Gość max233 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Powiem tak ja mam manuala patrola 3.0 i sobie radzi wyprzedzac sie nie boje . a co do tej zamiany to sie nie dziw sie nikt niechce sie zamienic takie audi nie jest duzo warte jeszcze z silnikiem 2.5 tdi za dobrego patrola trzeba dac troche pieniedzy i ci co maja te auto i sa zadowoleni nie oddadza ci go za grosze jak na allegro ze za 25 tys masz patrola i pisza ze jest dobry bo to bzdury za dobrego trzeba dac ok 35 tys moj niema nawet grama rdzy na sobie i niewiem czeemu niektuzi muwia ze one rdzewieja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 tak a z krórego roku masz patrola ? ja miałem z 99 był niezły, faktycznie bez rdzy, 00 rama ładna ale w nadwoziu pod poszeżeniem była mał dziurka mam i z 05 i pare delikatnych ognisk koprozi zlokalizowałem a ico ważne bite nie były ale kupiłem nadwozie z 01 roku i tylne ranty był zgnite , łączenie z progami trz było do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam ja mam patrola z 2000 r . kupiłem go pod nosem bo z wa-wy szukałem patrola pare miesiecy zanim kupiłem go . rama bez rdzy zawieszenie i podłoga tez , jedynie przednia maska ma odpryski po kamieniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Powiem tak ja mam manuala patrola 3.0 i sobie radzi wyprzedzac sie nie boje . a co do tej zamiany to sie nie dziw sie nikt niechce sie zamienic takie audi nie jest duzo warte jeszcze z silnikiem 2.5 tdiPrzecież zamiany nie robi się sztuka za sztukę tylko z dopłata jednej ze stron, więc o wartości nie ma có mówić.Ja w moje audi włożyłem sporo kasy i pracy (sam a nie z mechanikami), wiec to jak jeździ odbiega od tego jak jeździ większość tych aut - są wymagające serwisowo i trzeba umieć to utrzymywać w stanie niezawodnym. Sam diagnozuję, wiem co mam. Silnik 2.5TDI bardzo ładnie jeździ i dobrze byloby gdyby mozna go było zaadoptować do patroli, bo od razu włożyłbym tam silnik od mojego audi. Zawsze to V6 a nie rzędowa czwórka. Chociaż moc i moment prawie takie same. Trzymam się daleko od handlarzy, A auto każde kiedyś przyjdzie chęć sprzedać - nawet to doinwestowane, bo może już z różnych powodów nie pasować. To jak z Patrolami, są takie za 25 i są za 35 - ja wolałbym kupić to droższe zadbane, jednak praktycznie takiego droższego nikt nie chce kupić, jeżeli obok stoi i pali na dotyk podobne o 10tys tańsze. Proza życia. Edytowane 8 Stycznia 2012 przez grishaboo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 pojęcie auta zadbanego jets tabdzo ogulne jeden będzie dbał mechanicznie a drógi tylko będzie picował a nawt oleju niezmieni i kto szybciej sprzeda? kiedyś kobitka nie kupiła auta odemnie bo było nieposprzątane , fachowiec jej stwierdził że niema czego się czepić i jest wszysyko ok , a pani .... i z tymi cenami to troche mit ,jak najtańszy to odrazu musi być zły , a tu akurat sytuacja zmusza do sprzedaży natychmiastowej widziałem i takie niby drogie bo dobre i wcale idealne nie były co by nie gadać w aucie kilkuletnim zawsze coś tam się znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dobrze mówisz kolego , tylko te tansze moze do domu nie dojechać . a z handlarzami to nawet niema co rozmawiac u nich samochod jest zawsze idealny choc nawet nim 1000km nie zrobili , ja na twoim miejscu bym kupił manual bo naprwde sobie radzi mam tez 2 automaty wiadomo fajnie sie jezdzi ale jezeli chodzi o patrola to wole manual .ja juz włozyłem 23 tys w silnik jest jak nowy wszystko wymienione i z 10tys w wygląd wizualny szkoda ze niemieszkasz gdzies blizej dał bym ci pojezdzic patrolem w manualu moze bys zdanie zmienił Dobrze ale takich osob co musza naprawde szprzedac samochod jest mało i prawde mówiac kto szprzedaje w pełni sprawny samochod 1 na 10 reszta szprzedaje bo wie ze zaraz cos sie szypnie w nim napewno mozna znalesc okazje ale tez trzeba szukac nie warto jest napalic sie na auto i kupic pierwsze lebsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) a wiesz co do zakupu to naprawde loteria , znam ludzi co jedzie