Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] problem z tylna wycieraczka


wiercik

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie.

 

wiem ze temat tylnej wycieraczki byl juz poruszany na forum setki razy, ale nigdzie nie znalazlem porady na moj problem. otoz gdy wlaczam tylna wycieraczke ona robi czesc obrotu, potem musze ja wylaczyc i wlaczyc z powrotem po czym wykonuje kolejny kawalek obrotu i tak w kolko z 5 razy zeby wykonala caly cykl. to ze reaguje za kazdym razem gdy ja wlaczam oznacza wg mnie ze kabelki sa cale. dodam ze ze spryskiwaczem wycieraczka robi niewiele ponad 1,5 cyklu i zatrzymuje sie w polowie szyby. silniczek rozbieralem, styki poczyscilem. jak podlaczylem silniczek na krotko pod akumulator krecil bez problemu. przekazniki tez mi sie wydaja byc w porzadku (nie mialem na pokrywie przekaznikow opisu ktory jest od czego ale po omacku doszedlem ktory jest od przedniej a ktory od tylnej wycieraczki), podmienilem je miejscami i przednia wycieraczka dziala dalej bez zarzutu a tylna tak samo jak przed zamiana, stad tez wnioskuje ze przekazniki sa w porzadku. nie mam pojecia co to moze byc jeszcze.

 

z gory dziekuje za porady i pozdrawiam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli rozebrales silniczek i go przeczysciles i dalej to samo to moze zobacz czy czasami nie masz odwotnie zalozonego piora wycieraczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam uszkodzenie mechaniczne. Możesz mieć wyrobione połączenie osi wycieraczki i tego trybu na wcisk na niej osadzonego(wewnątrz obudowy) i przy większych oporach puszcza i oś staje w miejscu a reszta sobie cały cykl wykonuje. Posłuchaj czy sinik działa gdy wycieraczka już stanie i sprawdz czy nie zakręcisz części obrotu samą wycieraczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mechanizm w silniczku jest dobry, mialem w poprzednim silniczku wyrobiona ta plastikowa zebatke ale teraz mam drugi silniczek ktory rozebralem, sprawdzilem w jakim stanie sa tryby i nasmarowalem. gdy wycieraczka staje silniczek rowniez stoi. ogolnie zrobilem dzisiaj test ze podlaczylem do silniczka plusa prosto z akumulatora a mase i impuls z kostki i silniczek dzialala jak ta lala tylko ze sie nie zatrzymywala co jest logiczne bo prad nie przechodzil przez przekaznik pod maska. zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa... czy przekazniki od przedniej i tylnej wycieraczki sa na pewno identyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moge doradzić to opisywałem na forum że moja wycieraczka też śmigała na raty ;)

tzn że pełny ruch robiła na 3 razy jak wróciła do startu.

Gdy mi nie działało światło w oświetleniu tablicy rej to postanowiłem polutować kabelki w wężyku z lewej strony co jest w gumie .

I jakiez było moje zdziwienie jak polutowałem kabelki co były luzne czy takie nie wyrazne bo rok wczesniej też lutowałem bo wycieraczka mi nie działała.

I tak po prostu włańczam wycieraczke a ona normalnie od poczatku do końca robi pełny rych jeden a nie na raty :D

I z tego by wynikało że poprosty kabelek dobrze nie stykał ;)

Może sprawdz kabelki i sie naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie jestem dałnem i nie pomyslalem zeby po przeczyszczeniu stykow w silniczku podgiac je troche zeby lepiej stykaly... i w ten sposob wycieraczka lata po szybie jak szalona i nie robi juz wiecej problemow :) dzieki za porady. temat do zamkniecia/usuniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...