Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5 dCi - Problem z niewiem czym :)


Gość artuxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy choroby

Gdy silnik jest zimny wszystko wyglada ok , gdy tylko sie nagrzeje brak mocy , turbina zaskakuje dopiero przy 3700obr/min . Zapalila sie kontrolka check , za 2 dni samam zgasla , po 3 dnich znowu sie zapalila odlaczylem + z aku nie zgasla , na nastepny dzien zgasla sama ale turbina nadal po 3700 obrotow i zapindala jakby sie KERS wlaczyl :).

Macie jakies wytlumaczenie ??? (przeplywka pada) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A tedwa czujniiki jeden obok drugiego w przewodzie od intercoolera do kolektora ssacego to co to jest jakie pełnia role?

A skad jest doprowadzane powietrze do kolektora ssacego przy obrotach niskich kiedy nie pobierane jest z turbiny?

A to urzadzenie pod filtrm powietrza cos jak silniczek chyba krokowy reguluje przepływ powietrza do kolektora ssacego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 w przewodzie do ic mamy czujnik ciśnienia powietrza, innych nie widze na schemacie (nr.3) http://nissan4u.com/...illustration_1/

ad.2 tą samą drogą tylko pod mniejszym ciśnieniem, bo turbo nie ma roboczych obrotów ale powietrze przez nie przepływa

ad.3 pod filtrem powietrza masz egr, reguluje przepływ spalin do kolektora, można zaślepić, wtedy kolektor i przewody do niego czystsze będą

Edytowane przez luk1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym schemacie nie widac tych czujek.Widze ze kolega zorientowany w temacie moze jeszcze wypytam bo duzo mam spraw w układzie zasilania co niedaja mi spokoju.

Egr to jest ten zawór co idzie przewód od pokrywy klawiatóry do przewodu ssacego (przedmuchiwane gazy do ponownego spalenia)

Urzadzenie co jest pod filtrem powietrza i reguluje przepływ powietrza od intercoolera do kolektora ssacego czym jest sterowane i skad bierze sygnały z jakich czujnikow?Nastepnie dochodzi do niego przewod metalowy z bloku silnika domyslam sie ze jakies powietrze tam jest wciagane moze ze skrzyni korbowej przedmuchane.Moze wiesz jak sie go odłacza bo nie moge nic wymyslc a na siłe mozna cos urwac.

Kolejna zecz to ciegno co idzie do turbiny sterowane chyba podcisnieniem do czego słuzy regulacja przepływu spalin na turbine czy geometria lopatek turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urzadzenie co jest pod filtrem powietrza i reguluje przepływ powietrza od intercoolera do kolektora ssacego czym jest sterowane i skad bierze sygnały z jakich czujnikow?

to jest właśnie egr, reguluje ilość spalin z kolektora wydechowego do dolotu

 

Nastepnie dochodzi do niego przewod metalowy z bloku silnika domyslam sie ze jakies powietrze tam jest wciagane moze ze skrzyni korbowej przedmuchane.Moze wiesz jak sie go odłacza bo nie moge nic wymyslc a na siłe mozna cos urwac.

 

to jest kawałek dolotu, po prawej stronie wchodzi do egr, trzyma go jedna nakrętka, z tyłu silnika od strony grodzi

 

turbo w 1.5 dci nie mają zmiennej geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie egr to czym zawor jest otwierany jakims silniczkiem?

Odnosnie turbiny to wydajnosc jest regulowana strumieniem spalin te z kolei ciegnem ktore idzie do turbiny i jest sterowane podcisnieniem?

 

Jeszcze jedna sprawa czy niesprawne egr moze miec wpływ na zwiekszone zuzycie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworem egr steruje elektromagnes(silnik krokowy), wysuwa popychacz bardziej lub mniej

zużycie oleju ?? silnikowego raczej nie, a ropy jak najbardziej, może być cały czas otwarty i puszczać spaliny, więcej spalin niż powietrza to kiepskie spalanie i trzeba deptać bardziej pedałem gazu żeby samochód jechał normalnie

co do turbo to sprawa wygląda mniej więcej tak jak napisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten drugi przewod co idzie od pokrywy zaworów do przewodu powietrza sterowany tez podcisnieniem to jest odma?

moze miec wpływ na zuzycie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz prblemów jakie były z egr co chwilowo sie unormowalo po oczyszczeniu to zuzycie oleju juz litra na tysiac nie wystarcza ogólnie sporo oleju w przewodzie od intercoolera dalej do kolektora a kopci widze w lusterku wstecznym raczej biało siwy ciezki dym.

Ogólnie same problemy tylko z tym silnikiem od kiedy to cos zakupiłem oprócz silnika auto ok jedyny plus mało pali i dynamiczne i na tym plusy sie konczą reszta to same minusy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam mokro w przewodzie od icka ale to norma, każde turbo puszcza troche oleju nawet nowe, piszesz że sporo to musisz uważać, bo jak silnik zassie olej i zacznie go spalać to możesz silnika nie zatrzymać, litr na 1000 km to naprawde sporo, musisz coś z tym zrobić, sprawdzić turbinę u specjalistów i w razie co ją zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz sie może ile zrobienie turbiny może kosztowac regeneracja z wymontowaniem i montazem?Auto ma 200tys ksiazka nie wyglada na podrobioną chodzi mi bardziej czy silnik z takim przebiegiem powinien byc zdrowy turbo przy takim przebiegu ma prawo siąsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o turbo trzeba dbać i wtedy bezproblemowo służy, poprzedni właściciel pewnie słabo dbał i takie skutki, sprawdź sobie ceny na allegro, orientacje będziesz mieć i przy okazji namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...