Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra k11 Super S - do nauki "rajdowania"


Gość Muniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

 

Moja lady zaczynala nauke na uno 1.0ie, jednak by poprawic swoj komfort, rozgladalismy sie za nowym autkiem. Sam miałem w zyciu 2 k11, w tym jedna z podtlenkiem od P. Grabowskiego (chyba w 2001), wiec po obejrzeniu kilku Yarisów TS i nieznalezieniu niczego, zauważylem wkomisie w Piasecznie szaro-fioletową micre Super S.

 

Została stestowana i pomimo kilku wad została nabyta jako nowe autko do nauki ostrzejszej jazdy.

 

Spec:

CG13de, obecnie 145 tys km, "full wypas" łącznie z wspomaganiem, elektryką, ABS, Szyberdachem, A/C, rok 1996, bez NATS i SRS. Okazało sie tez że nie miała żadnych wypadków co słychać, widać i czuć :)

 

Serwis:

 

- kable, swiece Bosch super4, kopulka + palec

- olej silnik + skrzynia, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy

- filtr paliwa, oleju

- wycieraczki

- nowe gazowe tokico front

- spreżyny - 50mm front / 35 mm tył (do skrócenia o 15mm)

- gumy + łaczniki stabilizatorów front + tył

- Zaciski N13 + tarcze i klocki przód i tył nowe

- końcowki drązka maglownicy

- gumowe odboje tylniej klapy - nowe oem (jest cicho).

 

Auto po tych zmianach zaczeło sie prowadzić, hamować i pracować równo i cicho - rozrząd ładnie i cicho. Stuka troche magiel, i delikatny stuk z tylnego zawiasu - pewnie gumy drązków. Auto było też u blacharza na wymianie przedniej belki (to typowe miejsce korozji) oraz naprawie lewego progu z tyłu (tez klasyczne miejsce dla rudego). Prawy na wiosne.

 

Mody:

 

Pamiętając doświadczenia z młodosći odrazu pozbyłem sie całego oemowego dolotu - wstawiłem na przepustnicę "trąbkę" - auto dużo lepiej oddycha, pewnie ciągnie troche ciepłego ale na wyższych predkosciach komora ma b.dobre przewietrzanie. Silnik bez modu limitera kręci do 7000 tys obr.

- wycięty seryjny kolektor, powiekszona gardziel (seria jest jak główka od butelki) - do zamontowania

- jestem w trakcie rozmów z p. Węglarskim - będziemy pracować nad bardziej stosownym dolotem i wydechem od pierwszego cata - srednica max do 50mm (prawdopodonie ok 48mm). Micra musi miec dobrze policzony wydech. - czekam na ofertę od niego.

- przepustnica pasuje od silnika GA15de, przepływ ma lepszy o 22% od tej z CG10/13 (CG - 45mm, GA - 50mm), mozna ew. spilować troche wałek przepustnicy, bo jest b.gruby i zwalnia prezepływ.

- zapłon - przestawić o pare stopni

- wałek dolotowy od P. Świątka - najwieksze zmiany w jezeli chodzi o wałki w CG to to, że CG swietnie reaguja na ostrzejszy wałek dolotowy (głównie). Koszt w miarę rozsądny (ok 800 pln) - zbieram na niego.

- Jest plan zjechac z kolem zamachowym o ok 50% (JUN/NISMO Spec)

- Mozna podniesc stopien sprezania poprzez zastosowanie tłoków z CG10 (płaskie)

- Dobrze jest wymienic lambdę na nową

- na koniec dobre strojenie - ECU + rozrzad (Moze kolega Coobcio pomoże) - ECU k11 jest b.cienkie - dlatego czesto widac te dziwne wykresy na hamowaniach...

 

Pozdrawiam a foty wrzucam lada chwila ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja tez czekam na fotki. Sam mam podobny projekt w trakcie realizacji tylko bardziej hardcorowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic ciężkiego także z nadsterownością nie będzie kłopotu ;) jak coś to wbijaj na PW, ciekawe co tam planujesz tez u siebie to się pogada;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...