Gość zubi Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Witajcie! Zgłaszam sie do Was po rade ponieważ moja primerka zachorowała nagle...a mianowicie postawiłem ja na parkingu po normalnej jeździe o 8 rano a o 10 juz nie mogłem jej odpalić. Model jaki posiadam jest z 1997r P11 1.6 90KM benzyna + gaz BRC seq 24 Sprawdzilem do tej pory : - Pompka paliwa słychać że sie uruchamia paliwo również jest (pół zbiornika) - filtr paliwa ma przejechane 2000km - iskra jest - brak bledow - auto diagnostyka wykazała kod 55 - rozrusznik kreci - akumulator naładowany (roczny) - po przekręceniu stacyjki na każdym wtryskiwaczu jest "+" - dioda imo gaśnie (imo jest fabryczne wraz z kluczykami) -paski wszystkie w tym rozrzad maja przejechane 2000km - wszystkie bezpieczniki sprawdzone Co ciekawe na pierwszym układzie swieca jest mokra a na pozostałych suche jak pieprz. Doradźcie prosze co jeszcze moge sprawdzic. Za wszelkie sugestie wielkie dzieki! Pozdrawiam i czekam na wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Model jaki posiadam jest z 1997r P11 1.6 90KM benzyna + gaz BRC seq 24 -paski wszystkie w tym rozrzad maja przejechane 2000km E, coś nas kłamiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Wojtek dla uściślenia miałem na myśli wymiane pasków jakies 2000km temu przez poprzedniego właściciela. Mechanik przy ogledzinach potwierdził tą kwestie. Oprocz tego komentarza masz jakis pomysł ? Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze? Moduł zapłonu raczej nie jak by ci padł to wogóle iskry by nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 a może padła pompa paliwa w baku bo zeby gaz sie włączył to silnik musi być ciepły tak wiec sprawdź czy pompa pompuje paliwo do listwy moze padł bezpiecznik albo kabelek sie urwał jeśli umiesz to sprawdć pompke na krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Tak jak wspomniałem wcześniej bezpieczniki sprawdziłem i słychać pompke jak sie uruchamia. Co do gazu owszem, silnik musi byc cieply ale tu problemu nie ma. Wracajac do modulu zaplonu wiem ze jest tam czujnik optyczny informujacy o polozeniu walka rozrzadu. Stad, zastanawiam sie nad modułem bo wkoncu co jeszcze reguluje wtryskiem paliwa jak nie sygnal z modulu przekazywany do ECU. Sprawdziłem rezystancje wtórna na module miedzy akumulatorem a 4 stykiem (srodkowy z 3 kolo siebie) i rezystancja jest na poziomie 5.5 k Ohm i odbiega to znacznie od wartosci spodziewanej (pomiar robiony przy 2oC) . Zwroccie uwage ze pierwszy wtrysk sie odtwiera... nie wiem sam co mam robić i co jeszcze sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 spróbuj odpalić awaryjnie na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Mam instalacje BRC seq 24 i ta instalacja załącza się automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. Możesz napisać jak odpalić auto na gazie - w trybie awaryjnym? Drugie pytanie to ile razy mogę tak odpalić auto. Trzecie pytanie dotyczy modułu, czy jesli bedzie uszkodzony moze być iskra a brak impulsu do zalaczenia wtryskow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 hmm mam taka sama instalke i niemam pojecia jak odpalić awaryjnie na gazie ale chyba nie można tej sekwencji a wracając do autka to tak iskra jest paliwo jest w listwie ale nie otwiera wtrysków rozrząd cały pozostają tranzystory mocy w kompie sprawdź czy jest napięcie na wtryskach czy też niema plus jest wszędzie na stałe a komp steruje masą wtrysków mozesz zasymulować mase sam i zobczyć czy zacznie coś łapać jak tak to tranzystory padły hmm coś mnie sie widzi ze gazownicy coś mogli namieszać i poszły w polske darlingtony bo gdzieś