Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Diesel] dodatki do paliwa.


estel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z wątków pojawił się temat dodatków do paliwa. Sam nie mam w tym temacie doświadczenia ale zaczynam nieśmiało myśleć, że przeczyszczenie wtryskiwaczy napewno nie zaszkodzi :).

Również w jednym z wątków polecany był:

 

Pro Line Diesel-System-Reiniger Liqui Moly 5156 http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5014-Pro-Line-Diesel-System-Reiniger-Liqui-Moly-5156-Opakowanie-0-5L-.html

 

Na stronie producenta znajduje się bardzo podobny środek:

 

Diesel-System-Intensiv-Reiniger Liqui Moly 5154

 

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5017-Diesel-System-Intensiv-Reiniger-Liqui-Moly-5154-Opakowanie-0-5L-Dostepne-0-5L-5L-.html

Niestety opis jest znikomy i niebardzo orientuje się jaka jest różnica. Może któryś z szanownych Kolegów wie więcej na ten temat?

Propozycje innych środków też mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat do natychmiastowego usunięcia- powód: jest ich milion pięćset sto dziewiećset :)

PS: ja dolałem do poprzedniej Ali(2.0D.) jednego z takich eliksirów i zaczęły się jaja- po diagnostyce wywaliło błąd wtrysku sterującego- może to zbieg okoliczności ale obecnie już niczym "nie dokarmiam" swojego diesla.

Edytowane przez franc821
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat do natychmiastowego usunięcia- powód: jest ich milion pięćset sto dziewiećset :)

PS: ja dolałem do poprzedniej Ali(2.0D.) jednego z takich eliksirów i zaczęły się jaja- po diagnostyce wywaliło błąd wtrysku sterującego- może to zbieg okoliczności ale obecnie już niczym "nie dokarmiam" swojego diesla.

 

Jesli chodzi o rozne "cudowne"wynalazki ,rowniez uwazam ,ze nie powinno ich sie stosować.

Jedyne co mozna robic to dolewac do paliwa oleju od dwusuwów Mixol.

Ten olej sam w sobie ma własciwosci myjace i smarne.Bardzo wielu uzytkownikow diesli tak robi ,przez co silniki długo pracuja bez zadnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

estel - różnica jest taka, że 5156-jest do ropniaczków, a 5154 do benzyny. piotrek3 - uzupełnij swój profil, gdyż nie napisałeś jaki masz silnik. Lecz jeśli używasz Mixolu, to przypuszczam że masz D,Di i bez CR, gdyż w Dci byś tego nie zrobił. Więc uzupełnij profil, bo swoim Mixolem wprowadzasz w błąd innych.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

estel - różnica jest taka, że 5156-jest do ropniaczków, a 5154 do benzyny. piotrek3 - uzupełnij swój profil, gdyż nie napisałeś jaki masz silnik. Lecz jeśli używasz Mixolu, to przypuszczam że masz D,Di i bez CR, gdyż w Dci byś tego nie zrobił. Więc uzupełnij profil, bo swoim Mixolem wprowadzasz w błąd innych.

 

Mialem 2,2 di 2003 r. teraz mam od 2009 roku 2,2 dci 2006r i caly czas Mixol jest ze mną!

Zero problemów jakikolwiek z zapalaniem ,wtryskami,itp.A jezdzę X-trailami już od 2004 roku ...

WŁAŚNIE do Common Rail- Mixol jest najlepszym dodatkiem do paliwa!

Sama ropa jest sucha, w CR jest potężne cisnienie ,często ropa jest w Polsce nie taka jak powinna i własnie TYLKO Mixol dzieki swoim wlasciwosciom smarnym i myjacym , chroni najlepiej nowoczesny,delikatny i wrazliwy uklad zasilania przed uszkodzeniami i przedwczesnym zuzyciem!!

Wiele nt temat jest na forach użytkownikow innych Diesli..Warto sobie poczytać.

Jak ktos zna jezyk niemiecki to tam jest najwiecej nt temat.Szczególnie na forum uzytkownikow mercedesa.

