Gość mertum Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 jezeli taki przypadek sie komus juz zdarzyl i byl opisany prosze o jakis link do tematu bo nie moge znalesc takiej przypadlosci!!!! a wiec tak pewnego dnia po nie uzytkowaniu auta ok.2 tygodni odpalilem auto z przewodow i normalnie bez problemow pojechalem ale po przejechaniu ok 5 km zwrocilem uwage na to ze auto sprawia wrarzenie jakby slizgalo sprzeglo i tak jest juz od 3 tygodni czy moze to byc silniczek krokowy skrzyni czy jakas inna awaria . auto jezdzi zmienia pieknie biegi ale przy wyszych obrotach zaczyna sie slizgac . dodam ze auto jest z orginalnym przebiegiem 122 tys km i do niedawna bylo serwisowane w aso jest to cvt tip-tronic primera p11 z 1999 roku prosze o jakies porady bo te naprawy nie sa tanie!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Miałem taką sytuacje przy ok 186 000, aż samochód wkońcu stanął, i przywiozłem go na lawecie, jeżdząc po wielu specach od skrzyn u każdego ceny zaczynały się od 2000zł. Jak dla mnie to za dużo. Stwierdzili że to sprzęglo hydrokinetyczne, ale nie dawali pewności czy silniczek krokowy tez nie ulegnie po jakimś czasie uszkodzeniu. Więc podjąłem decyzje o wymianie na manual. Częsci kosztowały mnie około 1000zł a wymieniłem sam. Tylko zaprowadziłem do blacharza żeby przespawał mi uchwyt bo od skrzyni bo jest inny (u mnie koszt 50zł). Auto teraz ma kuzyn i od tamtej pory nie było problemu już z Przekładnia. A elektronike można obejść bez zmiany komputera:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Ale skrzynia CVT tak pracuje - trzymasz obroty równo a samochód przyspiesza.Tip-tronic to tylko symulacja biegów, prawdziwych biegów ta skrzynka nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 No dobrze sprzęgło na zimnym silniku będzie działać normalnie, ale niestety gdy olej się już lekko zagrzeje sprzęgło zaczyna się ślizgac. a to jest odczuwalne jeżeli wcześniej było inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Miałem taką sytuacje przy ok 186 000, aż samochód wkońcu stanął, i przywiozłem go na lawecie, jeżdząc po wielu specach od skrzyn u każdego ceny zaczynały się od 2000zł. Jak dla mnie to za dużo. Stwierdzili że to sprzęglo hydrokinetyczne, ale nie dawali pewności czy silniczek krokowy tez nie ulegnie po jakimś czasie uszkodzeniu. Więc podjąłem decyzje o wymianie na manual. Częsci kosztowały mnie około 1000zł a wymieniłem sam. Tylko zaprowadziłem do blacharza żeby przespawał mi uchwyt bo od skrzyni bo jest inny (u mnie koszt 50zł). Auto teraz ma kuzyn i od tamtej pory nie było problemu już z Przekładnia. A elektronike można obejść bez zmiany komputera:) Pozdrawiam A pamiętasz dokładnie jakich części potrzebowałeś do przekładki i jak obejść tą elektronikę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 A pamiętam. Koło zamachowe, rozrusznik, pedały + linka, skrzynia, tunel razem z drążkami zmiany biegów, poducha skrzyni plus uchwyt bo trzeba przespawać, kompletne sprzęgło,. tylko ten uchwyt trzeba troche więcej wyciać żeby można było go rozwiercic i potem ładnie przyspawać. A co do elektroniki to zajęło mi trochę czasu :dribble:kilka ładnych godzin na próbowaniu, itd no i nerwów:) A zapomniałem że jeszcze potrzeba trzy kostki od skrzyni od świateł cofania, czujniku na półosiach żeby był na luzie bo nie odpali oraz od potencjometru prędkości, trzeba się wpiąć w instalacje od skrzyni kolor kabli się zgadza więc tragedii nie ma. Można rozważyć zakup Anglika i wtedy resztę części się sprzeda, i można zarobic:) i tamm samym części wyjdą na zero;) A co do obejścia elektroniki trzeba znaleźć tryb tip-tronica, jest tam taka czarna płytka z taką zapadka i ją trzeba przestawić, normalnie była do niej podpięta linka od lewarka jak ustawialiśmy P,D, R itd. wystarczy zblokować w tej pozycji i silnik elegancko się wkręca do końca skali, bo bez tego tylko 4500obr/min. No i czujniki od skrzyni trzeba zostawic powpinane bo tak błędy wyskoczą. Sprawdzone i działa. Jak by było potrzeba więcej info to dam. Jak by ktoś potrzebował części do tej skrzyni CVT to mam taką na części i moge sprzedać obiaw był taki jak u kolegi, prawdopodobnie jest sprawna bo na uniesionym samochodzie biegi zmieniała elegancko, prawdopodobnie sprzęgło się ślizgało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.