Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łożysko koła tylnego


oguh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie dźwięk łożyska przypomina jazdę na wyząbkowanej oponie... huczy, że łeb chce urwać. Dobrze, że nie mam gdzie przekroczyć 70... Padło mi prawe tylne ale wymienię oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zaczęło piszczeć w prawym tyle,poprzednio wystarczyło czyszczenie zacisku bo słabo odbijał tłoczek i klocki ocierały o tarczę ale tylko przy skręcie w prawo.W mojej nysce słychać tylko przy ruszaniu i bardzo wolnej jeżdzie,będzie trzeba to zrobić przy okazji wymiany łożyska.



Ja na padniętym łożysku jeżdżę już cztery miechy ,na początku było głośno ale jakoś teraz trochę ucichło więc wstrzymałem się z wymianą chociaż nowe leży w garage.Na zakrętach trochę terkocze ,ale radio trochę głośniej i jest OK ,jak zajdzie błotem to będzie jak nowe. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaki jest rozmiar nakrętki na piaście? 30 czy 32? (z tyłu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

 

 

 

 

Ja na padniętym łożysku jeżdżę już cztery miechy ,na początku było głośno ale jakoś teraz trochę ucichło więc wstrzymałem się z wymianą chociaż nowe leży w garage.Na zakrętach trochę terkocze ,ale radio trochę głośniej i jest OK ,jak zajdzie błotem to będzie jak nowe. :thumbsup:

 

Ale nie życze Ci kolego aby łożysko stanęło i zniszczyło całą piastę lub zwrotnicę /sorki ale nie pamiętam jak jast w X-trial a nie chce mi się teraz szukać/, lecz wiem że koszty naprawy będą 3x większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pzednie wymienione,a dzisiaj posypał się tył,który w zeszłym roku wymieniałem,może dlatego że ostatnio przejeżdżałem parę razy przez rzekę.Znacie jakięś sprawdzone marki łożysk na których trochę pojeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

skf - podobno są niezłe...

Ja kupiłem na tył takie: http://allegro.pl/lozysko-kola-tyl-nissan-x-trail-4wd-01-i3189838256.html

tańszych nie było ;)

zobaczę jak się będzie sprawowało, najwyżej za rok wymienię znowu...

 

zapomniałem o ntn też raczej renomowana marka: http://allegro.pl/lozysko-tyl-ntn-japan-nissan-x-trail-4wd-01-wawa-i3228268944.html

 

Jaki jest rozmiar nakrętki na piaście??????!!!!! Chodzi mi o nasadkę - nie chce mi się koła ściągać bo ciągle desz pada....



edit 01.06

na dzień dziecka wymieniłem łożysko... lekko nie było - później zrobię jakąś fotorelacje jak by kto chciał...

 

Najciekawsze jest to że głośność się niewiele zmieniła :mad: 

Łożysko było zdecydowanie do wymiany - jak kręciłem półośką nie pracowało tak jak powinno a po wyjęciu się całkiem rozsypało...

W poniedziałek wymienię następne - jak hałas nie ustąpi to już całkiem zgłupieję ocb. :wacko:



edit 03.06

 

właśnie skończyłem zabawę z drugim kołem... Na szczęście irytujący dźwięk odrzutowca zniknął...

Przy okazji - zachęcam do częstego zaglądania do zacisków hamulcowych. Jakiś geniusz tak to wymyślił że znowy były zapieczone (po 4 miesiącach...) Wraz z regeneracją zacisku czas mi wyszedł około 10h w garażu.

Dodatkowo wiem iż mam do wymiany:

2 śruby od mocowania zacisku, 2 prowadnice, dwie osłony przegubów.

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit 01.06

na dzień dziecka wymieniłem łożysko... lekko nie było - później zrobię jakąś fotorelacje jak by kto chciał...

 

Wrzuć coś jak będziesz już miał. Chętnie zobaczę jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji - zachęcam do częstego zaglądania do zacisków hamulcowych. Jakiś geniusz tak to wymyślił że znowy były zapieczone (po 4 miesiącach...) Wraz z regeneracją zacisku czas mi wyszedł około 10h w garażu.

 

Co robiłeś w ramach regeneracji? Tylko czyściłeś i smarowałeś czy kupiłeś jakiś zestaw naprawczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak pamiętasz przy zmianie klocków pourywałem śruby (prowadnice). Okazuje się, że po tak niedługim czasie od wymiany znowu był problem z odkręceniem i wyciągnięciem... a więc regeneracja polegała na gruntownym czyszczeniu otworór oraz śrub + ponowne smarowanie.

Tłoczki na szczęście chodziły w miarę swobodnie.

 

PS

mam jakiś problem z usb w kompie... strasznie wolno chodzi. Ktoś może wie OCB?

Problem jest od około tygodnia, ściągałem nowe sterowniki, usuwałem stare, nic nie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zaczęło mi huczeć z tyłu :) - przy 90, 120 i 140 km/h, niezależnie czy jadę prosto czy w zakręcie. Zakładam, że to łożysko, choć interesuje mnie, jak odróżnić zużyte łożysko piasty od problemów z tylnym układem napędowym?

