oguh Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 mam do was pytanie mialem wczesniej silnik hdi i nie wiem jak jest teraz w moim aucie. a mianowicie czy na zimnym silniku bedzie bialy dym z rury wydechowej wychodzil? po przejechaniu 50km zauwazylem ze nadal widac jakis lekki dymek na wolnych obrotach czy to normalne? temp na zewn to ok 3 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Kolego jak staniesz przed światłami to zwróć uwagę jak dymią inne auta na niskich obrotach w takich temperaturach. W zasadzie wszystkie na biało:) To norma. Na czarno zadymi jak dasz ostrego buta nie masz filtra cząstek. Ale ja się nie znam Pozdrawiam Wesołych Świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 dzieki, a nawet jak silnik rozgrzany? wesolych! Ktos wie? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTCRD Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Masz kolego zajechany silnik który łyka olej dla tego widać biały dym z wydechu to po prostu efekt spalania się w cylindrach oleju silnikowego który przedostaje się do cylindrów. diagnoza to kapitalny remont silnika. Normalny silnik nie dymi na biało, może z wydechu wydobywać się para wodna (np zimą przy niskiej temp.) tak jak z czajnika ale biały dym produkt spalania oleju silnikowego łatwo od pary wodnej odróżnić............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 pomyliłeś się olej sie spala na niebiesko !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Masz kolego zajechany silnik który łyka olej dla tego widać biały dym z wydechu to po prostu efekt spalania się w cylindrach oleju silnikowego który przedostaje się do cylindrów. diagnoza to kapitalny remont silnika. Normalny silnik nie dymi na biało, może z wydechu wydobywać się para wodna (np zimą przy niskiej temp.) tak jak z czajnika ale biały dym produkt spalania oleju silnikowego łatwo od pary wodnej odróżnić............ Kolego z takimi radami to wiesz ... jesli nie wiesz NIE PISZ ZŁOTA ZASADA!!! Ja tez nie duzielam się jeśli nie wiem!! a więc: Zdarza się, że na drogach widujemy samochody dymiące na biało, czarno lub niebiesko. Co oznaczają poszczególne barwy spalin? Gdy odpala się silnik w zimne dni, zwłaszcza z rana, można zauważyć, że samochód dość intensywnie dymi na biało. Jeśli nie ustępuje to nawet po przejechaniu kilku kilometrów a do tego dym jest gęsty, jest to wyraźny sygnał, że trzeba dokładnie obejrzeć głowicę w poszukiwaniu pęknięć. Należy również zainteresować się uszczelką podgłowicową. Najlepiej zlecić te czynności mechanikowi. Osoba niedoświadczona może nie dostrzec mikropęknięć głowicy, które mechanik zobaczy od razu, a uszczelki bez demontażu głowicy nawet nie da się obejrzeć. Dlaczego dym jest biały? Ponieważ z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy do cylindrów przedostaje się płyn chłodniczy. Jeśli jednostka napędowa dymi na niebiesko, najczęściej świadczy to o przedostawaniu się oleju do komór spalania. W większości sytuacji winę za taki stan rzeczy ponosi uszkodzona turbosprężarka bądź wyeksploatowane uszczelniacze zaworów. Niestety, w wielu przypadkach niebieski dym jest sygnałem dużo poważniejszych awarii, na przykład zaawansowanego zużycia gładzi cylindrów lub pierścieni tłokowych. W takich sytuacjach trzeba się liczyć z mniej lub bardziej poważnym remontem. O czym świadczy czarny kolor spalin? Z tą barwą mamy do czynienia przede wszystkim w dieslach. Jeśli spaliny w tym kolorze pojawią się w niewielkich ilościach podczas przyśpieszania, to nie ma powodu do zmartwień. Znacznie gorzej, jeśli dym jest dość intensywny i wyraźnie widoczny nawet przy delikatnym wciskaniu pedału gazu. Wówczas usterek może być kilka. Jeśli auto wyraźnie straciło moc, a silnik pracuje znacznie głośniej, to trzeba sprawdzić gumowe węże przy intercoolerze. Często ulegają one uszkodzeniu, a nawet przez z pozoru nieszkodliwe, małe pęknięcia spada ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika. Na szczęście wymiana węży zwykle nie jest droga, jej koszt to najwyżej kilkaset złotych. W większości przypadków za czarny kolor spalin odpowiada układ wtryskowy, którego naprawy są już niestety dużo droższe. Aby się przekonać, czy doszło do uszkodzenia tego układu, trzeba oddać auto do mechanika na diagnozę końcówek wtryskiwaczy, pompy wtryskowej i całego układu recyrkulacji spalin. Zwykle jednak przyczyną intensywnego czarnego dymienia jest uszkodzenie zbyt delikatnych wtryskiwaczy, które zamiast rozpylać paliwo pod ciśnieniem, zaczynają je lać. Wówczas konieczna jest ich wymiana, choć część z nich można spokojnie regenerować. Niestety, ceny takiej regeneracji zwykle zaczynają się od około 600 zł w górę, a w autach klasy premium mogą być znacznie wyższe. Najbezpieczniej jest kupić nowe, już zregenerowane wtryskiwacze. Czarny dym w silnikach benzynowych pojawia się zdecydowanie rzadziej niż w wysokoprężnych, w tym przypadku jednak przyczyną kopcenia jest niewłaściwie ustawione sterowanie silnika. Zdarza się też tak, że ciemna barwa spalin to następstwo nieumiejętnie przeprowadzonego chiptuningu. źródło: http://www.smartdriver.pl/jak-rozpoznac-awarie-po-kolorze-spalin-poradnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 W takich temperaturach jak teraz to raczej normalne.U mnie jest to samo a latem takie zjawisko nie występuje.Co do spalania oleju to kolor spalin tak jak napisał Tofu byłby niebieski i miał mało przyjemny zapach. Biały i siwy kolor spalin może powodować też uszkodzony wtryskiwacz,ale tak do końca nie jestem pewien.W moim VW LT tak jest i mechanik stwierdził kilka dni temu,że to prawdopodobnie wtrysk dlatego jak rano odpalę z rury wydobywa się istny tuman siwege dymu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 biały dym o słodkim zapachu to spalana woda z układu chłodzenia - także nie tylko para wodna. Jak nie ubywa płynu chłodniczego to nie ma się czym przejmować, duża wilgotność powietrza w połączeniu z temperaturą spalin daje efekt białej chmury za autem. Wesołych! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 W nissanie po odpaleniu na zimno przez jakiś czas dymi i paruje na biało,ale dym ma zapach typowych spalin,nic strasznego. Natomiast w VW dym ma strasznie nieprzyjemny zapach i jest gryzący jak jakiś gaz bojowy.Paliwo z tej samej stacji Orlen,z tym że do X-a tylko Verva Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.