Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Check engine


Gość Rafisnake
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rafisnake

Witam:)

Jako że jest to mój pierwszy post pragnę wszystkich Przywitać :)

 

A teraz Problem:

 

Otóż Od niedawna jestem "szczęśliwym" Posiadaczem Micry K11 1.3 V16 (97r.)

 

I Mój problem wygląda nastepująco

od samego początku kiedy przyjechałem nim do domu zaczęła mi mrugać dioda Check

Na początku nie przejmowałem się tym problemem bo sprzedający uprzedził mnie o tym i powiedział że wystarczy wyciągnąć kluczyk poczekać trochę i odpalić go.

Wiec tak robiłem wtedy dioda świeciła non stop ale samochód normalnie odpalał

a że miły sprzedający powiedział że to jest jakiś błąd w komputerze i poprostu trzeba się z tym troszke pomęczyć to dałem sobie na spokój

Ale dziś jak pojeździłem(Oczywiste jak to kobiety uwielbiają to sklepy a moja żona jest właśnie jedną z takich :) ) i wszystko działało pięknie

Odstawiłem Micre na nie całe 10minut przyszedłem i od tego momentu dioda non stop mruga

Próbowałem resetować komputer,Odłączać "-" z akumulatora i dalej to samo(aż musiałem przerzucić sie na autobus ;) )

 

W temacie Micry jestem Bardzo ciemny więc proszę o jakąś rade co można zrobić żeby albo samochód odpalił(ponieważ chcę chociaż go zaparkować pod domem :) )

Lub żeby ta dioda nie mrugała

 

Co do mechaników nie jestem za bardzo dobrego zdania bo jak ktoś jest z Olsztyna to wie że większość chciała by zarobić(tak jak z wcześniejszym samochodem znikł mi katalizator)

Czy są jakieś sposoby na pozbycie sie tego błędu czy jednak muszę sie pogodzić z mechanikami ?

 

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Edytowane przez Rafisnake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to był kolego Twój największy bląd!!!!!!!!!!!!!!!

W dzisiejszych czasach i z taką elektroniką nie kupuje sie samochodów z mrugającymi diodami, a tym bardziej z Check. Powinieneś z tym "miłym" sprzedającym udać się do serwisu aby podłączyli samochodzik pod komputer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pewny jestem,że sprzedajacy by odmówił tej diagnostyki, ponieważ tak szybko furki by nie sprzedał, Koszty mogą być rózne - od 2zł do 3 tyś.Wtedy ukarze się kod błędu i wiadomo o co chodzi.

Tobie teraz faktycznie zostaje ściągnięcie samochodu do mechanika celem podłączenia pod komputer. Potem wszyscy będziemy mysleć ja Ci pomóc. Przyczyn jest setki i każda inne ma rozwiązanie. Poczytaj na forum i nie tylko w swojej Mikrze, lecz w innych Nissankach również. Jest dużo podobnych przypadków.

 

Ps... jestes nowy, więc, po prawej stronie na górze masz cos takiego jak wyszukiwarka. Piszesz kluczowe słowo i szukasz. Jak nic nie ma, to słowo nastepne. Prócz tego szukaj w forum. Na chwilę obecna pomogę Ci np. takim postem..... http://forum.nissank...przeplywomierz/

dodaję, że to jest tylko przykład. Musisz dużo poczytać. Więc w Sylwestra nie będziesz się nudził.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to bedzie problem z immobilaserem skoro kontrolka mruga . Teraz tak. jesli nasz zlacze diagnostyczne prostokatne na 14 pinowe to zrob tak jak opisane jest w tym linku http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14. Nie patrz na to ze masz inny kod silnika ale autodiagnostyke robi sie tak samo. . Jesli wywali bledy 143., 141 itd to masz problem z immobiliserem. . Kolega z almery mial takie kody bledow i to byl wlasnie problem z immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak . Chodzi o kontrolke check silnika. Mysle ze bedzie tak samo jak w primerze ze mrugajaca kontrolka check sygnalizuje nam awarie systemu immobilisera Nats. NAtomiast jesli wystapi jednoczesnie awaria systemu nats i sterowania silnikiem check bedzie swiecil stale.Rowniez w instrukcji obslugi primery pisze ze jesli po przekreceniu kluczyka do pozycji ON check blyska oznacza awarie systemu Nats.

Chyba ze w micrze jest dodatkowa kontroka o ktorej nie wiem (oprocz tej migajacej diody na podszybiu ) .

Tak jako ciekowostke dla Ciebie to w dieslu p11 2.0 TD kontrolka check sie zaswieci jak bedzie woda w filtrze paliwa. Moze w innych dieslach tez tak jest.

Sprawdzic moze co mu tam wymiga.

 

Ale tez w sumie mozesz miec racje z ta kontrolka od immo bo w primerze z silnikiem 1,8 i 2,0 awarie immo sygnalizuje ciagle swiecenie diody kontrolnej po przekreceniu kluczyka do pozycji ON. Teraz doczytalem . Ale i tak musi sprawdzic. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam !!!

Kolego krzysiek 1958, podpowiadasz jak odczytać kody błyskowe, ale to nie ten typ silnika !!!

Kolega ma problem z Micrą k11 - tylko Consult może się tu przydać. Wciskając tam spinacz nic nie osiągniesz!!