dopuki się da a potem , no sprzedać trzeba i jak ktoś sie na takie coś natnie to kaplica a patrola mam 3.0 automata i td4.2t w manualu Edytowane 8 Stycznia 2012 przez scuaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 no własnie a o taki samochod jak patrol trzeba dbac . wymieniac wszystko na czas . wtedy samochod sie odwdziecza i jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 (edytowane) Ja już po Poznaniu wolę automatem jeździć, przyzyczajenie, a że to więcej pali, cóż, patrola nie można kupić nie mając na utrzymanie (podobnie jak audi 2,5tdi). U mnie automat dokladnie sam wie kiedy przelaczyc, nawet kick-down nie używam na trasie bo zwykle lekkie przydepnięcie wystarczy. A w patrolach skrzynia automatyczna jest z elektroniką czy to raczej taka mało inteligentna skrzynka. Mi się w moim aucie wydaje, ze automat zmienia biegi dokladnie tak jak bym to robil recznie, nic nie moge mu zarzucić. I z tak dzialającym automatem chcialbym terenówkę. Tylko tych silników ZD30 strach, a tylko z nimi był automat w Patrolach... Edytowane 8 Stycznia 2012 przez grishaboo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 mysle ze automat bedzie palil koło 13 l , ja mam phaetona w automacie ti pali ok 18 bezyny po miescie mercedes s pali mi ok 9 l nissan ok 11 laguna kolo 7 l hehe mam co utrzymywac ale jezeli chodzi o zime patrol jest w stalym uzytkowaniu przynajmiej moge z podwurka wyjechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Spalanie w terenówce to sprawa drugorzedna - ciężki i duży więc musi spalić, i tak jeepy biorą znacznie wiecej po mieście. Mój wózek bierze 12 po mieście, w trasie 7...8, Patrol rozumiem że łyknie raczej non stop te 10 w trasie a miasto to liczę że i 15 weźmie, wszystko zależy od stylu jazdy. Oby jednak automat pracował w miarę dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Może masz rację czopeder, a moze trafiłeś na normalnie eksploatowaną sztukę - ja szukałem już dość dlugo odpowiedniego egzemplarza, Trochę ofert od handlarzy widzialem i już z handlarzy zgezygnowalem a automatów jak na lekarstwo na prywatnych ludzi. Hehe, kupiłem go jako nowy w Nissan-Odyssey w Warszawie, więc mam pewność co do jego eksploatacji Może i coś w tym jest, bo kupowanie teraz z Niemiec czy ostatnio popularnej Danii i Belgii to rzeczywiście interes mogący wyjść bokiem. Z drugiej strony te auta są tak tanie w porównaniu do "normalnych", że spokojnie można kupić im w miarę nowy silnik 3.0. Tyle że te tanie z zagranicy zwykle są inaczej wyposażone - mają inną tapicerkę (nie welur, tylko zwykłą tkaninę) i nie mają automatycznej klimy, a manual ze śmiesznymi pokrętłami. Rzeczywiście - wada Patrola w porównaniu do LC 100 to brak centralnego mechanizmu różnicowego. Ale coś za coś Za 80 tyś spokojnie kupi się Patrola z 2006. Problemów z blachą w swoim nie zauważyłem, a samochód stoi na zewnątrz - do garażu oczywiście się nie mieści . Rama wymaga konserwacji jak w każdej terenówce, po wypiaskowaniu i pokryciu jej odpowiednim środkiem problem z głowy. Ani to specjalnie kłopotliwe, ani drogie A gdybym znów kupował Patrola to w automacie. Różnica w osiągach jest żadna, a jak się jeździ tylko po czarnym, to dużo wygodniej. Gorzej jak się coś w niej sypnie. Ale za to nie ma dwumasy za 5700 pln i sprzęgła do wymiany Te Patrole z początkowych lat produkcji poniżej 35-40 tyś to chyba wszystkie sprowadzane. Z czego część to krótkie - a tego w Polsce w ogóle nie było. Zresztą wystarczy spojrzeć na opisy, żeby się przekonać kto sprzedaje. W przypadku Patrola historia jest akurat bardzo ważna. Kupuje się takiego z 2001 ze 100.000 km "przebiegu", a później zdziwienie PS. max233 - a ten twój Phaeton to z jakim silnikiem? 3.2 czy 4.2? Chodziła mi kiedyś taka bryka po głowie, ale teraz jakoś bliżej mi do 300C z Hemi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Witam ja mam 3.2 V6 . 