Mati2 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam !!!! Mam zamiar zakupić primkę z automatem. Poczytałem troszkę forum wiem że dużo zależy od tego jak używana była ta skrzynia i czy była należycie serwisowana. Może ktoś coś doradzi, może odradzi. Jeżeli jest ktoś z forumowiczów kto ma takową skrzynię w swojej primerze w Koszalinie lub okolicach to chętnie bym podjechał zobaczyć jak to pracuje. Gdzieś wyczytałem że praca tej skrzyni jest specyficzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 (edytowane) Ta skrzynia w zasadzie jest konstrukcją zupełnie inną od klasycznego automatu - od miesiąca mam almere tino z tym wynalazkiem (cvt). Silnik 2,0 sr20de. Jest trochę na jej temat na forum. Mnie odpowiada przede wszystkim komfort w czasie jazdy miejskiej, żona jest zachwycona. Odczucia trochę jak podczas jazdy tramwajem, autko przyspiesza a obroty utrzymują się mniej więcej na stałym poziomie (oczywiście do pewnej granicy). Przy jeździe autostradą przy 140 km/h obroty na poziomie 3 tyś, w cyklu miejskim przy normalnym użytkowaniu ok 2 tyś/min. W dole obrotów muł (połowa ze 136 KM chyba śpi), ale wg. mnie to jest gdzieś "mina' w układzie dolotowym, zwłaszcza ze w mieście żłopie 18 l , w trasie 11 l- ciągle szukam przyczyny . Nie wierzę że to normalne... Mnie w zasadzie również interesują opinie innych użytkowników CVT, zwłaszcza w kwestii zużycia benzyny w cyklu miejskim. Gdzieś w necie w danych tech. dot. mojej Almery podają średnie zużycie w mieście 12,9l (ale nie 18 jak w moim przypadku). Pozdrawiam Edytowane 6 Grudnia 2011 przez ryś_71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doom-x Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Ryś_71 ja posiadam od niedawna Primerę 2.0 CVT więc podobnie co Twoja Almera i też mam problem ze spalaniem - w mieście łyka jakieś 18L benzyny. Też szukam przyczyny bo takie spalanie na 100% nie jest normalne a mój obecny mechanik nie zna się na nissanach. Z tego co wiem auto z CVT powinno mieć spalanie mniej więcej na poziomie samochodu z manualną skrzynią. Jakby Ci się udało znaleźć przyczynę to daj mi znać proszę, ja ze swojej strony zobowiązuję się do tego samego A poza spalaniem masz jeszcze jakiś problem? Obroty w normie? A skrzynia faktycznie jest specyficzna, całe życie jeździłem na manualu a teraz CVT. Na początku ciężko się przestawić i utrzymać w ryzach lewą nogę ale ogólnie jest OK. Tak jak napisał poprzednik - na niskich obrotach muli (nie wiem czy to normalne - być może mamy to samo spieprzone i dlatego) Poza tym po wciśnięciu gazu skrzynia musi chwilę "pomyśleć" zanim samochód przyspieszy, chyba taka jej uroda. Dobrze poszukać CVT z opcją "tiptronic" (nie wiem jak Nissan nazywa to rozwiązanie) czyli możliwościa przełączenia na manualne operowanie skrzynią - dobry gadżet do wymijania i ogólnie lepiej mi się z tym przyspiesza niż na kick-down. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati2 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Faktycznie spalanie w mieście powala. 18 litrów to sporo. Ja użytkuję auto 75% w mieście. Ja też wyczytałem że teoretycznie powinien palić ten silnik z automatem w granicach 13l/100. tylko nie wiadomo jak to do końca jest może to 13l to teoria a 18l to niestety praktyka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Mi CVT pali 13-14 LPG w mieście, w trasie 10,5 - 11,0. Pedału gazu aż tak nie żałuję. pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati2 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Krzysztof a jak ta skrzynia sprawuje się w praktyce. Wiem że co jakieś 150 tysięcy siada jakiś tam mechanizm w skrzyni no i co 60 tysięcy olej. Koledzy Ryś_71 i Doom-x już mi trochę nakreślili charakterystykę tej skrzyni. Może ty masz jeszcze jakieś spostrzeżenia. Pozdrawiam Mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Ja zrobiłem na tej skrzyni prawie 100 tysięcy km. Przy