sie coś waży albo poprostu przypadek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Gaz śmigał dobre 3 lata bez najmniejszych problemow. Co do wtryskiwaczy, sprawdzilem i jest napiecie akumulatora (+) na każdym z nich. Rozumiem że symulacja to podanie minusa akumulatora bezposrednio na wtrysk? Jest prawdopodobne ze padly tranzystory...hmmm 3 na raz by wychodzilo. Musze byc tylko pewny ze modul i czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik jest integralna czescia aparatu zaplonowego) jest dobry. Caly czas obstawiam ze moze byc to modul tylko nie wiem czy jesli ten czujnik bylby uszkodzony to czy podalby iskre na swiece....macie Panowie jakas teorie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Witam. Napisales ze nie ma bledow i ze jest iskra . Wobec tego czujnik a takze sam modul masz dobry. jedynie czego mozna sie czepic to cewki. Na uzwojeniu wtornym to ma byc 10kiloomow. U ciebie jest jak napisales 5,5 wiec jest malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 (edytowane) 5.5 kilo miałem na samym module zapłonowym, także błąd pomiarowy z mojej strony i sama cewkę tez zmierzę. Doczytałem że immo ma za zadanie blokady wtrysku paliwa i dlatego spróbuję odpalić auto na drugim kluczyku, pomimo tego ze gaśnie dioda i nie wyświetla błędu z tego zakresu na tablicy wskaźników. Możliwe że immo oszukuje w tym wypadku swiecac mi dioda a w rzeczywistosci blokuje. Macie sposob na sprawdzenie czy immo blokuje ? Dodam że po przekręceniu stacyjki jest (+) napięcie akumulatora na wtryskiwaczach. Edytowane 24 Grudnia 2011 przez zubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 .... jedynie czego mozna sie czepic to cewki. A o jaką cewkę ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Chodzi mi o cewke zaplonowa. W maluchu i innych samochodach cewka byla osobno a apatat zaplonowy osobno. . Natomiast w p11. silnik 1,6 cewka zaplonowa jest wbudowana w apatat zaplonowy. Witam. Napisales ze nie ma bledow i ze jest iskra . Wobec tego czujnik a takze sam modul masz dobry. jedynie czego mozna sie czepic to cewki. Na uzwojeniu wtornym to ma byc 10kiloomow. U ciebie jest jak napisales 5,5 wiec jest malo. Sprawdzilem teraz w poradniku obslugi i naprawy i dla 1,6 z wtryskiem paliwa ma byc na uzwojeniu pierwotnym 2 omy a ma wtornym 12 kiloomow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Sprawdź kluczowanie na wtryskach, nie żadne symulowanie masy. Odepnij wtyczkę i wepnij tam kontrolkę z jaśniejszej diody led i rezystora 560 omów. Przy kręceniu powinna błyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Pomysł ze sprawdzeniem kluczowania wtrysków powinien rozwiać wiele wątpliwości, dlatego po świętach zrobię zakupy i zabiorę się za montaż i sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateo 2.0 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Podepnę się pod temat, mam podobny problem tylko z Primerą P11 2.0 16V130km. Wczoraj autko odpaliło na 10 sekund i zgasło od tego momentu już nie chciało odpalić. Sprawdziłem bezpieczniki jeden od Check engine przepalony wymieniłem i nadal nic, akumulator podładowałem prostownikiem w domu bo kontrolki już przygasały (rozrusznik kręcił). Dziś podpiąłem aku i ledwo po włożeniu kluczyka do stacyjki piszczy tak jak by światła były zapalone tylko że dzwiękiem ciągłym do zapalenia się kontrolek. Autko nadal nie pali pompe paliwa słychać, kopułka sprawdzona i przeczyszczona. Kręci tak jak by chciała zapalić ale nic się nie dzieje. Proszę o jaką kolwiek poradę co mogę z tym zrobić. Z góry dzieki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Sprawdz czy jest iskra. Jesli