Popek82 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Jak w temacie. Jaka jest regulacja luzu zaworowego w tym motorze, byłem przekonany że ręczna (za pomoca płytek). Chcąc dokonać kontroli luzu zadzwoniłem do aso i tam powiedziano mi że 2,0 litrówce jest hydraulika. Trochę mnie to zaskoczyło gdyż w instrukcji eksploatacji jest napisane że dokonuje się regulacji luzu gdy słychać pracę zaworów. Proszę o opinie ludzi znających się na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Regulacja jest poprzez dobór grubości popychacza (elementu pomiędzy krzywką a zaworem). Patrz załączony opis. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez JjS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Czyli reasumując należy dokonywać okresowej kontroli grubości tegoż elementu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Nie grubości (bo ta jest różna, w przedziale od 3,00 mm do 3,50 mm) lecz luzu zaworowego. Masz rysunek na stronie EM-140 jak to zrobić za pomocą szczelinomierzy. Luzy na zimno: Luz zaworu ssącego: 0,26 - 0,34 mm Luz zaworu wydechowego: 0,29 -0,37 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sethh1 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Z tego co kojarzę i co potwierdziło 5 różnych serwisów luzy zaworowe w 2.0 regulowane są hydraulicznie. Gdy słychać prace zaworów dokonuje się kontroli szczelin i wymienia/naprawia popychacze hydrauliczne - nie ma tam płytek. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Z tego co kojarzę i co potwierdziło 5 różnych serwisów luzy zaworowe w 2.0 regulowane są hydraulicznie. Gdy słychać prace zaworów dokonuje się kontroli szczelin i wymienia/naprawia popychacze hydrauliczne - nie ma tam płytek. pozdrawiam W 2.0d luzy rzeczywiście są regulowane hydraulicznie i są bezobsługowe, w 2.0 benzyna (silnik MR20) luzy reguluje się grubością popychaczy, choć dokonuje się tego tylko, gdy zawory zaczną hałasować (wg. serwisówki: okresowa obsługa nie jest wymagana, lecz jeśli odgłos pracy zaworów nasila się, sprawdzić luz zaworowy). Odsyłam do zamieszczonej wyżej dokumentacji. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez JjS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 dokładnie tak wynika z załączonej dokumentacji, dziwne tylko że aso nie wiedzą o tym i twierdzą ze w benzynie jest hydraulika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Pewnie dlatego, że przy pierwszych przeglądach nie ma potrzeby sprawdzania luzów zaworowych, a starsze samochody rzadziej widują w ASO. W benzynie nie ma popychaczy hydraulicznych (#9 & #10 - valve lifter): a w wysokoprężnym są (#5 - hydraulic tappet): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Odpowiedz NISSAN POLSKA na zapytanie odnośnie regulacji luzu: Szanowny Panie Dziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Nissan. W odpowiedzi na korespondencję elektroniczną z dnia 24 stycznia 2012 r., dotyczącą kontroli stanu luzu zaworowego w silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże bardzo rzadko powstaje potrzeba dokonywania takiej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domanscy Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Witam Panowie, jutro zakładam lpg do 2.0, cały czas mam na uwadze nieszczęsne luzy zaworowe, czy możecie powiedzieć jakie są koszty ustawienia tych ze luzów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resket Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 W ASO na Powstańców Śląskich w Krakowie powiedzieli mi około 400zł za samo sprawdzenie luzu, nie wiem ile regulacja ... aż boję się zadzwonić i zapytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 W Niemczech potwierdzają teorię. Najpierw sprawdzają sluchowo. Jeżeli jest je słuchać wtedy muszą dostać się do szklanek i je ewentualnie wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.