Gość Laku23 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Witam wszystkich! Zwracam się z prośba o pomoc. Auto primera p11 2.0 td 2000r. Problem: Jak silnik się rozgrzeje zaczyna przeplatac, falowac na obrotach, trac moc czasem gaśnie. Po paru chwilach zaczyna strasznie kopcic,dymic na biało, siwo. Możliwe przyczyny. Auto stało ok. 2-3 m-cy. Następnie wymieniona została chłodnica wody. Wcześniej chodziło b.d. Wymienilem filtr paliwa, próbowałem podłączyć na krótko paliwo. Proszę o porady ew. Pytania. Dzięki za odp. Podnosze. Proszę o sugestie, pomysly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 pewnie check się zapala, więc na początek autodiagnostyka "na spinacz" i zobaczymy co pokarze. czy pompka paliwa na filtrze jest twarda czy miękka, może słabo odpowietrzony układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Check się nie zapala. Filtr wymieniony i pompka raczej twarda - jest u góry. Na czym polega autodiagnosta na spinacz? Czytałem coś o tym ale nie do końca kupuje. Co konkretnie badać w tym przypadku? Układ odpowietrzany kilka razy. Nawet jeśli nadal słabo lub zle wykonana instalacja chłodnicy to może mieć takie skutki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 poczytaj te tematy i odczytaj błędy, wtedy daj znać co wyszło. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49973-p11144w11144-diagnostyka-silnika-primera-td-cd20t/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ok zaczynam działać. Dzięki wielkie. Niestety nie mogę się połączyć. Zero reakcji. Prawdopodobnie coś z wtyczka. Dzwonilem do faceta od komputerów i mówi ze to trzeba obejść jakoś ale na kompie:( Jakieś opcje są teraz możliwe czy czekamy na diagnozę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 A check chociaż sie zapala może żarówka przepalona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Check nie zapala się wcale. Nie reaguje na kilka komputerów. Niby tylko serwis może się połączyć. Próby znalezienia przyczyny - egr - wystawiona blacha bez zmian Jakie próby wykonać? Nie sadze żeby ten Nissan był jedyny z taka usterka... Może ktoś już tak miał. Podpowiedzcie coś. Witam Odkryłem jeszcze jeden objaw. Po wykręceniu wtrysków okazało się że do 4 wtrysku dostaje się olej. Auto stało ponad 3 m-ce. Może pierścionek się zawiesił? Kolejne zmiany może ktoś w końcu coś podpowie Ciśnienie na tlokach 33-34 bary. Zmieniłem mu olej. Okazało się ze żarówki od Checka jest wyjeta. Zrobiłem autodiagnoste i pokazuje błąd 21 czyli coś z katem wtrysku. Może te wszystkie info da się złożyć w całość i wyciągnąć wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 o błędzie 21 jest dużo na forum. mi go wywalało jak zapchał się filtr paliwa i sitko na pompie, czyszczenie i wymiana filtra pomogły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 No też mi wyskoczył błąd 21 i tak jak kolega pisze filtr paliwa ale skoro masz nowy to spoko. Może zobacz jak wyglada filtr powietrza. Może też do wymiany zależy kiedy wymieniałeś. No i sitko też można samemu wyczyścić w pompie co przewód jest od filtra. Wymieniłem też wężyki na wtryskiwaczach. I zostaje jeszcze jedno sitko ale to już chyba musi pompiarz zobaczyć . Może trzeba sprawdzić kąt wtrysku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Weżyki wymienilem. Jak trochę przyjechałem tym autem to zaczął pracować normalnie do ok 2.3 tys obr a wyżej przeplata i zaczyna kopcic. Filtr powietrza jest ok. Zastanawiam się nad katem wtrysku i czujnikiem położenia wału. Co o tym sądzicie? A może to pompą? Jak wyczyścić siatkówki na pompę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 zdejmij przewód idący z filtra do pompy, odkręć śrubę (na klucz 17) trzymającą