jest to polecam Ci odrazu zajrzec pod tylna kanape i dobrac sie do pompy paliwa. Dzisiaj jak ja rozebrałem okazało że się przewód w zbiorniku poprostu sie rozpiął i to był cały problem. Dzieki wszystkim którzy zainteresowali sie tematem oraz za cenne porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateo 2.0 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 A czy u Ciebie też występowało piszczenie po włożeniu kluczyka do stacyjki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 To piszczenie miałem po wyjęciu aku na noc, ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Zrob mu autodiagnostyke i zobacz czy paliwo wogole dochodzi do listwy. Jesli odpalila to podejrzewam ze wypalila paliwo to co bylo w listwie i tyle. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Piękna seria, mi też wczoraj auto powiedziało "dalej nie jadę" (kilometr od celu na szczęście)... Prędkość ok 90km/h, spokojna jazda i nagle koniec, zgasło. Pompę sprawdziłem, działa, więc padło na aparat, bo rozrusznik kręci. No i rzeczywiście iskry brak, świece suche. Posprawdzałem czy jest prąd na wtyczkach przy aparacie (czujnik poł. wałka i cewka zapł.) i jest. Mam zamiar jutro aparat kupić i próbować wymieniać. Chyba, żeby sprawdzić coś jeszcze? Jakieś propozycje? Edit: błędów nie ma, sprawdziłem ELM-em... Edit2: już nieważne, przewaliłem się przez serwisówkę i wiem chyba co jeszcze można sprawdzić. Edytowane 27 Grudnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateo 2.0 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 U mnie diagnoza taka : brak ciśnienia na wszystkich cylindrach i teraz powiedzcie mi co mogło się stać bo odpaliłem, chodziła około 10 sekund i zgasła. Co mogło nawalić. Zaznaczam, że trzymała moc do samego końca i gdyby to była uszczelka pod głowicą to chyba nie wydmuchało by jej całej od tak. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Wojtek dla uściślenia miałem na myśli wymiane pasków jakies 2000km temu przez poprzedniego właściciela. Mechanik przy ogledzinach potwierdził tą kwestie. Oprocz tego komentarza masz jakis pomysł ? Panowie a co powiecie na moduł zapłonowy? Czy może być to powód braku sygnału na podanie paliwa na wtryskiwacze? Czy kolega rozwiązał już problem??? Przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat w moim Nismo (Almerka 1.4) z lpg (sekwencj KME Akme 1.3) . Pewnego razu chcialem odłączyć/nieużywać lpg przez 2 tyg z powodu wymiany wtryskiwaczy lpg. Dla "pewności" wyjąłem więc bezpieczniki od centralki LPG ... i przy próbie uruchomienia silnika efekty były zgrubnie jak u kolegi . Po założeniu bezpieczników problem natychmiast ustąpił . Wniosek był taki że nie zasilany +12V sterownik LPG odcinał wtryski benzynowe (z góry zaznaczam że dotyczyło to instalacji KME Akme 1.3). Nie wiem czy BRC może spowodować podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zubi Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Darek, u mnie odpala pierw na benzynie . Problem zostal rozwiazany - to tak w skrocie. Po zrobieniu kluczowania wtryskiwaczy wrocilem do systemu paliwowego a mianowicie zajrzalem do zbiornika paliwa. Dzieki temu zobaczylem ze przewod podajacy paliwo jest odlaczony, najpewniej gdzies na dziurach wypial sie. Po ponownym podlaczeniu auto odpalilo. Do zrobienia dodatkowo mialem wymiane regulatora cisnienia paliwa bo zaczelo z niego lecicec paliwko. Podejrzewam ze membrana dostala w pale. Dziekuje wszystkim za wskazowki, dzieki nim sporo sie nauczylem i byc moze bede mogl pomoc komus co mial podobny problem Temat mozemy zamknac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.