kubaw Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Wczoraj podczas jazdy silnik zaczął dziwnie stukać. Przy około 1500 obr. silnik zaczyna "stukać", jednak na "wolnych" obrotach tego stukania nie słychać. Wraz z dodawaniem gazu to stukanie jest coraz "szybsze". Byłem blisko znajomego mechanika, po przysłuchaniu się, stwierdził że może to być popychacz, zawór lub wtrysk. Przepraszam, za tak mało obrazowy sposób przedstawienia problemu, chciałbym zasięgnąć wiedzy u ekspertów, zanim oddam auto do mechanika. Dodam jeszcze tylko, że na desce rozdzielczej nie zapaliła się żadna kontrolka. Co to może być wg. Was ? EDIT: Dodałem na YT filmik, który może pomoże w zdiagnozowaniu problemu Edytowane 18 Grudnia 2011 przez kubawinkler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Zawór sam z siebie nie powinien zacząć się tłuc, chyba że coś wpadło np. syf z egr mógł sie podgiąć ale wątpliwe, ja stawiam że jeden z samoregulatorów ma problem z powrotem to górnego położenie czyli coś go przyciera, lub jeden z samoregulatorów zakończył żywot, co jest standartem. A po odpaleniu zimnego jest ten stukot i po chwili mija czy cicho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Zawór sam z siebie nie powinien zacząć się tłuc, chyba że coś wpadło np. syf z egr mógł sie podgiąć ale wątpliwe, ja stawiam że jeden z samoregulatorów ma problem z powrotem to górnego położenie czyli coś go przyciera, lub jeden z samoregulatorów zakończył żywot, co jest standartem. A po odpaleniu zimnego jest ten stukot i po chwili mija czy cicho? Po odpaleniu silnika nie ma żadnego stukotu, silnik po odpalniu pracuje dobrze, tak jak zawsze pracował, dopiero po dodaniu gazu zaczyna stukać. Nagrałem filmik, co prawda nie jest on rewelacyjnej jakości, ale może pomoże w zdiagnozowaniu problemu. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez kubawinkler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Check sie nie pali bo nawet nie dziala kontrolka, albo spalona, albo brak zarowki, po przekreceniu kluczyka powinien sie palic check a tu nic! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 U mnie takie stukanie skończyło się remontem silniczka. A przyczyną była poluzowana komora spalania, która utrąciła końcówkę świecy, która zrobiła to co zrobiła na gładzi tulei i denku tłoka. brrrr.... horrrrorek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 pytanie czy to jest typowo metaliczny dźwięk, bo słabo słychać. mi ostatnio też zaczęło w czasie jazdy coś stukać i jak zwiększałem obroty to coraz głośniej i szybciej stukało, okazało się że pasek klinowy się zaczął rozwarstwiać i kawałek pukał o budę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) No nieźle wali, to nie samoregulator, u mnie też kiedyś tak pasek walił tylko pasek by stukał od zera, to zawór , słychać dziwny świst powietrza i stukot charakterystyczny, jak by był przytarty na prowadnicy i ciężej mu wracać, na wolnych nadąża powrócić do pozycji zamkniętej, na wyższych obrotach pomaga mu tłok, jak go puknie słychać ten stukot. Zawór przez jakiś czas bardzo się nie skrzywi bo w tej glowicy pracują one prostopadle do powierzchni bloku czy głowicy, ale głowica do góry niestety. podpowiedz mechanikowi aby przed zdjęciem głowicy zdjął wałek rozrządu i wciskał najpierw samoregulatory po kolei,tak by wcisnąć ich do otwarcia zaworu i sprawdzał czy od razu wracają do góry powinny wciskać się z oporem i wracać do góry od razu, powinien być lekko słyszany stuk zamykanego zaworu(to wykluczy przytarty samoregulator choć w to wątpie), to samo zrobić po wyjęciu samoregulatorów, wciskać po kolei zawory, który byle się przytnie, czy lekko się wciska, czy tarczki trzymające sprężyne są dziwne to ten stukający. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez bobytempelton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Niestety nie napawają optymizmem, ale trudno - naprawić trzeba. bobytempelton - bardzo dziękuje za sugestie dla mechanika. Dam znać jak będzie po naprawie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 hmm słabo słychać a może paneweczki grają marsza.Ja u siebie tak miałem i długo niepograły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Panewki by grały od zera, a żeby tak się tłukły by musiało jednej nie być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Kolego "bobytempelton" panewki wcale nie muszą grać od zerra jeszcze nieraz sie o tym przekonasz, a co do stuku hmm może wtrysk padł i leje na tłok przez co robi stukowe słabe to nagranie nagraj jeszcze raz ale kamere zostaw pod macha to moze bedzie wiadomo z którego miejsca mniej wiecej stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Kolego "bobytempelton" panewki wcale nie muszą grać od zerra jeszcze nieraz sie o tym przekonasz, a co do stuku hmm może wtrysk padł i leje na tłok przez co robi stukowe słabe to nagranie nagraj jeszcze raz ale kamere zostaw pod macha to moze bedzie wiadomo z którego miejsca mniej wiecej stuka. Oczywiście mogę nagrać jeszcze raz film, w lepszych warunkach. Ale czy to nie pogorszy jeszcze bardziej sytuacji z silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Spalanie stukowe inaczej słychać jest chwilowym stukaniem, nie non toper przy wyższych obrotach, przy wyższych obrotach silnik daje rade przepalić lub wyrzucić z siebie niedopalone paliwo i nie zachodzi spalanie stukowe @masakra troche siedze w diselkach , to nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 a jak odpalałeś to ten stuk dało radę określić (choć trochę) z której części silnika dochodzi (dół, góra itd) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 a jak odpalałeś to ten stuk dało radę określić (choć trochę) z której części silnika dochodzi (dół, góra itd) ?? Raczej ten dźwięk dochodzi od góry. Dziś nagram film lepszej jakości. Jeśli go odpalę znów, nie narobi mi to jeszcze większych szkód ? Spalanie stukowe inaczej słychać jest chwilowym stukaniem, nie non toper przy wyższych obrotach, przy wyższych obrotach silnik daje rade przepalić lub wyrzucić z siebie niedopalone paliwo i nie zachodzi spalanie stukowe @masakra troche siedze w diselkach , to nie to Ten problem również się pojawia w moim aucie, ale nie zawsze. Mechanik który osłuchiwał, stwierdził, że wtrysk się zawiesza. Objaw jest taki, że po odpaleniu (lecz nie zawsze) pojawia się stukot, który milknie przy dodaniu gazu. Czy to może mieć wpływ na to co się stało z silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zaraz po odpaleniu ten dzwięczno głuchy stuk co po chwili milknie to pusty samoregulator, gdy olej do niego dopłynie samoregulator milknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slomka1234 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Miałem podobnie i to była panewka. Jak z mocą silnika? czy trochę nie spadła? Obym nie miał racji bo to kosztowny ''remont'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Podczas gdy Primera zaczęła "grać" nie spadła moc silnika. Oprócz stukania nie pojawiło się dymienie, nie spadła moc ani nic, co by było niepokojące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.