Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z pikaniem


Gość dawid14
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dłuższego czasu mam problem z pikaniem w mojej primerze coś jak nie zapięte pasy, tylko, że w przeciwięństwie do pasów jest to ciągłe pikanie. Okazało się, że to przez zamykanie bagażnika do którego dostaje się woda, po wyczyszczeniu pikanie zanikło, ale nie na długo. Nie wiem co jeszcze można zrobić w takiej sytuacji jakieś porady? Druga sprawa to zawór EGR, mam zamiar najpierw go wyczyscić nie wiem czy warto w ogóle się zabierać za czyszczenie czy odrazu wymienić go na nowy, a jak wymienić czy warto inwestować w zamienik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jesli chodzi o egr to mozesz go wyczyscic ale do tego dochodzi caly kolektor do czyszczenia u mnie trzeba bylo go opalac palnikiem taki byl nagar więc problem zrobic to samemu.z drugiej strony jesli egr po czyszczeniu bedzie mial jakas szczeline no tej blaszce to i tak jest do wymiany bedzie gwizdał jak cholera koszt jakies 650zł troche duzo ale nie to auto jesli wiesz o czym mowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz hak holowniczy???

 

Tak mam hak holowniczy

Czyszczenie zaworu egr z tego co słyszałem to koszt 100zł myślę, że jednak warto spróbować w ten sposób poradzić sobie z tym problemem. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o hak, gdyż przewody od gniazdka są tak wpięte w instalację samochodu, aby przy podłączonej przyczepie wydawał dźwięk akustyczny podczas włączania kierunkowskazu.

Pisałeś że miałeś mokro w bagażniku więc może jeszcze woda gdzieś siedzi w instalacji i robi przebicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość swistakpnc

Witam. Jeśli chodzi o pikanie to bardziej nazwał bym to ciągłym piszczeniem. Również miałem ten problem tej "ciepłej zimy", byłem pewny że do przycisku bagażnika dostaje się woda, po rozebraniu włącznika, sucho. U mnie problem polegał na tym że plastik (taki czarny w kształcie łuku) w tym przycisku się blokował w jednej pozycji i uruchamiał włącznik co powodowało piszczenie. Ten czarny plastik unieruchomiłem klejem z obu stron aby się nie przemieszczał i teraz chodzi jak powinien. W razie wątpliwości, niezrozumienia mogę przesłać zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz jutro będę to sprawdzał i mam nadzieję, że już będę wiedział co to jest. Pomyślałem, że to woda, dlatego, że jak się naciśnie ten przycisk bagażnika to wydostaje się z niego woda, wcześniej jednak elektryk mi ten przycisk uszczelnił ale to nie pomogło wiec może faktycznie to samo co u Ciebie, co ciekawe po paru dotknięciach przycisku piszczenie ustaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Wy Panowie w Waszym forum P12 oszczędzacie na fotkach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Każda fotka, a tym bardziej z zaznaczeniem lepiej pokaże problem i jego usunięcie.

Z uwagi że mam fotkę zamka klapy P12, to może ktoś zaznaczy o czym mówi i gdzie tkwi problem???

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość swistakpnc

Gdy miałem rozebrany przycisk po prostu nie pomyślałem żeby zrobić jemu od razu zdjęcie. A jeśli Pan posiada już zdjęcie to proszę przesłać jeśli nie stanowi to problemu (oczywiście ma być rozebrany/rozpołowiony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziś i u mnie wystąpił ten sam problem. Brzęczyk od tylnej klapy jak się naciska powyżej rejestracji. Z tego co dziś rano na szybkiego sprawdziłem to jest problem z tym przyciskiem i będę go dziś lub najpóźniej jutro rozbierał. Przeanalizuję problem i jak co to zrobię fotki i tu wrzucę z opisem dla potomnych. Problem raczej tkwi w rozerwanej gumie zasłaniającej przycisk i wody dostającej się podczas min: mycia auta i deszczowej pogody. Dodatkowo wariuje mi zamykanie tylnej klapy potrafi się sama odblokować podczas zamykania z kluczyka i blokowania zamków. Pewnie jekieś zwarcie się tam zrobiło i trzeba się tym pobawić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to samo co u mnie. Jak się okazało problemem była nieszczelna uszczelka, przez którą dostawała się woda do środka( mam na myśli tą uszczelkę którą jest przy tej klapie od tablicy rejestracyjnej i światłach cofania) już wcześniej zauważyłem, że ta uszczelka wydostaję się z tej szczeliny ale nie pomyślałem, że takie mogą być konsekwencje braku tej uszczelki w niektórych miejscach. Teraz pozostaje mi poszukanie takiej uszczelki bo stara co prawda się na razie trzyma ale tylko tak prowizorycznie.(jak ktoś nie wie o jaka uszczelkę chodzi to postaram się jutro zamiescic zdjecię. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tą gumę dawno mam porwana ale odpukać nic się nie dzieje. Da się kupić gdzieś ten cały przycisk w gumie? (oprócz szrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

