Gość artuxx Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Objawy choroby Gdy silnik jest zimny wszystko wyglada ok , gdy tylko sie nagrzeje brak mocy , turbina zaskakuje dopiero przy 3700obr/min . Zapalila sie kontrolka check , za 2 dni samam zgasla , po 3 dnich znowu sie zapalila odlaczylem + z aku nie zgasla , na nastepny dzien zgasla sama ale turbina nadal po 3700 obrotow i zapindala jakby sie KERS wlaczyl . Macie jakies wytlumaczenie ??? (przeplywka pada) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 a my mamy w 1,5 dci przepływkę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 A tedwa czujniiki jeden obok drugiego w przewodzie od intercoolera do kolektora ssacego to co to jest jakie pełnia role? A skad jest doprowadzane powietrze do kolektora ssacego przy obrotach niskich kiedy nie pobierane jest z turbiny? A to urzadzenie pod filtrm powietrza cos jak silniczek chyba krokowy reguluje przepływ powietrza do kolektora ssacego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 (edytowane) ad.1 w przewodzie do ic mamy czujnik ciśnienia powietrza, innych nie widze na schemacie (nr.3) http://nissan4u.com/...illustration_1/ ad.2 tą samą drogą tylko pod mniejszym ciśnieniem, bo turbo nie ma roboczych obrotów ale powietrze przez nie przepływa ad.3 pod filtrem powietrza masz egr, reguluje przepływ spalin do kolektora, można zaślepić, wtedy kolektor i przewody do niego czystsze będą Edytowane 27 Lutego 2012 przez luk1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Na tym schemacie nie widac tych czujek.Widze ze kolega zorientowany w temacie moze jeszcze wypytam bo duzo mam spraw w układzie zasilania co niedaja mi spokoju. Egr to jest ten zawór co idzie przewód od pokrywy klawiatóry do przewodu ssacego (przedmuchiwane gazy do ponownego spalenia) Urzadzenie co jest pod filtrem powietrza i reguluje przepływ powietrza od intercoolera do kolektora ssacego czym jest sterowane i skad bierze sygnały z jakich czujnikow?Nastepnie dochodzi do niego przewod metalowy z bloku silnika domyslam sie ze jakies powietrze tam jest wciagane moze ze skrzyni korbowej przedmuchane.Moze wiesz jak sie go odłacza bo nie moge nic wymyslc a na siłe mozna cos urwac. Kolejna zecz to ciegno co idzie do turbiny sterowane chyba podcisnieniem do czego słuzy regulacja przepływu spalin na turbine czy geometria lopatek turbiny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Urzadzenie co jest pod filtrem powietrza i reguluje przepływ powietrza od intercoolera do kolektora ssacego czym jest sterowane i skad bierze sygnały z jakich czujnikow? to jest właśnie egr, reguluje ilość spalin z kolektora wydechowego do dolotu Nastepnie dochodzi do niego przewod metalowy z bloku silnika domyslam sie ze jakies powietrze tam jest wciagane moze ze skrzyni korbowej przedmuchane.Moze wiesz jak sie go odłacza bo nie moge nic wymyslc a na siłe mozna cos urwac. to jest kawałek dolotu, po prawej stronie wchodzi do egr, trzyma go jedna nakrętka, z tyłu silnika od strony grodzi turbo w 1.5 dci nie mają zmiennej geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Odnosnie egr to czym zawor jest otwierany jakims silniczkiem? Odnosnie turbiny to wydajnosc jest regulowana strumieniem spalin te z kolei ciegnem ktore idzie do turbiny i jest sterowane podcisnieniem? Jeszcze jedna sprawa czy niesprawne egr moze miec wpływ na zwiekszone zuzycie oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 zaworem egr steruje elektromagnes(silnik krokowy), wysuwa popychacz bardziej lub mniej zużycie oleju ?? silnikowego raczej nie, a ropy jak najbardziej, może być cały czas otwarty i puszczać spaliny, więcej spalin niż powietrza to kiepskie spalanie i trzeba deptać bardziej pedałem gazu żeby samochód jechał normalnie co do turbo to sprawa wygląda mniej więcej tak jak napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 A ten drugi przewod co idzie od pokrywy zaworów do przewodu powietrza sterowany tez podcisnieniem to jest odma? moze miec wpływ na zuzycie oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 może ale są to wartości bardzo minimalne, nie ma co brać tego pod uwagę, jak ci bierze olej to albo turbina, albo zawory bądź pierścienie jak dymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Oprócz prblemów jakie były z egr co chwilowo sie unormowalo po oczyszczeniu to zuzycie oleju juz litra na tysiac nie wystarcza ogólnie sporo oleju w przewodzie od intercoolera dalej do kolektora a kopci widze w lusterku wstecznym raczej biało siwy ciezki dym. Ogólnie same problemy tylko z tym silnikiem od kiedy to cos zakupiłem oprócz silnika auto ok jedyny plus mało pali i dynamiczne i na tym plusy sie konczą reszta to same minusy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 ja też mam mokro w przewodzie od icka ale to norma, każde turbo puszcza troche oleju nawet nowe, piszesz że sporo to musisz uważać, bo jak silnik zassie olej i zacznie go spalać to możesz silnika nie zatrzymać, litr na 1000 km to naprawde sporo, musisz coś z tym zrobić, sprawdzić turbinę u specjalistów i w razie co ją zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Orientujesz sie może ile zrobienie turbiny może kosztowac regeneracja z wymontowaniem i montazem?Auto ma 200tys ksiazka nie wyglada na podrobioną chodzi mi bardziej czy silnik z takim przebiegiem powinien byc zdrowy turbo przy takim przebiegu ma prawo siąsc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 o turbo trzeba dbać i wtedy bezproblemowo służy, poprzedni właściciel pewnie słabo dbał i takie skutki, sprawdź sobie ceny na allegro, orientacje będziesz mieć i przy okazji namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.