Gość arturbag Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Witam serdecznie wszystkich ,mam forda mavericka 2,7td problem jest taki że krótko grzeją świece żarowe od 2 do 10 sekund i jest problem rano z odpaleniem strasznie trzęsie autem , po podpięciu świec na "ostro" do akumulatora wszystko jest ok . Wymieniłem sterownik świec i nic nie pomogło, odpinałem i mierzyłem opór czujnika temperatury cieczy i jest w porządku.Czy jest jeszcze jakiś czujnik do sterowania czasem grzania świec .Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Czujnik temperatury - trzy lub dwa, zależnie od roku, no i same kabelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturbag Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 U mnie są trzy czujniki sprawdzałem w różnych temperaturach silnika i wydaje mi się ze jest ok ,chyba że kabelki -jutro sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 u mnie chyba jest ten sam broblem, kontrolka od świec gaśnie po 2 sek. Gdzie są te czujniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturbag Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Czujniki są koło termostatu . Witam , dziękuję wszystkim za pomoc u mnie problemem okazała się padnięta świeca żarowa {płomieniowa} w kolektorze dolotowym.Nawet nie miałem pojęcia że w tym silniku jest jakby dwa układy grzania,może ktoś z kolegów wie gdzie taką świecę dostać ,lub czym zastąpić ? Wolałbym kupić nową niż używaną. http://allegro.pl/swieca-plomieniowa-nissan-terrano-92-2-7-td-td27-i1973315435.html pozdrawiam artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Czujniki są koło termostatu . Witam , dziękuję wszystkim za pomoc u mnie problemem okazała się padnięta świeca żarowa {płomieniowa} w kolektorze dolotowym.Nawet nie miałem pojęcia że w tym silniku jest jakby dwa układy grzania, artur Kolego, a gdzie dokładnie jest u Ciebie ta świeca na kolektorze? Ja mam chyba takie samo auto (2.7TD 1995r), ale nic takiego nie widzę u siebie. Podeślesz zdjęcie? A zastanawiam się nad tym, czemu przy dużych mrozach auto odpala bez problemu, ale w czasie jazdy, nawet jak się rozgrzeje, to się ksztusi przy wyższych obrotach. Paliwo i filtry mam ok. Więc może taka świeca padłą? Kolego, a gdzie dokładnie jest u Ciebie ta świeca na kolektorze? Ja mam chyba takie samo auto (2.7TD 1995r), ale nic takiego nie widzę u siebie. Podeślesz zdjęcie? A zastanawiam się nad tym, czemu przy dużych mrozach auto odpala bez problemu, ale w czasie jazdy, nawet jak się rozgrzeje, to się ksztusi przy wyższych obrotach. Paliwo i filtry mam ok. Więc może taka świeca padła? Sprawa wybadana po przestudiowaniu dukumentacji serwisowej. To co kolega opisał, to nie jest świeca żarowa, tylko specjalny rezystor dużej mocy, przez który na świece żarowe płynie prąd "dogrzewający" silnik zaraz po uruchomieniu (do 10 minut). Ten rezystor sprawia, że świece grzeją mniej więcej "na poł gwizdka", przyt zimnym silniku, dopóki ten nie osiagnie temperatury pracy. Dzieki temu silnikiem mniej telepie (lepiej spala). Ten rezystor jest dużej mocy i bardzo sie grzeje, - dlatego jest w kolektorze dolotowym, bo tam chłodzi go zimne powietrze idące z turbiny. U mnie ten rezystor jest sprawny, świece dobrze silnik dogrzewają po uruchomieniu. Auto przy temp -22 zapala na dotyk zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, Bez żadnych drgań i dziwnych hałasów. Ale problem z brakiem mocy i dławieniem się silnika przy wyższych obrotach, nawet po osiagnięciu temperatury roboczej, mam nadal. Ale przynjamniej już wiem, że to układ zasilania paliwem jest tu winny, nie świece żarowe. Myślę nad instalacją podgrzewacza paliwa, bo fabrycznie go nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 witam. odswierze temat bo mam ten sam problem. moze ktos wrzuci zdjecia gdzie to wszystko sie znajduje i jaki powinien byc opór na czujnikach. z góry dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.