Gość Pawelxc Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witam posiadam Primerke P10 Sedan z 93r. z silnikiem 2.0 115km (SR20Di) z automatyczną skrzynią biegów. Primera jest zagazowana instalacja drugiej generacji. Olej i filtr oleju wymieniany co 10 tys km nieraz doleje miedzy wymianami te 100-150 ml oleju ale to normalne. Filtr gazu nowy, filtr powietrza nowy, parownik zavoli regenerowany jakies 1000 km temu, tydzień temu założyłem nowe świece, kable zapłonowe wymieniane w tamtym roku. Na butli 40 L wchodzi tam 32L robię w trasie 230-240 km czyli zdecydowanie spalanie za duze do tego muli go trochę. Sprawdzilem przepustnice i czysta jest. Zrobilem samo diagnostyke wykazalo 55 czyli zero błędów zrobilem test sondy lambda zarówno na benzynie jak i na gazie i w kazdym przypadku kontrolka mignela minimum 5 razy w ciagu 10s czyli tak jak w instrukcji w dziale zrob to sam. Ostatnio jak wymienialem filtr gazu zauwazylem ze dolot do filtra powietrza ( ten co konczy sie kolo reflektora ) posiada dodatkowo jakis dolny otwor ktory jest zaślepiony tasma izolacyjna oraz drugi otwor taki ze rura wychodzi kawalek pod spod tego dolotu i rownież jest zaślepiona taśma. Szukajac czegoś w garażu znalazlem pudeklo od tego dolotu poniewaz pasuje do tych otworów idealnie zreszta pisze na nich nissan. Najprawdopodobniej gazownik to wyrzucil bo gdy zlozylem to wszystko do kupy to nie moglem wsadzic tego dolotu z pudelkiem bo parownik przeszkadzał... Teraz pytanie czy to moze byc przyczyna takiego spalania i braku mocy ? Do czego jest w ogole to pudełko ? Czy mam zostawić te otwory zaslepione tasma i nic tam nie ruszać czy probowac wlozyc jakos to pudelko i polaczyc z dolotem tak jak bylo fabrycznie ? A może po prostu zerwać ta tasme z tych otworów i tak jezdzic ? I jeszcze jedno pytanie mam na dzwigni od skrzyni biegów przycisk over drive do czego on jest ? Gdy go wyłączę zapala sie kontrolka na desce rozdzielczej ze O/D Off i wtedy biegi zmieniaja sie przy czerwonym polu. Czy to jakis tryb sportowy czy co ? A i jeszcze gdzie w tym silniku jest silniczek krokowy oraz przeplywomierz ? Jakies zdjecie czy cos ewentualnie opis polozenia bo chcialbym je wyczyscic Podobno przeplywomierz znajduje sie pod obudowa filtra powietrza..Prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Sprawdź szczelność instalacji gazowej przy zapalonym silniku. Może gaz delikatnie ucieka przez któryś elektrozawór. Sprawdź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawelxc Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Sprawdzone wszystko szczelne jutro wyczyszcze przeplawke silniczek krokowy i przepustnice dodatkowo moze usune egr i moze to cos da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Sprawdź na benzynie ile pali. Możliwe że jest uszkodzona membrana reduktora od gazu albo z mikserem coś nie tak. Jesli an benzynie też tak pali to sonda lambda do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.