2003 rok jak kupywałem go 3 lata temu od dobrego kolegi miał 125 tys teraz ma 173 tys ale to jest auto nie zawodne naprawde zero problemów mam jeszcze s klase z 2001 r od prawie 4 lat to juz zaczynaja sie w niej schody juz pare rzeczy trzeba robic a kupiłem patrola zeby miec jak z podworka zima wyjezdzac bo mam kawałek do ulicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 patrol byl z automatem nie tylko połączony z 3.0di, były jeszce td4.2 i tb4.2 i benzyna akurat chodzi znośnie automat w patrolu jet wytrzymały i biegi zmienia nawet ładnie ,sterownik jakiś posiada a niezawodnośc skrzyni świadczy o jego cenie , tańszy od manuala a tak z tym kupowanie z dobrych rąk to według mnie mit bo jak z zagranicy i latał po autobanie to pomimo 300tyś jeszcze polata , ale jak wyciągał przyczepy z pola to i 100tyś i już wszystko zajechane a krajowe tak samo ,serwisowany to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 max233, no co ty? A Phaeton to nie ma 4x4 w każdej wersji? No ale i tak prześwit i rozmiar kół nie ten Ale widzę, że elegancko się wozisz Ja kupiłem parę miesięcy temu fotel z Phaetona - celem umiejscowienia go sobie przy biurku, ale coś mój elektryk sobie z nim nie radzi. I siedzisko jak miałem tak mam pod kątem 90 stopni... Ni regulacji, podgrzewania czy wentylacji. Jeszcze się nie poddałem, muszę wyrwać skądś przedłużenie wiązki elektryczne, albo bardziej ogarniętego i lepiej kombinującego elektryka. Fotel to ten tzw. "komfortowy", a waży z 60 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam niestety moj ma tylko naped na przod nawet jak go podniose na pneumatycznym zawieszeniu do góry i na felgach 19 cali to nie jest to samo .phaeton ma ciezki przod i siada nawet w małym sniegu czy w błocie zawsze miałem z nim ploblemy z wyjechaniem a nawet niema co muwic o jezdzie w zime nim poprostu strach w oczach rozpedzasz sie w zime na białym a wychamowanie przed innym samochodem jest cudem niewiem dlaczego ale strasznie go pcha pewnie przez ciezar wazy ponad 2200 kg niewiele mniej co patrol , jezeli chodzi o fotele to naprawde sa wygodne Samochod jest napewno lebszy od s klasy jak dla mnie sa ruzne opinie ale ja mam porównanie lepiej sie prezentuje Kiedys miałem bzika jezeli chodzi o samochody kupiłem je za duze pieniadze a teraz zal sprzedac ba sa w idealnym stanie a nie wezme za nie nawet połowe , teraz tak naprawde marzy mi sie fiacik 125p ładnie utrzymany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 No to przeskok rzeczywiście ładny - z Phaetona, S-klasy i Patrola na Maluszka . Ale by było Phaeton to rzeczywiście straszne bydle, ale wizualnie miażdży konkurencję. Choć nowa 7 i obecna S-klasa widać, że są nowocześniejsze. Z napędem na przód przynamniej trochę mniej pali, ale przy tej masie 2 litry w górę czy w dół to żadna różnica. Co do jazdy w zimie, to może opony masz już stare? Te zimowe Nokiany są naprawdę chwalone. Z drugiej strony fizyki nic nie przeskoczy, ale dobra guma... Mój kolega od wspominanego Patrola z 2005 kupił tego swojego też od jakiegoś gościa, co to chyba poza Nissanem miał właśnie coś pokroju twoich samochodów. Widać Patrol ładnie się komponuje z S-klasą i jej konkurencją . Ciekaw jestem jak by wypadł Touareg z pneumatyką obok takiego Phaetona lub S-klasy. Obecnie jestem na etapie samochodu komfortowego i takie informacje są jak najbardziej przydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Z napędem na przód przynamniej trochę mniej pali, ale przy tej masie 2 litry w górę czy w dół to żadna różnica. Co do jazdy w zimie, to może opony masz już stare? Te zimowe Nokiany są naprawdę chwalone. Z drugiej strony fizyki nic nie przeskoczy, ale dobra guma... U mnie to samo w Audi z napędem na przód, silnikiem 2.5tdi V6 i oponami NOKIAN WR (opony jedne z lepszych) - zimą to mały snieg i auto się ślizga. Nie wiem czy przód w porównaniu z tyłem za ciężki czy co, ale moje audi jak widzi snieg to już ruszać z niego nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam Touareg mnie wogule nie kreci ani to osobowy ani terenowka kiedys myslałem nad touaregiem ale mi szybko przeszło . jak mam miec to albo osobowke alebo terenowke nie mozna miec tego w jednym aucie . ja mam jakos fulde chyba na phaetonie i to w miare nowe 2 sezony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yallayalla Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 (edytowane) Sam mocno zwątpiłem w sens zakupu patrola z silnikiem ZD30. 