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witan!! Posiadam ten sam problem w aucie ten sam rok i ten sam silnik czyli 1.3 benzynka powiem jedno :) wsiadam do auta kontrolka mruga wyciagam kluczyk wkladam odpalam i kluczyk razem ze stacyjka lekko w gore i kontrolka znika nie wiem jak dlugo jeszcze da rade tak jezdzic ale narazie jest ok :) mi zaczelo sie walic wszystko po wymianie spalonego bezpiecznika od swiatla lewego (swiatlo mijania ) nie mowie ze to napewno jest powod tego ale tez podejrzewam ze mam syf w filtrze paliwa zdazylo mi sie wyjezdzic juz paliwo do zera pare razy ale tez podejrzewam ze to jest imobilajzer NATS probowalem juz nawet palic jak z drugiego kluczyka i to samo jest ale jak narazie ciesze sie ze jezdze dla informacji robie naprawde sporo kilometrow

 

 

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Rafisnake

ok nie odpisywałem tyle czasu więc podsumuje wszystko w jednym poscie

 

Po mojej usterce (j.w) zmagałem się z tym checkiem około godziny... gdy podłączyłem aku samochód odpalił drugim kluczykiem... puźniej przeskoczyłem na wcześniejszy bo nie było żadnych problemów... aż do felernej nocy(3 dni temu) Aku rozładował mi się doszczętnie... gdy po nocy ładowania podłączyłem akumulator,samochód zaczął normalnie chodzić lecz po przejechaniu ok. 5km i zgaszeniu go znowu zaczął mrugać check.... lecz teraz już nie pomaga drugi kluczyk... szukałem na internecie i znalazłem jak sprawdzić te kody. Pokazało mi 141 i 143 więc po postach wyżej widze że jest to problem z immo. Po "resecie"(tzn trzymać kabelek dłużej niż 2 sec) check swieci ale i tak samochód nie chce sie odpalić.Kiedy przekręce stacyjke znowu mruga. Wie ktoś jak można to naprawić?? lub co zrobić żeby samochód odpalał ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początek rozebrał obudowę kolumny kierownicy i zobaczył jak się przy stacyjce sprawy mają. Jeśli autko ma NATS, to może być luźna stacyjka i jakiś styk nie pozwala załączyć zapłonu. Swego czasu, fakt że w aucie mniej skomplikowanym, bo była to Skoda Felicia miałem mega problem z IMMO, taki nie w kluczyku, tylko na pastylce przy kluczykach (stare dzieje). Auto nie zapalało, albo gasło podczas jazdy. Po dwugodzinnej walce z elektryką, udało mi się ten IMMO wtedy całkiem odpiąć i nie sprawiało mi to nigdy więcej problemu.

 

Zaglądnij pod plastiki od kolumny kierownicy. Może wtyczka któraś luźna... Może się kabel któryś przeciera... W zasadzie nie wiem jak tu się to może skończyć, ale może da się zewrzeć przewody od IMMO i będzie odpalał zawsze, bo zawsze będzie miał IMMO wyłaczone. Ale to tylko propozycja moja, nie pewna porada jak naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafisnake

hmm

Doszedłem stacyjki.wszystkie kable są dobrze podłączone nie zauważyłem żeby któryś kabelek był luźny.dla pewności przekreciłem kluczykiem i poruszałem kablami ale dalej to samo. Doszedłem także do tego głównego immobilazera co jest pomiedzy nogami kierowcy a pasażera tam też wszystko ok(Odrazu moge powiedzieć że nie wyciągałem tego "Pudełka") czy może to być wina tego że jest za niska temperatura?(bo przecież w olsztynie minusowe temperatury skaczą aż do -30 Stopni)no i czy pomysł kolegi z góry by pomógł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafisnake mozesz powiedziec jak odczytac a potem sprawdzic te kody bledow, masz jakas intrukcje albo link ? dzieki z gory

Edytowane przez bolo1005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafisnake

instrukcji moze i nie znajde ale mogę tobie powiedzieć jak to zrobić

Jeżeli wiesz gdzie masz kostkę diagnostyczną to.

Podepnij kabelkiem lub nawet jakimś drucikiem 1 i drugie wejście po lewej na dole na ok. 2 Sec.(oczywiście przy przekręconej stacyjce na zapłon)

I wtedy patrz na pomarańczową diodę Check

Pierw ona będzie mrugać co 0,9Sec potem będzie przerwa ok. 2sec i znowu będzie mrugać co 0,3Sec

U mnie było 14 mrugnięć 0,9 i 1 mrugnięcie 0,3 i potem pokazało znowu 14 0,9 i 3 0,3.

z tego co mi wiadomo ale nie jestem dokładnie pewien 5 mrugnięć przerwa i znowu 5 mrugnięć(55) to brak błędów

 

A teraz jeżeli będziesz chciał usunąć błędy wsadź znowu Drucik na powyżej 2 sec. wtedy jak wyciagniesz check powinien świecić co oznacza że zresetowałeś oprogramowanie.

 

Ponownie pytam sie czy jest możliwość wyłączenia immo?

Wiem już że da się to ominąć Lecz czy ktoś wie jak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ratuje Cię chyba tylko elektryk. Nie wiem który to rocznik Mikry, ale to co słyszałem, to immo ma trzy podzespoły które tworzą całość. Stacyjka, moduł komfortu i ECM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...