Gość petruś Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Jestem nowym posiadaczem Almery N16 1,5 dci. W sobotę będę wymieniał opony na zimówki. Jako że mam możliwość przy tej okazji wjechania nim na kanał i zrobienia wszystkiego przy aucie czego dusza zapragnie (samemu) to proszę was o rady gdzie zajrzeć? Co zrobić? Słyszałem że co jakiś czas trzeba czyścić klocki hamulcowe? Czy to dosłownie tak wygląda http://www.kustosz.net/Stilo/HAMULCE1-manual.pdf ? Nie jestem mechanikiem i na mechanice pojęcie mam niewielkie. Ale sprawy typu stan płynów sprawdzić potrafie . Nawet ostatnio sam filtr paliwa wymieniłem:P. Proszę o jakieś inne przydatne rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Odnośnie czyszczenia hamulcy, to ściągawkę masz suuupeerrr!!!!! Wiadomo że hamulce to podstawa,a przed zimą warto zrobic aby nie naprawiać w silne mrozy pod blokiem. Nie czyścisz tylko klocków, lecz cały zacisk+jażmo. Jażmo to jest to, w czym trzyma się zacisk. Pamiętaj, aby na prowadnice-trzpień /rys.6/ nałożyć tawotu, oraz na końcówke klocka również. Do hamulcy najlepszy jest smar miedziany. Występuje w małych tubkach. Pamiętaj również o rozruszaniu tłoczka, po przez przekręcanie go w jedną, jak i drugą stronę. Pod osłonę gumową tłoczka kapnij trochę płynu hamulcowego i rozruszasz, aby w miarę lekko się obracał. Dodam Ci również, opis innego forumowicza, odnośnie zacisku tylnego. Jak na nowicjusza, to może nie rozbieraj tak dokładnie, ale jako podgląd to Ci się przyda. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 A jakie są normy grubości kloców i tarcz dla almery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Klocki - min 2mm. okładziny. Tarcze przód - min grubość 20mm. Tarcze tył - min grubość 9mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 (edytowane) ulisses -- piszesz że tarcze przód 20 mm ??? To jest przecież 2 cm !!!! Chyba masz na myśli tarcze wentylowane ??? Bo pojedyńcza, to nowa nie ma 20 mm.!.!.! Edytowane 7 Grudnia 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Przecież grubość tarczy wentylowanych podaje się sumarycznie! Nowa ma 22mm. a graniczna grubość, przy której należy wymienić tarcze to właśnie 20mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Tylko że nie wszyscy zakładają wentylowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 W N16 były na przodzie lite w ogóle? Chyba nawet 1.5 Pb miało na przodzie wentylowane. 1.8 na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 W N16 jak i P11 nigdy nie było pełnych tarcz z przodu, tylko wentylowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 (edytowane) To jaka jest "norma" grubości tarcz i klocków w końcu? Nie wentylowanych? Edytowane 8 Grudnia 2011 przez petruś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 (edytowane) Niewentylowane - nominalna grubość 10mm (tylko tył 258 i 278mm średnicy). Edytowane 8 Grudnia 2011 przez ulisses Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 A co po za tym przy okazji kanału mógłby w aucie zobaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Stan belki przedniej, przewodów hamulcowych, stan wydechu i jego wieszaków, stan osłon przegubów, wycieków z silnika, skrzyni itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Jednym słowem ----- wszystko co widać od spodu. Czasami dodatkowy przewód masowy od akumulatora przykręcany jest do skrzyni biegów-więc czy jest cały. Oraz progi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 no i działania antykorozyjne .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.