Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

STAG: Przełącza na LPG na zimnym silniku, kilka sekund po uruchomieniu.


krajesiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni sterownik przełącza się na lpg kilka sekund po uruchomieniu silnika na zimno, temp. przełączania w programie to 30st.C.

 

Chwilowo zapodział mi się gdzies interfejs do staga i niemoge podejrzeć jaką pokazuje temp. reduktora przy uruchamianiu.

Nie wiecie co może być tego przyczyną? Wgrany jest najnowszy soft.

 

Może walnięty czujnik temp? Wiecie może w którym jest miejscu?

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy czasem przewody od czujnika nie sa zwarte, a czujnik masz wkręcony w ZAVOLAKA, albo przy aktualizacji softu przestawił się w programie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DINO: Sprawa wyglada tak, że mam dwa czujniki w takim wypadku ponieważ przy starym reduktorze LI-02 od Landiego nie było czujnika i mam wstawiony czujnik w wąż od wody przy reduktorze i ciekawe skad teraz komputer czyta te informacje. Czy czujnik w zavolaku jest wymienny? Wykręcany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, czujnik w ZAVOLAKU jest wymienny a czyta z tego do, którego jest podłączona wiązka od sterownika

 

jak by co chyba gdzieś mam taki sprawny, jak masz padnięty to podeślę, tylko musze znaleźć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie będzie potrzeby bo z tego co widzę po schematach w wiązce STAG'a jest jedno wyjście na czujnik temperatury, więc jeśli ten się popsuł będę mógł podłączyć go pod ten czujnik zamontowany na wężu. Ciekaw jestem tylko do czego w tej chwili jest on podpięty bo nie widziałem jakichś luźnych przewodów, druga sprawa, że też za bardzo się nie przyglądałem instalacji w tamtym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno bez podpiecia pod program nic nie zrobisz, bo nawet zmieniając czujnik musisz ustawić go w programie, rozumiem, ze poza szybszym przełączaniem nie ma innych problemów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem to dopisać, że bez kabla to takie gdybanie. Jest mały problem ale chyb związany z tym przełączaniem - zaraz po szybszym przełączeniu śmierdzi gazem w aucie, silnik trochę się dusi i nie jest mu łatwo złapać wyższe obroty, (pewnie wina słabo rozprężonego LPG), gdy sie trochę dogrzeje wszystko jest ok. Teraz stosuje taki myk ze wyłączam z centralki gaz jak odpalam i jadę na PB, jak wskazówka od temp.silnika drgnie przełączam na LPG.

 

W sumie robi to moja dziewczyna bo jestem w delegacji, ma teraz zwrócic uwagę czy po przełączeniu z centralki na ciepłym też będzie go zamulało czy poleci normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem przed wczoraj buzer i 2 termistory 4.7 i 10 K pani mnie symbolami zastrzeliła ale odpowiadają Stagowym i powiem tak jakieś grosze to kosztuje troszkę Epoxy i mam wklejony w M3 podpoiłem całą sekwencje pod zasilanie z PCstacjonara i fejs i patrzyłem czy wsio jest ok instalacja na dywanie wiec warto też o tym pomyśleć

 

Dino Stag wkrótce dostanie 2 gie życie wsio gotowe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że na wygrzanym silniku jak przełączyła na LPG zaśmierdziało w aucie - czyżby zavoli się kończył i puszcza bąki po kilkudziesięciu tys.km ?

 

Instalacja śmigała ok, ale przed powstaniem tego problemu zaczynał być wyczuwalny moment przerzucania na lpg, było czuć delikatne szarpnięcie.

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino Stag wkrótce dostanie 2 gie życie wsio gotowe ...

 

@Tofu działaj, przetrzyj szlak to moze i jakieś nissmo jednopunktowe ktoś się pokusi na sekwencje przerobić.

 

 

@krajesiak bez podpięcie nic nei zrobimy, może być tez, że ZAVOLAK-a trzeba regenerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podlaczylem dzis pod kompa na zimnym silniku i ku mojemu zdziwieniu pokazalo temperature gazu 18 st. a reduktora 50 (!!). Myśle ze walniety jest czujnosciik temp reduktora bo watpie zeby gdzies w wiazce moglo zrobic sie zwarcie,tym bardziej ze jak silnik jest rozgrzany to pokazuje bardzo bliskie jak nie prawdziwe wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...