrycznych pilotów radiowych w kluczyku.

 

Ostatnio zaczęły mi szwankować piloty, procedura programowania pilotów nie przynosiła skutków bo nawet nie wchodził w tryb programowania, myślałem że się skończyły piloty bo dwa lata temu je reanimowałem. Dodam tylko że programowałem już je nie raz. Znajomy elektronik podpowiedział mi ciekawy i darmowy sposób na sprawdzenie czy piloty są sprawne, a przy okazji można też sprawdzić czy są dobre baterie.

Piloty można sprawdzić na telewizorze kineskopowym (LCD i Plazma nie wiem czy zadziałają).

Należy odłączyć kabel antenowy, na wybranym kanale nastawić częstotliwość zbliżoną do pilota (w przypadku mojego pilota 433.92MHz)im bliżej tym wyraźniejsze wskazanie, i naciskamy przyciski na pilocie, kolejność dowolna, na telewizorze powinny pojawić się poziome pasy w trakcie naciskania guzika.

Jeśli telewizor odbierze sygnał to mamy pewność że pilot jest sprawny. Jeśli nie, to szukamy wady w pilocie, lub w baterii. Jeśli piloty są sprawne należy zaprogramować piloty i wszystko wróci do normy.

 

W moim przypadku piloty były sprawne, tylko procedurę programowania wykonywałem w złym tempie, należało to robić szybciej i miarowo.

 

Mam nadzieję że ten sposób komuś jeszcze się przyda.

Jeśli ktoś zna jakiś inny, skuteczny sposób to też może się z nami podzielić.

Pozdrawiam

Dzięki powyższej procedurze łatwo mogłem sprawdzić pilota. Dzięki poprawieniu lutów i podgięciu blaszki od zasilania (za bardzo ją przygiąłem wkładając w nową obudowę) miałem pewność, że pilot zaczął działać. Ponowne przeprowadzenie procedury programowania przyniosło pozytywne rezultaty już za pierwszym razem. Wszystko śmiga aż miło.

Rozpisałem się, ale chciałem, żeby wszystko było w jednym miejscu, może komuś się przyda.

Aha wlutowanie nowych przełączników nie jest skomplikowane, wystarczy do lutownicy transformatorowej włożyć cienki i długi grot (ja zrobiłem ze spinacza biurowego) i uważać, żeby nie przegrzać elementów lutowanych powierzchniowo.

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Przedwczoraj kupiłem N16 z 2004r.

Pilot działał jak należy, centralny zamek rownież.

Celowo pytałem sprzedającego, czy istnieją jakieś wady ukryte. Powiedział, że nie.

 

Dzisiaj nie jestem w stanie zamknąć auta za pomocą pilota, a przekręcenie kluczykiem w zamku w drzwiach kierowcy nie zamyka wszystkich drzwi za pomocą centralnego zamka.

 

Działa natomiast przycisk. Po naciśnięciu zamykają się wszystkie drzwi oprocz drzwi kierowcy.

Zamykam je manualnie kluczykiem.

 

Czy to jakaś wada centralnego zamka, czy może padła bateria?

Chociaż to nie zamykanie się centralnego zamka po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy mocno mnie zmartwiło :(

 

Proszę o poradę.

 

Pozdrawiam.

 

hmmm.

 

centralny odżył.

po tym jak go ręcznie zablokowałem przyciskiem na drzwiach kierowcy i zamknąłem drzwi kierowcy kluczykiem, samochod zaczął reagować na pilota...

przedtem wyjąłem baterię i włożyłem ponownie, ale nie sądzę, że nagle coś mu się odwidziało. dziwne.

może ja coś namieszałem.

to moje pierwsze auto z centralnym zamkiem xD

Edytowane przez Sinnerslayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czy jak bede wymieniał baterie to musze zakodowac pilota? bo tak naprawdę chce wymienic obudowe kluczyka te gumiki mi sie zuzyły i co to jest ten unlock i loook???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  kodowaniem różnie to bywa. Unlock -odblokować, otworzyć i look - zamknięcie.

Ładnie by było gdybyś dał fotkę o jakie gumki-kluczyk Ci chodzi, gdyż są różne ich rodzaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak bede wymieniał baterie to musze zakodowac pilota? bo tak naprawdę chce wymienic obudowe kluczyka te gumiki mi sie zuzyły i co to jest ten unlock i loook???

Zmieniałem ostatnio obudowe, przekładałem elektronikę, wyjmowałem baterie i nie musiałem programowa pilota od nowa- działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...