Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 1.6 90km Przestała odpalać... pomocy


Gość zubi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Zgłaszam sie do Was po rade ponieważ moja primerka zachorowała nagle...a mianowicie postawiłem ja na parkingu po normalnej jeździe o 8 rano a o 10 juz nie mogłem jej odpalić.

 

Model jaki posiadam jest z 1997r P11 1.6 90KM benzyna + gaz BRC seq 24

 

Sprawdzilem do tej pory :

- Pompka paliwa słychać że sie uruchamia paliwo również jest (pół zbiornika)

- filtr paliwa ma przejechane 2000km

- iskra jest

- brak bledow - auto diagnostyka wykazała kod 55

- rozrusznik kreci

- akumulator naładowany (roczny)

- po przekręceniu stacyjki na każdym wtryskiwaczu jest "+"

- dioda imo gaśnie (imo jest fabryczne wraz z kluczykami)

-paski wszystkie w tym rozrzad maja przejechane 2000km

- wszystkie bezpieczniki sprawdzone

 

Co ciekawe na pierwszym układzie swieca jest mokra a na pozostałych suche jak pieprz.

Doradźcie prosze co jeszcze moge sprawdzic.

 

Za wszelkie sugestie wielkie dzieki!

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jaki posiadam jest z 1997r P11 1.6 90KM benzyna + gaz BRC seq 24

 

 

-paski wszystkie w tym rozrzad maja przejechane 2000km

 

E, coś nas kłamiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek dla uściślenia miałem na myśli wymiane pasków jakies 2000km temu przez poprzedniego właściciela. Mechanik przy ogledzinach potwierdził tą kwestie.

Oprocz tego komentarza masz jakis pomysł :) ?

 

Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..
Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze?

 

Moduł zapłonu raczej nie jak by ci padł to wogóle iskry by nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może padła pompa paliwa w baku bo zeby gaz sie włączył to silnik musi być ciepły tak wiec sprawdź czy pompa pompuje paliwo do listwy moze padł bezpiecznik albo kabelek sie urwał jeśli umiesz to sprawdć pompke na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem wcześniej bezpieczniki sprawdziłem i słychać pompke jak sie uruchamia. Co do gazu owszem, silnik musi byc cieply ale tu problemu nie ma.

Wracajac do modulu zaplonu wiem ze jest tam czujnik optyczny informujacy o polozeniu walka rozrzadu. Stad, zastanawiam sie nad modułem bo wkoncu co jeszcze reguluje wtryskiem paliwa jak nie sygnal z modulu przekazywany do ECU. Sprawdziłem rezystancje wtórna na module miedzy akumulatorem a 4 stykiem (srodkowy z 3 kolo siebie) i rezystancja jest na poziomie 5.5 k Ohm i odbiega to znacznie od wartosci spodziewanej (pomiar robiony przy 2oC) . Zwroccie uwage ze pierwszy wtrysk sie odtwiera... nie wiem sam co mam robić i co jeszcze sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalacje BRC seq 24 i ta instalacja załącza się automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. Możesz napisać jak odpalić auto na gazie - w trybie awaryjnym?

Drugie pytanie to ile razy mogę tak odpalić auto.

Trzecie pytanie dotyczy modułu, czy jesli bedzie uszkodzony moze być iskra a brak impulsu do zalaczenia wtryskow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm mam taka sama instalke i niemam pojecia jak odpalić awaryjnie na gazie ale chyba nie można tej sekwencji a wracając do autka to tak iskra jest paliwo jest w listwie ale nie otwiera wtrysków rozrząd cały pozostają tranzystory mocy w kompie sprawdź czy jest napięcie na wtryskach czy też niema plus jest wszędzie na stałe a komp steruje masą wtrysków mozesz zasymulować mase sam i zobczyć czy zacznie coś łapać jak tak to tranzystory padły hmm coś mnie sie widzi ze gazownicy coś mogli namieszać i poszły w polske darlingtony bo gdzieś sie coś waży albo poprostu przypadek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz śmigał dobre 3 lata bez najmniejszych problemow.

 

Co do wtryskiwaczy, sprawdzilem i jest napiecie akumulatora (+) na każdym z nich. Rozumiem że symulacja to podanie minusa akumulatora bezposrednio na wtrysk? Jest prawdopodobne ze padly tranzystory...hmmm 3 na raz by wychodzilo.

 

Musze byc tylko pewny ze modul i czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik jest integralna czescia aparatu zaplonowego) jest dobry. Caly czas obstawiam ze moze byc to modul tylko nie wiem czy jesli ten czujnik bylby uszkodzony to czy podalby iskre na swiece....macie Panowie jakas teorie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Napisales ze nie ma bledow i ze jest iskra . Wobec tego czujnik a takze sam modul masz dobry. jedynie czego mozna sie czepic to cewki. Na uzwojeniu wtornym to ma byc 10kiloomow. U ciebie jest jak napisales 5,5 wiec jest malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5.5 kilo miałem na samym module zapłonowym, także błąd pomiarowy z mojej strony i sama cewkę tez zmierzę. Doczytałem że immo ma za zadanie blokady wtrysku paliwa i dlatego spróbuję odpalić auto na drugim kluczyku, pomimo tego ze gaśnie dioda i nie wyświetla błędu z tego zakresu na tablicy wskaźników. Możliwe że immo oszukuje w tym wypadku swiecac mi dioda a w rzeczywistosci blokuje. Macie sposob na sprawdzenie czy immo blokuje ? Dodam że po przekręceniu stacyjki jest (+) napięcie akumulatora na wtryskiwaczach.