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak pamiętasz przy zmianie klocków pourywałem śruby (prowadnice). Okazuje się, że po tak niedługim czasie od wymiany znowu był problem z odkręceniem i wyciągnięciem... a więc regeneracja polegała na gruntownym czyszczeniu otworór oraz śrub + ponowne smarowanie.

Tłoczki na szczęście chodziły w miarę swobodnie.

 

PS

mam jakiś problem z usb w kompie... strasznie wolno chodzi. Ktoś może wie OCB?

Problem jest od około tygodnia, ściągałem nowe sterowniki, usuwałem stare, nic nie pomaga...

z czego wnioskujesz że wolno chodzi? pendrive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chłopaki, a które łożyska padają jako pierwsze, tył czy przód, czy raczej nie ma reguły?

 

Za dwa dni wyjazd na urlop, słychać, że szumi z prawej strony, tylko nie wiem czy przód czy tył, mechanik podnosząc auto nic nie znalazł, choć jadąc ze mną potwierdził, że gdzieś szumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw padają prawe także możesz wymienić i przednie i tylne, u mnie padły w krótkim odstępie czasu, polecam ntn skf posypał się po roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carbomber ma racje, najpierw prawe, te japońskie są lepsze. Łożyska padają od amortyzatorów, większość z Naszych aut ma je wyłechtane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie koledzy, chociaż temat troszkę odległy...
Jadąc dłużej na prostej słyszę czasem dosyć głośne tępe wycie z tyłu... obstawiam, że to łożysko koła... jakieś inne sugestie, czy dobrze myślę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem szum i tarcza robiła się gorąca, ale okazało się że to klocek stanął w prowadzeniu jarzma

Łożysko sprawdzisz tak:

1. unieść tył pojazdu

2. schwycić koło za górną i dolną część

3. próbować wykonać ruch w pionie - zakolebać kołem

jeżeli czujesz przeskok to łożysko a jak nie to raczej powinieneś szukać dalej

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, właśnie wróciłem z podwórka, rzeczywiście to łożysko tylnego lewego koła... w takim razie wymieniam koło lewe i prawe, po niedzieli zamawiam i do dzieła, koło ma luz jak je do siebie pociągam, tzw przeskakuje, jak obracam to też słychać zgrzyt więc już wiem co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby wymieniać obu, jeśli masz zamiar robić to sam będziesz potrzebował dostępu do prasy, jeśli tego dotąd nie robiłeś daj komuś na przysłowiowa połówkę by Ci wycisnął stare i wprasował nowe łożysko. Będziesz też potrzebował sporego klucza nasadowego coś około 32-36? Jak popełnisz błąd i przekosisz przy wyciskaniu lub wprasowaniu będzie kłopot

pomoc ziomalowi to przyjemność

 

ps. puki co możesz spróbować nieco dokręcić nakrętkę piasty, ale z wyczuciem żeby koło nie dostało oporu

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło ;)
Ponad to wymieniałem w mondeo mk3 i skodzince felci w poprzednich moich autach, ale to były ciepłe dni, a jeszcze nie wybudowałem garażu, budynki zawalone sprzętem rolniczym i na dworze bestie podwórkowe stoją, mam na wsi mechaniora i on za dobry truneczek zrobi to, od razu wolę raczej komplet wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz szkoda kasy bo albo łożysko skorodowało (mówią że dostało raka) albo dostało mocne uderzenie. Malo prawdopodobne by z drugim było podobnie.

Popatrzyłem w net na te łożyska i być może prasa nie będzie potrzebna.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prasa raczej  jest potrzebna, zmieniałem u siebie i ciężko szły ( można próbować wciskać w imadle ale szkoda imadła ) 

U mnie jak padły to oba ( przy czym drugie było słychać dopiero po wymianie pierwszego bo jednak ciszej wyło ) 

 

Dokręcanie półosi nic tu nie pomoże bo to nie łożyska stożkowe gdzie ustawia się luz. Dokręcając śrubę skręca się tylko mocniej piastę z wewnętrznym pierścieniem łożyska. 

 

Piasta jest na klucz 32

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem łożysko z SKFa więc jutro przyślą i wymieniam ;) Znajomy na prasę, więc wszystko będzie ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia z śrubami na tylnych wahaczach ( zwłaszcza ta długa na wylot przechodząca bo jak przyrdzewiała do piasty to może być problem ) 

Jeśli zdecydujesz się odkręcać wraz z wahaczem od belki to pamiętaj o zapamiętaniu ustawienia śrub mimośrodowych żeby zbieżności nie musieć ustawiać. 

A z bardziej oczywistych porad to wciskając łożysko uważaj aby prasą nie przyłożyć siły w złe miejsce - najlepiej użyć starego łożyska ( ważne aby siła opierała się na zewnętrznej krawędzi nowego łożyska - nie na środku gdzie kulki oraz nie na wewnętrznym pierścieniu ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...