zakupie licznik wskazywał 145 kkm teraz mam 241 kkm. Standardowo siadł silniczek krkowy w skrzyni - prawie dokładnie przy 150 kkm. Ogólnie to ta skrzynka muli przy niskich prędkościach - nie da się nią zrobić szybkiego startu (tak 0-30 km/h). Powodem jest zbyt wysokie przełożenie na położeniu zerowym. Potem da się jechać. pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Doom-x, trochę mnie wystraszyłeś potwierdzając moje wartości spalania... kolega kn z kolei mnie pocieszył - jeśli ten sam układ sr20de+cvt spala w mieście13-14 LPG to u nas musi być coś nie tak...18/19 litrów ? !!! Przecież tyle to jarają trzy- i więcej litrówki z turbo i też z automatem! A ja staram się auta nie katować... Co mnie również przekonało do zakupu Tino z cvt to ceny jakich za nie żądają w Niemczech (patrz np. autoscout.de) - zaczynają się od ok. 4 tyś euro. Jest wiec jednym z droższych, zatem uznanych minivanów na rynku (porównywałem np. z scenic, xsara picasso). Sprzedający podają spalanie zgodnie w wysokości 7,2/9,3/12,9. Aż za zgodnie... Aha, i jeszcze jedno pytanie - czy u was również po rozpoczęciu jazdy "na zimnym silniku" po dwóch-trzech sekundach słychać coś jakby zassanie lub wypuszczenie powietrza? chyba powietrza...nie jest bardzo głośny ale słyszalny i dochodzi z okolic skrzyni, coś jakby zawór pneumatyczny puszczał... co to za cholera? Nie występuje przy w pełni nagrzanym silnku/rozgrzanej skrzynce. Pozdrawiam i dzięki za udział w dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Dołączę się jeszcze: Tak jak napisał kolega kn spalanie gazu w mieście to jakieś 13-14 litrów a na trasie udało mi się zjechać do 10. Niestety benzyny nie wiem ile ale w okresie zimowym spala dużo zanim się na gaz przełączy , a jezdze głównie po mieście do pracy (jakieś ~7km w jedną stronę). A ten czujnik pada regularnie. Ja mam nalatane 320 tys i dokładnie przy 310 tys wymieniałem czujnik + olej przy okazji. Co do zasysania to u siebie nie zauważyłem nic takiego ale może gdzieś tam syczy:) PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Ja zrobiłem na tej skrzyni prawie 100 tysięcy km. Przy zakupie licznik wskazywał 145 kkm teraz mam 241 kkm. Standardowo siadł silniczek krkowy w skrzyni - prawie dokładnie przy 150 kkm. A mógłbyś w trzech słowach napisać jaki jest objaw tego padu? Kupiłem niedawno mało jeżdżony egzemplarz, 150 k jeszcze przede mną . No i może jeszcze ile kasy trzeba na wyprostowanie sprawy - może już czas zacząć odkładać... Pozdrawiam, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 A mógłbyś w trzech słowach napisać jaki jest objaw tego padu? Nie Przęłącza Biegów No i może jeszcze ile kasy trzeba na wyprostowanie sprawy - może już czas zacząć odkładać... około 1000 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Doom-x Ostatnia wersja moich problemów z wysokim spalaniem to niesprawna druga sonda lambda (obok kata). Taka była diagnoza kolejnego "fachowca" który przy niej grzebał. Wymieniłem. Koszt 250 zł. Czy trafił to się juz nie dowiem - auto nastepnego dnia sprzedałem zdecydowanemu kupcowi. Raczej nie bedę dzwonił z pytaniem ile teraz spala ... Zreszta miała od razu iść pod gaz. Jak oceniacie trafność diagnozy? Czy usdzkodzona 2-ga lambda powodowała spalanie 18l w mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Jak oceniacie trafność diagnozy? Czy usdzkodzona 2-ga lambda powodowała spalanie 18l w mieście? Tak, jest to prawdopodobne, były takie przypadki (chociaż wg instrukcji to nie powinno być możliwe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Witam, Skoro wątek wciąż żyje to podłączę się z tu pytaniem, które mnie trochę nurtuje: Jak często sprawdzacie u siebie olej skrzyni? Jest sens w ogóle kontrolować samemu w sytuacji kiedy kontrolka nie świeci, skrzynia działa fajnie etc? Dodam, że w moim przypadku niedawno była wymiana. Pozdrawiam, KD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.