Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] QG18DE Przepływomierz - dziwne wskazania


GreeN_OnE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę mnie oświecić. Chciałem pomierzyć napięcia na swoim przepływomierzu, zgodnie z opisem na forum (żołty kabel plusik i minus z aku). Na mierniku skala ustawiona na 20V i nic nie pokazuje. Dopiero po zmianie skali na 200mV wartości następujące 7mV na obrotach jałowych i to samo przy 2500obr/min, puściłem pedał gazu i dopiero jak obroty spadły prawie do zera napięcie wzrosło do 22mV.

Czy to możliwe ze mam aż tak padnięty przepływomierz czy źle dokonałem pomiaru bo już zgłupiałem bo raczej ciężko to źle pomierzyć :/ ?

 

Dodam jeszcze, że silnik dławi mi się jak schodzą obroty po przygazówce, więc wszystko wskazuje na przepływomierz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złe wskazania, coś źle łączysz, http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66604-p11-problem-z-moc-primera-p11/page__p__733195__hl__warto%C5%9Bci%20przep%C5%82ywomierza__fromsearch__1&?do=findComment&comment=733195

 

aa i jeszcze jedno, jak masz wtyczkę z pięcioma kabelkami to zewnętrzny jest od termistora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1_652200d3bccc.jpg

Mam takie wtyki przy mierniku i nie bardzo jest jak to wepchać w tą wtykę od tyłu:) Próbowałem na wiele sposobów i pokazuje tak wartości jak napisałem. Posprawdzam jeszcze napęcia na wtyczce po rozpięciu wg opisu.

Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i powinno być 1.3V na wolnych obrotach, 1.5V to znaczy że już źle pracuje (auto albo nie wkręca się na obroty tak jak powinno albo na jałowymi biegu spadają obroty i nierówno pracuje). Przerzuciłem już kilkadziesiąt takich przepływomierzy i wiem co mówię. Czasami nawet mimo tego że pokaże nawet te 1.3V to okazuje się że po podmiance przepływomierza na "pewny" auto jeździ tak jak powinno mimo takich samych wskazań. Korzystam w warsztacie z komputera diagnostycznego dedykowanego do Nissana.

Edytowane przez MacGayver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak koledzy pisali, pomiar ze szpilką i dalej takie same napięcia jak powyżej czyli 7mV. Wkurzylem się i ściągnąłem troszkę izolacji i bezpośrednio czujką sprawdzałem i dalej to samo.

Żółty kabel w środku? Może zły kabel mierze?Mam 5-cio kablową wtyczkę i przepływkę z termistorem .

 

Wtyka zapięta -> [x][][][][] w 5cio przewodowym sygnał jest na 1 wszy kablu od lewej u mnie kolor czarny.

 

Napięcia jakie mi wyszły:

wolne obroty: 1,38V [powinno być 1,0 - 1,7V]

2500 obr/min: 1,8V [powinno być 1,5 - 2,1V]

>4000 obr/min: max 2,4V [powinno być >3V], czyli przepływka do wymiany.

 

Czy próbował ktoś podebrać sam wkład z innego auta?

Edytowane przez GreeN_OnE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję pięknie za pomoc :)

 

Przepływka wymieniona na nową 0280218005 i przełożony termistor i objawy dalej te same tylko w mniejszym stopniu ale dalej się dławi z wysokich obrotów na gazie jak i na benzynie. Normalnie załamka, już nie mam siły do tego auta. Ponadto wywala błąd 0420. Czy po wymianie przepływki 3eba robić jakiś reset kompa albo coś? Może jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były usunięte wszystkie błędy przed założeniem nowego. Wczoraj wywaliło znowu check, na całą noc akumulator odpięty był i dalej to samo. Check nie zniknął obroty spadają na chwilkę to zera i się podnoszą. Dzieje się tak w mniejszym stopniu niż na starym przepływomierzu, zwykle jak jadę na 2gim biegu i wcisnę sprzęgło. Auto na nowym przepływomierzu ma więcej mocy i szybciej wchodzi na obroty. Muszę posprawdzać napięcia na nowym przepływomierzu, aż mnie załamka bierze, gwarancję już straciłem bo przełożyłem termistor.

Nienawidzę tego auta z całej siły, ciągle się coś w nim psuje już mniej problemów miałem z 17letnim Renault 19 i nie ma jak go sprzedać bo nic nie warte, a za dużo kasy władowałem w naprawy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż tulejkę i powinno pomóc, akurat ten błąd nei ma wpływu na prace silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zerknąć w serwisówkę, jest kupa rzeczy do sprawdzenia przy P0420 (też go mam teraz więc jestem na bieżąco):

1. wydech (nieszczelność - ja mam najprawdopodobniej tutaj źródło problemu),

2. dolot (j.w.),

3. zapłon (u mnie do wymiany czyjnik stuku - też może być stąd problem),

4. wtryski,

5. iskra (świece, cewka),

I dopiero po tym wszystkim wymiana kata albo tulejka. Wszystko jest w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w tym rzecz, po wymianie przepływomierza na nowy mam dalej takie same objawy jak przed czyli dławi silnik po zejściu z obrotów, a błąd 0420 może być właśnie przez to dławienie czyli zła dawka silnik się dławi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie z łańcuchem też nie bardzo bo auto ma 114tys. km były robione pierścienie przy 92tys. i łańcuch był w stanie bdb poza tym auto zawsze odpala za 1wszym razem i ma dobre osiągi, nie szarpie i łańcucha nie słychać.

A przepustnica była czyszczona? Adaptacja zrobiona? Bo objawy pasują...

Właśnie to w następnej kolejności zrobię, czyszczenie przepustnicy i korkowca. Jutro ściągnę rurę od dolotu i spróbuje popatrzeć na przepustnicę czy brudna jak tak to zabieram się za czyszczenie.

 

Przepustnica wyczyszczona, krokowy wyczyszczony i silnik uzdrowiony :)

Pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie kolegi z forum i przygotować mały opis przekładki przepływomierza, żeby wszystko było już w jednym temacie:

6b454140.jpg

Edytowane przez GreeN_OnE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...