Dziś rozebrałem całą tapicerkę klapy tylnej. Tak, jest to nieuniknione by dostać się do tego przycisku. Aby wyjąć część z rejestracją i światłami podświetlenia rejestracji i tym nieszczęsnym przyciskiem, należy odkręcić po dwie nakrętki koło światła cofania i przeciwmgielnego oraz dwie po środku rejestracji. Po demontażu okazało się że, było tam trochę syfu wokoło przycisku i w nim samym oraz cały wilgotny przycisk otwierania klapy. I jest to główny problem, ponieważ po rozebraniu tego przycisku blaszki po obu stronach podłużnego przycisku były już zaśniedziałe i straciły swoją sprężystość (powód, woda dostająca się przez gumę przycisku), a jedna z nich podczas odginania w celu poprawy odbijania przycisku pękła mi w dłoniach. Więc musiałem zrobić patent zastępczy z rzeczy jakie miałem obecnie dostępne w domu. A zastosowałem kawałki cienkiej blaszki sprężystej docięte na wymiar i powyginane w podobny kształt jak te poprzednie. Jak na razie patent spisuje się OK i zobaczę czy anomalia nie nawróci. Jak coś dam znać. po zmontowaniu wszystkiego tą gumkę na razie zakleiłem w środku taśmą przylepną oraz zakleiłem rozszarpaną gumę cyjanopanem. Nie jest to rewelacyjne połączenie, guma trochę zrobiła się twardawa w tych miejscach, ale wystarczy do czasu kupna jakiejś ze szrota lub może coś się trafi na alledrogo. :)

Ps: Fotkę przełącznika jeszcze nie zgrałem z komórki więc jak tylko będę miał chwilę dłuższą od razu wgram tu.

 

Załączyłem fotki.

 

Witam,

Dla informacji.

 

Od ponad tygodnia zero problemu!!!! Chyba skutecznie naprawione. :)

 

Pozdrawiam

post-28818-0-33899600-1326702064_thumb.jpg

post-28818-0-64936800-1326702133_thumb.jpg

Edytowane przez dziki-toy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie z uszczelką na razie mam spokój, choć wydaje mi się, że problemem jest zamykanie tylnej klapy( orientujecie się w jakiej cenie jest ten przycisk?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wiem że to jakiś czas temu i odświeżyłem temat, sorry, ale muszę zakupić ten włacznik, prosze o poradę. Mam hatchbacka 1.9 2003 rok.

Na allegro znalazłem takie oferty:

http://allegro.pl/wlacznik-stycznik-klapy-bagaznika-primera-p12-hb-i2514806858.html (Hatchback) - 89

i http://allegro.pl/stycznik-przycisk-otwierania-klapy-primera-p12-kom-i2494586068.html (kombi) - 50

Co prawda niewielka różnica, ale po co przepłacać? :)

Czy ma ktoś może wiedzę, czy od kombi pasuje do hatchbacka? Wyglądają identycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w katalogu nissan primera p12 część jest jedna a więc powinno pasować .

Dla udowodnienia link do przysisku z sedana

http://allegro.pl/przycisk-wlacznik-klapy-primera-p12-sedan-01-08-i2478860409.html

Edytowane przez michaell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście

 

A więc ogólnie to przełącznik był do wymiany, ale to nie załatwiło problemu z piszczeniem. Okazało się, że jest jakiś problem z instalacją i po usunięciu przestało pikać.

Pozdrawiam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam.

Miałem podobny problem, z pikaniem które dochodziło z przodu z pod konsoli a co  było efektem uszkodzonego czujnika ABS. Po kilku tygodniach jazdy z tym pikaniem , efekt słyszalny był taki jak by nie trzymał jakiś stycznik, łapał i puszczał. Kontrolka ABS nie pokazywała błędu bo komputer ciągle musiał analizować ustawienia tego czujnika. Dopiero gdy po kilku tygodniach wywaliło błąd ABS, diagnoza zabrudzone koronki ABS przy piastach kół. Po ich oczyszczeniu ustało denerwujące pikanie i zniknął z wyświetlacza błąd ABS u. Samochód to nissan p12 dci 2,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...