Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dzwon co sprawdzić czy można jeździc


PrzeRuSco

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zaliczyłem dzwona z mojej winy. Zostałem uderzony w prawe tylne koło, felga odkształcona, blach trochę wgięta i porysowana. Zmieniłem na zapas i dojechałem do domu. Co muszę sprawdzić (geometria?) czy mogę dalej bezpiecznie jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Geometrię sprawdź, rozpędź sie do ok 70 / 90 km/h i posłuchaj czy łożysko nie huczy moglo dostać, niewiem jak w P11 ale u mnie w P10 wymienia się całą piastę, jak udeżyłem w krawężnik tylnym kołem w zimie, to dostało łożysko i musiałem wymienić całą piastę bo huczało już od 60 km/h( koszt piasty od 200zł w górę :( ) , no i sprawdź felgę czy nie dostała i nie jest krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no i sprawdź felgę czy nie dostała i nie jest krzywa.

 

Felga jak pisałem jest odkształcona bo to w nią dostałem, wymienię na tą z zapasowego, i tak zawsze jeżdżę z zestawem naprawczym zamiast koła bo mam gaz a często jeżdżę z wózkiem dziecięcym w bagażniku więc mi się koło nawet dojazdowe nie mieści.

Jeżeli geometria i łożysko w porządku to można jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga jak pisałem jest odkształcona bo to w nią dostałem, wymienię na tą z zapasowego, i tak zawsze jeżdżę z zestawem naprawczym zamiast koła bo mam gaz a często jeżdżę z wózkiem dziecięcym w bagażniku więc mi się koło nawet dojazdowe nie mieści.

Jeżeli geometria i łożysko w porządku to można jeździć?

 

Polecam ogólnie sprawdzić zawieszenie, najlepiej jedź na stacje diagnostyczną, zapłacisz około 50 zł a powiedzą Ci czy wszystko jest w dopuszczalnych normach a wtedy Ty będziesz czuł się pewniejszy, poza tym jeśli masz sprawne oświetlenie, to nie widzę przeszkód aby jeździć z powgniatanym błotnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Polecam ogólnie sprawdzić zawieszenie, najlepiej jedź na stacje diagnostyczną, zapłacisz około 50 zł a powiedzą Ci czy wszystko jest w dopuszczalnych normach a wtedy Ty będziesz czuł się pewniejszy, poza tym jeśli masz sprawne oświetlenie, to nie widzę przeszkód aby jeździć z powgniatanym błotnikiem.

 

Tak jak kolega pisze dla pewności pojedź na stację diagnostyczną, będziesz pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i po wizycie u diagnosty okazało się że tylna belka do wymiany i tu mam pytanie

- czy od anglika będzie pasować bo wygląda że tak

wersja europejska http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1996_11/type_3/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_3/

wersja angielska http://nissan4u.com/parts/primera/er_p11e/1996_11/type_3/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_3/

- u mnie są bębny czy od tarczowych jest inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belka będzię pasować od angola a co do różnicy tarcza czy bęben musi sie ktoś więcej wypowiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli belkę wymienisz i nie będzie ostrych krawędzi na budzie to spokojnie możesz jeździć. Ja się tak toczę od 2 lat, odkąd dostałem w tylni lewy bok. Mam pogiętą blachę wokół wlewu paliwa i zderzak pokiereszowany, normalnie przegląd auto przeszło i nie zostawia 4 śladów. Jeśli wszystko jest OK oprócz blachy to można spokojnie jeździć. Może wreszcie uda mi się zmienić primkę na nowszy model, ale coś kasa się nie trzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna pasować. Jeżeli będzie z tarczami, to spokojnie możesz wymienić razem z tarczami. Trzeba będzie tylko dopasować końcówki przewodów hamulcowych i linki ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...