2 ogladane egzempalrze jednak mnie spłoszyły ale przymierzam się nadal, w tym oczywiście rozważając silnik 2.8 z intercoolerem oraz 4.2. Czytam sobie i czytam, aż trafiłem na australijskim forum na PDF omawiający typowe problemy i prezentujący sprawdzone przez użytkowników poprawki. I tu pojawia się ciekawy wątek związany z przegrzewaniem się silników oraz ich zasyfieniem. Chodzi mianowicie o zawór EGR i konsekwencje jego aplikacji w wymienionym silniku. Początek tematu na str. 32 dokumentu, wraz ze zdjęciami tłoka czy zaworów po całkiem niewielkim przebiegu. Może to właśnie w takich wymuszonych "eko" zmianach konstrukcyjnych tkwią przyczyny problemów? Czy ktoś tu zetknął się z tematem EGR w tym kontekście? Szukałem tu na forum i nic nie znalazłem... Dokumencik jest tu: http://www.video2000...nt%20-%20BW.pdf Polecam lekturę. Jestem bardzo ciekaw Waszych komentarzy. Edytowane 12 Lutego 2012 przez yallayalla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYBOSTWOR Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 (edytowane) Witam, co do komentarzy to zadałem już na forum pytanie: „Co z tym silnikiem jest nie tak?”, jednak nikt sensownie nie potrafił mi wyjaśnić, jedyne co słyszałem to, że ten silnik to „kibel”. Więc zacząłem zgłębiać bezkres internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie i trafiłem do „kangurów”, tam zacząłem czytać forum znalazłem również strony: http://www.chaz.yell...ne_problems.htm http://www.chaz.yell...0Controller.htm Z powyższych informacji wynika, że należy zastosować następujące modyfikacje: Zaślepić EGR Zamontować separator oleju CATCH TANK Sprawdzić szczelność itercoolera-rozszczelniają się prawie wszystkie. Zmniejszyć i wyrównać przebieg ciśnienia doładowania przy pomocy regulatorów ciśnienia Wykonać kontrolę działania wtryskiwaczy i sprawdzić poprawność działania pompy wtryskowej Dbać o to, aby poziom oleju znajdował się tuż pod górną granicą na bagnecie oleju Sprawdzić wisko-ale to oczywiste:) Po tych działaniach, jak zeznają „kangury” na forum, problem z awariami ZD30 znika. Jeżeli ktoś na forum ma większą wiedzę na ten temat, lub popełniłem jakiś błąd, niech mnie poprawi. Pozdrawiam Rybostwor Edytowane 13 Lutego 2012 przez RYBOSTWOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam tak kolego tez tak słyszałem ze trzeba cos pobrawic te silniki moim zdaniem sa dobre ale trzeba dbac o nie , jak ktos kupi autko 10 letnie i mysli ze nie było jezdzone w terenie to sie myli i trzeba brac to pod uwage to tak samo jak bym kupił m3 z 99 r i ktos by mi powiedzial ze nikt nim nie jezdzil szybciej niz 130 km i nie było piłowane . poprostu trzeba dbac o to zeby olej był wymieniany na czas i pilnowac go czy wszystko z nim ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrolBialystok Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Ja wymienilem glowice i tloki. Ale szlifierz ktory robi zd30 od lat poprawial blok bo cos fabryka zesrala i ogolnie fabrycznie byly zle odlane kanaly chlodziwa co narazalo uszczelke na przepuszczanie. Poprawial tez osadzenia czopow w korbowodach. Ja wlozylem 13t i zamierzam jezdzic. Tobie radze to samo skoro poprawiles fabryke. Bzdura. Po dobrych poprawkach przez doswiadczonego szlifierza, wymianie glowicy na amc i na oleju 10w60 jest nie do zajechania. Bardzo mi przykro ... Nikt Cię nie poinformował że producent nie przewidział remontów tych silników ? żaden silnik 3.0 po remoncie nawet głowicy nie chodzi ... a jak chodzi to krótko Ten silnik to typowa jednorazówka ... nie wolno się do niego dotykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 . Bzdura. Po dobrych poprawkach przez doswiadczonego szlifierza, wymianie glowicy na amc i na oleju 10w60 jest nie do zajechania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.