Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11,CD20T] Stukanie w silniku...


kubaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Wczoraj podczas jazdy silnik zaczął dziwnie stukać. Przy około 1500 obr. silnik zaczyna "stukać", jednak na "wolnych" obrotach tego stukania nie słychać. Wraz z dodawaniem gazu to stukanie jest coraz "szybsze". Byłem blisko znajomego mechanika, po przysłuchaniu się, stwierdził że może to być popychacz, zawór lub wtrysk. Przepraszam, za tak mało obrazowy sposób przedstawienia problemu, chciałbym zasięgnąć wiedzy u ekspertów, zanim oddam auto do mechanika. Dodam jeszcze tylko, że na desce rozdzielczej nie zapaliła się żadna kontrolka. Co to może być wg. Was ?

 

EDIT: Dodałem na YT filmik, który może pomoże w zdiagnozowaniu problemu

 

Edytowane przez kubawinkler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sam z siebie nie powinien zacząć się tłuc, chyba że coś wpadło np. syf z egr mógł sie podgiąć ale wątpliwe, ja stawiam że jeden z samoregulatorów ma problem z powrotem to górnego położenie czyli coś go przyciera, lub jeden z samoregulatorów zakończył żywot, co jest standartem. A po odpaleniu zimnego jest ten stukot i po chwili mija czy cicho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sam z siebie nie powinien zacząć się tłuc, chyba że coś wpadło np. syf z egr mógł sie podgiąć ale wątpliwe, ja stawiam że jeden z samoregulatorów ma problem z powrotem to górnego położenie czyli coś go przyciera, lub jeden z samoregulatorów zakończył żywot, co jest standartem. A po odpaleniu zimnego jest ten stukot i po chwili mija czy cicho?

 

Po odpaleniu silnika nie ma żadnego stukotu, silnik po odpalniu pracuje dobrze, tak jak zawsze pracował, dopiero po dodaniu gazu zaczyna stukać. Nagrałem filmik, co prawda nie jest on rewelacyjnej jakości, ale może pomoże w zdiagnozowaniu problemu.

 

 

Edytowane przez kubawinkler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check sie nie pali bo nawet nie dziala kontrolka, albo spalona, albo brak zarowki, po przekreceniu kluczyka powinien sie palic check a tu nic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie stukanie skończyło się remontem silniczka. A przyczyną była poluzowana komora spalania, która utrąciła końcówkę świecy, która zrobiła to co zrobiła na gładzi tulei i denku tłoka. brrrr.... horrrrorek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy to jest typowo metaliczny dźwięk, bo słabo słychać.

mi ostatnio też zaczęło w czasie jazdy coś stukać i jak zwiększałem obroty to coraz głośniej i szybciej stukało, okazało się że pasek klinowy się zaczął rozwarstwiać i kawałek pukał o budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle wali, to nie samoregulator, u mnie też kiedyś tak pasek walił tylko pasek by stukał od zera, to zawór , słychać dziwny świst powietrza i stukot charakterystyczny, jak by był przytarty na prowadnicy i ciężej mu wracać, na wolnych nadąża powrócić do pozycji zamkniętej, na wyższych obrotach pomaga mu tłok, jak go puknie słychać ten stukot. Zawór przez jakiś czas bardzo się nie skrzywi bo w tej glowicy pracują one prostopadle do powierzchni bloku czy głowicy, ale głowica do góry niestety.

 

 

podpowiedz mechanikowi aby przed zdjęciem głowicy zdjął wałek rozrządu i wciskał najpierw samoregulatory po kolei,tak by wcisnąć ich do otwarcia zaworu i sprawdzał czy od razu wracają do góry powinny wciskać się z oporem i wracać do góry od razu, powinien być lekko słyszany stuk zamykanego zaworu(to wykluczy przytarty samoregulator choć w to wątpie), to samo zrobić po wyjęciu samoregulatorów, wciskać po kolei zawory, który byle się przytnie, czy lekko się wciska, czy tarczki trzymające sprężyne są dziwne to ten stukający.

Edytowane przez bobytempelton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Niestety nie napawają optymizmem, ale trudno - naprawić trzeba.

 

bobytempelton - bardzo dziękuje za sugestie dla mechanika.

 

Dam znać jak będzie po naprawie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "bobytempelton" panewki wcale nie muszą grać od zerra jeszcze nieraz sie o tym przekonasz, a co do stuku hmm może wtrysk padł i leje na tłok przez co robi stukowe słabe to nagranie nagraj jeszcze raz ale kamere zostaw pod macha to moze bedzie wiadomo z którego miejsca mniej wiecej stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "bobytempelton" panewki wcale nie muszą grać od zerra jeszcze nieraz sie o tym przekonasz, a co do stuku hmm może wtrysk padł i leje na tłok przez co robi stukowe słabe to nagranie nagraj jeszcze raz ale kamere zostaw pod macha to moze bedzie wiadomo z którego miejsca mniej wiecej stuka.

 

Oczywiście mogę nagrać jeszcze raz film, w lepszych warunkach. Ale czy to nie pogorszy jeszcze bardziej sytuacji z silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe inaczej słychać jest chwilowym stukaniem, nie non toper przy wyższych obrotach, przy wyższych obrotach silnik daje rade przepalić lub wyrzucić z siebie niedopalone paliwo i nie zachodzi spalanie stukowe

@masakra troche siedze w diselkach , to nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odpalałeś to ten stuk dało radę określić (choć trochę) z której części silnika dochodzi (dół, góra itd) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odpalałeś to ten stuk dało radę określić (choć trochę) z której części silnika dochodzi (dół, góra itd) ??

 

Raczej ten dźwięk dochodzi od góry. Dziś nagram film lepszej jakości. Jeśli go odpalę znów, nie narobi mi to jeszcze większych szkód ?

 

Spalanie stukowe inaczej słychać jest chwilowym stukaniem, nie non toper przy wyższych obrotach, przy wyższych obrotach silnik daje rade przepalić lub wyrzucić z siebie niedopalone paliwo i nie zachodzi spalanie stukowe

@masakra troche siedze w diselkach , to nie to

 

Ten problem również się pojawia w moim aucie, ale nie zawsze. Mechanik który osłuchiwał, stwierdził, że wtrysk się zawiesza. Objaw jest taki, że po odpaleniu (lecz nie zawsze) pojawia się stukot, który milknie przy dodaniu gazu. Czy to może mieć wpływ na to co się stało z silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po odpaleniu ten dzwięczno głuchy stuk co po chwili milknie to pusty samoregulator, gdy olej do niego dopłynie samoregulator milknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i to była panewka.

Jak z mocą silnika? czy trochę nie spadła?

Obym nie miał racji bo to kosztowny ''remont''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas gdy Primera zaczęła "grać" nie spadła moc silnika. Oprócz stukania nie pojawiło się dymienie, nie spadła moc ani nic, co by było niepokojące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...