króciec którym wchodzi paliwo, w śrubie jest sitko, przedmuchaj je i złóż wszystko spowrotem. odpowietrz dobrze i zobacz co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 ok dzięki za radę. Co oznacza "dobre odpowietrzenie"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Ja odkreciłem wydmuchałem można pewnie wyczyścić w ropie. Przykreciłem jak rzeba i sprawdziłem na filtrze pompke czy twarda . Chyba że jest inny sposób. A od czujnika położenia wału jest raczej błąd . Może jest do sprawdzenia kąt wtrysku. No i jest drugie sitko na pompie może też do czyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 ok dzięki za radę. Co oznacza "dobre odpowietrzenie"?? ja przez filtr ręczną pompką przepuściłem ze dwa litry paliwa, bo co chwilę pokazywało się powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Tez podejrzewam zapowietrzenie skoro pojawil sie blad nr 21. Ale najpierw skasuj bledy i zrob diagnostyke po ponownym uruchomieniu silnika . Moze sie okazac ze to byl stary blad. Albo pojawia sie inne bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam dziś będę dalej działał wyczyszczę sitko itd. Błąd kasowałem. Pojawił się ponownie. Panowie jak możecie to przecztajcie posty wyżej. Błąd blędem ale tym autem się praktycznie nie da jeżdzić. I jeszcze jeden objaw. Pisałem że do 0 - 2,3 tys obr jest ok wyżej się dławi. Widać to po zapalającym się Checku. w dolnych obrotach gasnie, wyżej zapala się. Pozdrawiam Przeczyściłem sitko. Znacznie pomogło. Auto w zasadzie jezdzi już normalnie. Po kilku km szybkiej jazdy znów się to zrobiło - pojawił sie blad ale objawy dużo mniejsze. Doszedłem do wniosku że ma to związek również z zapowietrzaniem się ukladu paliwowego. Moja próba która pomogła: odkręcałem delikatnie tą srube od sitka i pompowalem paliwo reczna pompka. Są inne sposoby odpowietrzania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 ja zdejmuję przewód powrotny z pompy wtryskowej do zbiornika i tamtędy w butelkę paliwo przelewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laku23 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Problem rozwiązany. Opisuje dla kolejnych. Pokoleń Brudne sito ( chociaż na oko wyglądało dobrze) oraz zapowietrzony układ paliwowy t.j. Na filtrze Odpowietrzalem pompka oraz odkrecaniem śruby od filtra. Podsumowanie: problem banalny rozwiązany samodzielnie - kilku mechaników chciało generować kosmiczne koszty i wymieniać pól silnika. Mam jeszcze pytanko. 1: Czy w primerach jest coś co odpowiada za zużycie paliwa. Chyba za dużo teraz pali. Może regulacja jakaś. Szukam halogenow ew zaślepek i zaślepki ucha holowniczego. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Najpierw prosze sprawdzic przeplywomierz. . Znajdziesz na forum jak. Mozesz tez sprawdzic wtryskiwacze Sprawdzic ewentualnie wymienic filtr powietrza. Dopiero teraz mozna popuscic nastawnik pompy wtryskowej i naprawde bardzo ale to bardzo delikatnie przesunac go w strone akumulatora . Wtedy zmniejsza mu sie dawke paliwa. . Tylko musisz potem zobaczyc czy nie jest za slaby. Najlepiej niech CI to jakis pompiarz wyreguluje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Mam jeszcze pytanko. 1: Czy w primerach jest coś co odpowiada za zużycie paliwa. tak, pedał gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 No zgadzam sie z kolega. Delikatnie z pedałem i do przodu A mi pomogło oczywiscie w miare czesto wymiana filtrow np co 10kkm, regulacja przez kompa dawki paliwa i ustawienie kąta wtrysku.Kąt wtrysku akurat mi sie przestawił przy wymianie rozrzadu. Latem miałem spalanie poniżej 7 l .Teraz bym musiał zalać do fulla w tych niskich temp i sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.