Gość LukazPl Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam, Jestem nowym użytkownikiem forum wiec proszę o wyrozumiałość Przeszukałem całe forum i znalazłem kilka pokrewnych tematów ale żadny nie opisywał dokładnie mojego przypadku wiec pisze. Mam Nissanka 2000r. 1,8 benzyna. Od niedawna obserwuje u niego dziwne zachowanie . 1. Przy szybkiej jeździe na 5 biegu powyżej 4k obrotów czuje jak by mi odcinało zapłon, autko sie krztusi i nie chce sie rozbujać do wyższych obrotów i zostaje na prędkości 140km/h. Co ciekawe na niższych biegach nie obserwuje tego zjawiska (często przeciągałem specjalnie do 6k obrotów i autko szło płynnie). Co prawda ogólnie wydaje mi sie trochę przytłumione ale tłumacze to sobie że głownie autko jeździ po mieście. Występuje to raczej na ciepłym silniku ( bo na zimnym nie odważyłem sie go tak przeganiać) 2. Innym objawem nie wiem czy wynikającym z powyższego jest gaśniecie silnika. Dojeżdżając do skrzyżowania włączając sprzęgło obroty spadają poniżej 400 obr a coraz częściej zdarza sie że auto gaśnie. Dodatkowym objawem jest fakt falujących obrotów na biegu jałowym ( ogólnie trzymają sie w okolicy 700 obr ale co jakiś czas spadają do 400 obr i powrotem wracają do 700) - występuje to raczej na ciepłym silniku. Dodatkowo od jakiegoś czasu świeciła mi sie kontrolka CHECK ENGINE. Za pierwszym razem byłem u mechanika i określił to jako "zbyt uboga mieszanka" i jest to chwilowy błąd i wystarczy przegazować autko i błąd zniknie. Faktycznie błąd pojawiał sie po tym parę razy i go ignorowałem i z czasem znikał. Co zrobiłem. 1. Odłanczałem akumulator na 24 godzinki w celu resetowania komputera. 2. Wyczyściłem przepływomierz. 3. Wyczyściłem przepustnice. Gdzie jeszcze szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Pewnie pada przepływomierz. Czyszczenie mogło nic nie dać a wręcz może czasem zaszkodzić. Trzeba go pomierzyć w sposób wskazany na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Bedzie to blad P0171. Kolega z p12 ma ten sam problem . Masz tu linkhttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80930-nissan-p12-16-blad-mieszanka-za-uboga-p0171/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukazPl Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Własnie wracam od mechanika.... Okazuje sie że to katalizator jest zapchany.... przynajmniej taki bład był na komputerze no i fakt charakterystycznego zapachu spalin wskazującego na przegrzanie zapchanego katalizatora.... Poczytałem troche o tym i pytanko jest takie czy ktos póbował wypatroszyć kata z bebechów i żeby druga sonda lambda nie wywalała błedu?? A jezeli nie ma takiej mozliwości to jakie polecicie katy do QG18DE ..może jakiś sprawny zamiennik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.