W Niemchcech mozna przyjąc ,ze wiekszośc wlascieli mercedesow-szczególnie z Comon rail -CDI zalewa srednio ok.100-200ml oleju typu Mixol -Zweitakt na bak.

Od czasu kiedy rope pozbawiono wiekszości zwiazkow siarki stła sie ona za sucha -szczególnie dla nowoczesnych systemow zasilania Diesla.Czesto zacieraja sie pompy ,padaja wtryski.Niewielki ,stały dodatek do ropy oleju typu Mixol skutecznie chroni własnie pompowtryskiwacze..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to każdy ma swoją teorie.

Ja stosuję się do porad fachowców z firmy Bosch, gdzie miałem przyjemność naprawiać układ /może raczej nie-przyjemność, bo kasa na naprawę poszła/, oraz do wypowiedzi ekspertów, co do paliw.

Z drugiej strony wiem, że jeśli dodam te 18 zł więcej na pełen zbiornik lepszego paliwa, to i tak koszta będą mniejsze niż naprawy.

Załączam plik

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to każdy ma swoją teorie.

Ja stosuję się do porad fachowców z firmy Bosch, gdzie miałem przyjemność naprawiać układ /może raczej nie-przyjemność, bo kasa na naprawę poszła/, oraz do wypowiedzi ekspertów, co do paliw.

Z drugiej strony wiem, że jeśli dodam te 18 zł więcej na pełen zbiornik lepszego paliwa, to i tak koszta będą mniejsze niż naprawy.

Załączam plik

Pozdrowionka.

 

Problem w tym ,ze lepsza ropa całkiem nie zabezpieczy nowoczesne uklady wtryskowe.Teraz obostrzenia ekologiczne powodują ze paliwo jest bardzo suche co jest njaczesciej wlasnie powodem zacierania sie pomp wtryskowych .A wlasnie nie wielka ilośc oleju od dwutaktów bardzo wydatnie zabezpiecza przed uszkodzeniami.

Po cichu nawet to zalecaja doswiadczeni mechanicy z ASO..

Pozatym silnik pracuje nieco mniej stukowo i ciszej.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

estel - różnica jest taka, że 5156-jest do ropniaczków, a 5154 do benzyny. piotrek3 - uzupełnij swój profil, gdyż nie napisałeś jaki masz silnik. Lecz jeśli używasz Mixolu, to przypuszczam że masz D,Di i bez CR, gdyż w Dci byś tego nie zrobił. Więc uzupełnij profil, bo swoim Mixolem wprowadzasz w błąd innych.

 

A gdzie sprawdzałeś, że 5154 jest dla benzyny. Na stronach tego importera/producenta jest mała rozbierzność. Na zdjęciue dla 5154 jest pojemnik i wielkim napisem Benzin ale już w nazwie produktu jak wół jest napisane Diesel?

A Ty stosujesz któryś z tych cze jeszcze jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie sprawdzałeś, że 5154 jest dla benzyny. Na stronach tego importera/producenta jest mała rozbierzność. Na zdjęciue dla 5154 jest pojemnik i wielkim napisem Benzin ale już w nazwie produktu jak wół jest napisane Diesel? A Ty stosujesz któryś z tych cze jeszcze jakiś inny?

 

estel - więc wyjaśniam, uzupełniam i dodaję:::::

***produkt 5154 - z czerwonym korkiem jest do dizli i stosowany jest przez serwisy i mechaników, którzy za pomocą zewnętrznego urządzenia czyszczą układ, podłączając się do listwy. Tego preparatu nie wlewać do baku.!!!!!!!!! choć w instrukcji napisano że wlewa się na 70l.

***produkt z tym samym numerem katalogowym w kolorze niebieskim, to pomyłka /i nie jest to strona producenta/.!!!!! Z niebieskim korkiem to preparat do benzyny i powinien posiadać numer katalogowy 5153.

***produkt 5156

takiego użyłem ja. Odpowiednikiem tego preparatu jest inny o numerze katalogowym 2666.

