Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] nieprawidłowa praca wycieraczki tylnej


Gość almerrra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ze względu na uszkodzone szczotki oraz zatarcie oddałem do naprawy silniczek wycieraczki tylnej od mojej Almery N16.

 

Po powrocie od elektryka silnik działa, jednak wycieraczka robi cykl ("tam i z powrotem") na 4 raty. Silniczek przesuwa kołem o 1/4 pełnego obrotu zamiast o cały obrót. Przeglądnąłem wszelkie możliwe fora, znalazłem problem w wielu wątkach, brak jest jednak skutecznej odpowiedzi. Większość użytkowników twierdzi, iż jeśli wszystko inne (silnik, smarowanie, brak korozji na poszczególnych elementach) jest ok, to jest to kwestia styków oraz płytki na plastikowym kole (przepraszam za brak fachowego słownictwa). Skorzystałem z porady, styki oraz płytkę wyczyściłem, bez rezultatu. Następnie próbowałem ustawiać koło w różnych pozycjach startowych, naprawdę wielu, choć pewnie nie wykorzystałem wszystkich możliwości. Ostatecznie zdecydowałem się oczyścić płytkę oraz styki papierem ściernym, też nic. Do tego naszły mnie wątpliwości, czy płytka jest oryginalnie gładka, a scieżki ślizgowe wyrabiają się z czasem, czy może są tam od nowości. Po oczyszczeniu płytki zostały one bowiem zatarte...

 

Czy ktoś jest wstanie wytłumaczyć mi jak działa ten cykl kiedy urządzenie funkcjonuje prawidłowo (czyli jak powinna wyglądać praca styków) i powiedzieć gdzie leży problem? Czy przekaźnik i długość impulsu elektrycznego może mieć z tym jakiś związek?

 

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc...

 

Serdecznie pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prócz sygnału z przekaźnika dociera tam stałe 12V ze stacyjki i to te napięcie przejmuje dalszą pracę i odpowiada za wykonanie pełnego cyklu pracy.

U mnie ten kabelek był przerwany/przełamany wewnątrz izolacji w okolicy gumowej osłony wiązki (połączenia tylnej klapy z resztą samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prócz sygnału z przekaźnika dociera tam stałe 12V ze stacyjki i to te napięcie przejmuje dalszą pracę i odpowiada za wykonanie pełnego cyklu pracy.

U mnie ten kabelek był przerwany/przełamany wewnątrz izolacji w okolicy gumowej osłony wiązki (połączenia tylnej klapy z resztą samochodu).

 

Dziękuję za odpowiedź. Jak udało Ci się to zlokalizować? Jest jakiś w miarę szybki sposób? Pamiętasz może, jaki kolor miał wspomniany kabelek?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...