covalic Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witam. Do tej pory jezdzilem bez radia w samochodzie. Kilka dni temu zdecydowalem sie jednak je podlaczyc. Puscilem przewod plusowy bezposrednio z aku a mase naturanie z karoserii. Jako ze podlaczenie jest poprzez iso jeden z plusow poszedl ze stacyjki. I teraz glowny problem, po dwoch dniach bateria padla mi do zera. Aku niespelna roczny, podlaczenie iso poprawne. Z alternatora wychodz napiecie ponad 14. Co moze byc problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 A moze kluczyka nie cofasz do samego konca?Ja tak mialem w sunny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covalic Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Cofam na 100%, poczatkowo podlaczylem oba plusy pod baterie ale jednym dniu juz czulem ze cos jest nie tak z aku wiec przepialem jeden pod stacyjke. ------ edit ------ Wlasnie podlaczylem swiezy aku, to co mi dalo do myslenia to fakt ze nawet przy odpalonym silniku, wlaczajac wycieraczki lub nawiew, przygasaja mi wskazniki na tablicy. To raczej nie powinno miec miejsca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Co do wydymania aku przez radio to raczej tylko jak by było walnięte i zamiast pobierać miliampery na podtrzymanie pamięci waliło by bokiem pełnymi amperami jak żarówka Wystarczy miernik za 15 zł i można sobie wszystko zdiagnozować. Zmierzyć pobór radia i najlepiej też zrobić pomiar prądu na wyłączonym aucie, odłączyć klemę i wpiąć szeregowo miernik (powinno być coś około 0,05 A). Jak pobiera na postoju mało to kwestia akumulatora raczej nie wchodzi w grę. Może być problem z masą do aku lub alternatora albo z plusem. Piszesz, że jest 14V wiec teoretycznie układ jest sprawny i zostaje kwestia połączeń między elementami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Przeczyść dokładnie masę na koroserie, lub dodaj dodatkową np. do silnika lub skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covalic Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Po uzyciu miernika zbaranialem. Po podlaczeniu plusa oraz masy (nawet bezposrednio z aku) radio pobiera mi ponad 12V, nie wazne czy na glownym plusie czy na podtrzymaniu pamieci. Co ciekawe, radio jeszcze 4 dni temu jezdzilo w innym aucie i ten problem nie wystepowal. Przy okazji, wg wszelkich schematow kostki iso, kabel zolty daje sie na stacyjke. Natomiast na tym radiu opisany jest jako backup, czyli jak dobrze rozumuje - podtrzymanie? ---edit--- Męczył mnie ten wczorajszy wynik więc go dzisiaj ponowiłem. Wczoraj było późno i zmęczenie nie pozwalało myśleć logicznie Dzisiaj przy podłączonym radiu ale na 'czuwaniu' miernik wskazał mi 0,70mA. Po uruchomieniu radia, skoczyło do 1,4-1,7mA. Po pierwsze, przepiąłem przewody plusowe, moje 'radio' ma odwrotnie stałe 12 i podtrzymanie, wydaje mi się że to było przyczyną 'żarcia'. Zobaczymy później czy jest poprawa. Mam nadzieję że tak, jutro jadę w trasę z Białegostoku do Kołobrzegu, więc bateria by się przydała Dzięki za wszelkie sugestie, jutro dam znać o efektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.