Edytowane przez zubi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o cewke zaplonowa. W maluchu i innych samochodach cewka byla osobno a apatat zaplonowy osobno. . Natomiast w p11. silnik 1,6 cewka zaplonowa jest wbudowana w apatat zaplonowy.

 

Witam. Napisales ze nie ma bledow i ze jest iskra . Wobec tego czujnik a takze sam modul masz dobry. jedynie czego mozna sie czepic to cewki. Na uzwojeniu wtornym to ma byc 10kiloomow. U ciebie jest jak napisales 5,5 wiec jest malo.

Sprawdzilem teraz w poradniku obslugi i naprawy i dla 1,6 z wtryskiem paliwa ma byc na uzwojeniu pierwotnym 2 omy a ma wtornym 12 kiloomow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kluczowanie na wtryskach, nie żadne symulowanie masy. Odepnij wtyczkę i wepnij tam kontrolkę z jaśniejszej diody led i rezystora 560 omów. Przy kręceniu powinna błyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo 2.0

Podepnę się pod temat, mam podobny problem tylko z Primerą P11 2.0 16V130km. Wczoraj autko odpaliło na 10 sekund i zgasło od tego momentu już nie chciało odpalić. Sprawdziłem bezpieczniki jeden od Check engine przepalony wymieniłem i nadal nic, akumulator podładowałem prostownikiem w domu bo kontrolki już przygasały (rozrusznik kręcił). Dziś podpiąłem aku i ledwo po włożeniu kluczyka do stacyjki piszczy tak jak by światła były zapalone tylko że dzwiękiem ciągłym do zapalenia się kontrolek. Autko nadal nie pali pompe paliwa słychać, kopułka sprawdzona i przeczyszczona. Kręci tak jak by chciała zapalić ale nic się nie dzieje. Proszę o jaką kolwiek poradę co mogę z tym zrobić. Z góry dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy jest iskra. Jesli jest to polecam Ci odrazu zajrzec pod tylna kanape i dobrac sie do pompy paliwa. Dzisiaj jak ja rozebrałem okazało że się przewód w zbiorniku poprostu sie rozpiął i to był cały problem.

Dzieki wszystkim którzy zainteresowali sie tematem oraz za cenne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To piszczenie miałem po wyjęciu aku na noc, ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Zrob mu autodiagnostyke i zobacz czy paliwo wogole dochodzi do listwy. Jesli odpalila to podejrzewam ze wypalila paliwo to co bylo w listwie i tyle. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna seria, mi też wczoraj auto powiedziało "dalej nie jadę" (kilometr od celu na szczęście)... Prędkość ok 90km/h, spokojna jazda i nagle koniec, zgasło. Pompę sprawdziłem, działa, więc padło na aparat, bo rozrusznik kręci. No i rzeczywiście iskry brak, świece suche. Posprawdzałem czy jest prąd na wtyczkach przy aparacie (czujnik poł. wałka i cewka zapł.) i jest. Mam zamiar jutro aparat kupić i próbować wymieniać. Chyba, żeby sprawdzić coś jeszcze? Jakieś propozycje?

Edit: błędów nie ma, sprawdziłem ELM-em...

Edit2: już nieważne, przewaliłem się przez serwisówkę i wiem chyba co jeszcze można sprawdzić.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo 2.0

U mnie diagnoza taka : brak ciśnienia na wszystkich cylindrach i teraz powiedzcie mi co mogło się stać bo odpaliłem, chodziła około 10 sekund i zgasła. Co mogło nawalić. Zaznaczam, że trzymała moc do samego końca i gdyby to była uszczelka pod głowicą to chyba nie wydmuchało by jej całej od tak. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek dla uściślenia miałem na myśli wymiane pasków jakies 2000km temu przez poprzedniego właściciela. Mechanik przy ogledzinach potwierdził tą kwestie.

Oprocz tego komentarza masz jakis pomysł :) ?

 

Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze?

 

Czy kolega rozwiązał już problem???

 

Przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat w moim Nismo (Almerka 1.4) z lpg (sekwencj KME Akme 1.3) . Pewnego razu chcialem odłączyć/nieużywać lpg przez 2 tyg z powodu wymiany wtryskiwaczy lpg. Dla "pewności" wyjąłem więc bezpieczniki od centralki LPG ... i przy próbie uruchomienia silnika efekty były zgrubnie jak u kolegi .

Po założeniu bezpieczników problem natychmiast ustąpił .

Wniosek był taki że nie zasilany +12V sterownik LPG odcinał wtryski benzynowe (z góry zaznaczam że dotyczyło to instalacji KME Akme 1.3). Nie wiem czy BRC może spowodować podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, u mnie odpala pierw na benzynie :). Problem zostal rozwiazany - to tak w skrocie.

 

Po zrobieniu kluczowania wtryskiwaczy wrocilem do systemu paliwowego a mianowicie zajrzalem do zbiornika paliwa. Dzieki temu zobaczylem ze przewod podajacy paliwo jest odlaczony, najpewniej gdzies na dziurach wypial sie. Po ponownym podlaczeniu auto odpalilo. Do zrobienia dodatkowo mialem wymiane regulatora cisnienia paliwa bo zaczelo z niego lecicec paliwko. Podejrzewam ze membrana dostala w pale.

 

Dziekuje wszystkim za wskazowki, dzieki nim sporo sie nauczylem i byc moze bede mogl pomoc komus co mial podobny problem :)

Temat mozemy zamknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...