PrzeRuSco Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Wczoraj zaliczyłem dzwona z mojej winy. Zostałem uderzony w prawe tylne koło, felga odkształcona, blach trochę wgięta i porysowana. Zmieniłem na zapas i dojechałem do domu. Co muszę sprawdzić (geometria?) czy mogę dalej bezpiecznie jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Geometrię sprawdź, rozpędź sie do ok 70 / 90 km/h i posłuchaj czy łożysko nie huczy moglo dostać, niewiem jak w P11 ale u mnie w P10 wymienia się całą piastę, jak udeżyłem w krawężnik tylnym kołem w zimie, to dostało łożysko i musiałem wymienić całą piastę bo huczało już od 60 km/h( koszt piasty od 200zł w górę ) , no i sprawdź felgę czy nie dostała i nie jest krzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 ...no i sprawdź felgę czy nie dostała i nie jest krzywa. Felga jak pisałem jest odkształcona bo to w nią dostałem, wymienię na tą z zapasowego, i tak zawsze jeżdżę z zestawem naprawczym zamiast koła bo mam gaz a często jeżdżę z wózkiem dziecięcym w bagażniku więc mi się koło nawet dojazdowe nie mieści. Jeżeli geometria i łożysko w porządku to można jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaw Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Felga jak pisałem jest odkształcona bo to w nią dostałem, wymienię na tą z zapasowego, i tak zawsze jeżdżę z zestawem naprawczym zamiast koła bo mam gaz a często jeżdżę z wózkiem dziecięcym w bagażniku więc mi się koło nawet dojazdowe nie mieści. Jeżeli geometria i łożysko w porządku to można jeździć? Polecam ogólnie sprawdzić zawieszenie, najlepiej jedź na stacje diagnostyczną, zapłacisz około 50 zł a powiedzą Ci czy wszystko jest w dopuszczalnych normach a wtedy Ty będziesz czuł się pewniejszy, poza tym jeśli masz sprawne oświetlenie, to nie widzę przeszkód aby jeździć z powgniatanym błotnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Polecam ogólnie sprawdzić zawieszenie, najlepiej jedź na stacje diagnostyczną, zapłacisz około 50 zł a powiedzą Ci czy wszystko jest w dopuszczalnych normach a wtedy Ty będziesz czuł się pewniejszy, poza tym jeśli masz sprawne oświetlenie, to nie widzę przeszkód aby jeździć z powgniatanym błotnikiem. Tak jak kolega pisze dla pewności pojedź na stację diagnostyczną, będziesz pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 No i po wizycie u diagnosty okazało się że tylna belka do wymiany i tu mam pytanie - czy od anglika będzie pasować bo wygląda że tak wersja europejska http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1996_11/type_3/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_3/ wersja angielska http://nissan4u.com/parts/primera/er_p11e/1996_11/type_3/axle_suspension_and_steering/rear_axle_and_rear_suspension/illustration_3/ - u mnie są bębny czy od tarczowych jest inna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Belka będzię pasować od angola a co do różnicy tarcza czy bęben musi sie ktoś więcej wypowiedzieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Jeśli belkę wymienisz i nie będzie ostrych krawędzi na budzie to spokojnie możesz jeździć. Ja się tak toczę od 2 lat, odkąd dostałem w tylni lewy bok. Mam pogiętą blachę wokół wlewu paliwa i zderzak pokiereszowany, normalnie przegląd auto przeszło i nie zostawia 4 śladów. Jeśli wszystko jest OK oprócz blachy to można spokojnie jeździć. Może wreszcie uda mi się zmienić primkę na nowszy model, ale coś kasa się nie trzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Powinna pasować. Jeżeli będzie z tarczami, to spokojnie możesz wymienić razem z tarczami. Trzeba będzie tylko dopasować końcówki przewodów hamulcowych i linki ręcznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.