Różnica między nimi polega na tym, że ten pierwszy często używany jest przez serwisy i mechaników i stosuje się po naprawach systemu paliwowego, gdyż działa podobno z natychmiastowym skutkiem - jest jakby mocniejszy, wlewa się go na 40l a nie jak w instrikcji na 70 - ma być dawka uderzeniowa, noi droższy. Do późniejszej eksploatacji wystarczy już środek tańszy o numerze 2666.

Czy wystarczająco???? To proszę pogratulować.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Nie wiemy jaki masz silnik, bo w profilu tego nie napisałeś. Temat jest o dodatkach do diesli, a ty dałeś preparat do benzyny.

Laweta to w wypadku gdy stanie całkowicie.

Ja zapobiegawczo na pełen zbiornik paliwa, wlewam opakowanie STP do czyszczenia wtrysków /szczególnie na koniec m-ca, gdyż robię miesięczne rozliczenia/ - oczywiście nie za każdym razem, bo ja tankuję zawsze do pełna /więc np. co trzy m-ce/. W tym samym czasie, ale tak aby się zazębiało a nie mieszało dwóch innych środków STP, wlewam również środek STP do oczyszczenia ropki z wody. Będzie to większą nadzieją iż zimą paliwko mi nie przymarznie, gdyż woda przez ten okres również np. się wypali a nie będzie się magazynować w zbiorniku.

Co prawda, to samo można stosować w benzyniaku jeśli są wtryski.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak złe paliwo, ile tego paliwa jest. Prócz tego dochodzą jeszcze filtry.

Ja będąc na Twoim miejscu, zrobił bym tak: Zatankowanie do pełna dobrej jakości paliwo z renomowanej stacji, aby to paliwo się wymieszało z tym "złym".

Gdy będzie zbiornik prawie pusty, to wymienić filtry, zatankować znów do pełna dobrego paliwa i wtedy dodać środka STP do czyszczenia wtrysków.

Ten zabieg powinien pomóc a i wymiana filtra-mam oczywiście na myśli filtr paliwa, przyda się już na zimę.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mialem 2,2 di 2003 r. teraz mam od 2009 roku 2,2 dci 2006r i caly czas Mixol jest ze mną!

Zero problemów jakikolwiek z zapalaniem ,wtryskami,itp.A jezdzę X-trailami już od 2004 roku ...

WŁAŚNIE do Common Rail- Mixol jest najlepszym dodatkiem do paliwa!

Sama ropa jest sucha, w CR jest potężne cisnienie ,często ropa jest w Polsce nie taka jak powinna i własnie TYLKO Mixol dzieki swoim wlasciwosciom smarnym i myjacym , chroni najlepiej nowoczesny,delikatny i wrazliwy uklad zasilania przed uszkodzeniami i przedwczesnym zuzyciem!!

Wiele nt temat jest na forach użytkownikow innych Diesli..Warto sobie poczytać.

Jak ktos zna jezyk niemiecki to tam jest najwiecej nt temat.Szczególnie na forum uzytkownikow mercedesa.

W Niemchcech mozna przyjąc ,ze wiekszośc wlascieli mercedesow-szczególnie z Comon rail -CDI zalewa srednio ok.100-200ml oleju typu Mixol -Zweitakt na bak.

Od czasu kiedy rope pozbawiono wiekszości zwiazkow siarki stła sie ona za sucha -szczególnie dla nowoczesnych systemow zasilania Diesla.Czesto zacieraja sie pompy ,padaja wtryski.Niewielki ,stały dodatek do ropy oleju typu Mixol skutecznie chroni własnie pompowtryskiwacze..

A czy jak mam (tak jak chyba wiekszość)problem z poceniem sie przez i.c.doloty itd. oleju to nie pogorszy sprawy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - dostałem ;) interesował by mnie namiar na łańcuch, napinacz/ślizgacz + koło zębate (znaczy kpl ;) )

Może być i z Łodzi - albo wyślę brata, albo zapłacę przelewem niech wyślą do moich rodziców. I tak dopiero za 2-3 tygodnie będę miał transport.

Vin wyślę Ci na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...