Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

almera 2.2 di 110km [TURBINA]


Gość dzako69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Ja w Almerze przeczyściłem dolot, zatkałem egr, wywaliłem kata (teraz jeszcze głośniej chodzi na zimnym silniku), wsadziłem rurkę w przepływomierz o średnicy wewnętrznej 54mm. Jak zwężka dała więcej paliwa to podniosłem ciśnienie na turbinie o 0,15 bara czyli na 1,2 bara. Przyspieszenie mam teraz jakieś 10,5 s do 100 km/h. Spalanie przy normalnej jeździe zostało bez zmian. Dopiero na trasie przy częstym wyprzedzaniu trochę zwrosło. No i turbo dziura jest mniejsza ale mogło by być jeszcze lepiej. Dlatego mam takie pytanie. Czy można zamontować turbo ze zmienną geometrią łopatek z Almery 2.2 dci? Wygląda podobnie i nie idzie wiązka do ecu. Czy to sterowanie łopatkami jest automatyczne?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Almerze przeczyściłem dolot, zatkałem egr, wywaliłem kata (teraz jeszcze głośniej chodzi na zimnym silniku), wsadziłem rurkę w przepływomierz o średnicy wewnętrznej 54mm. Jak zwężka dała więcej paliwa to podniosłem ciśnienie na turbinie o 0,15 bara czyli na 1,2 bara. Przyspieszenie mam teraz jakieś 10,5 s do 100 km/h. Spalanie przy normalnej jeździe zostało bez zmian. Dopiero na trasie przy częstym wyprzedzaniu trochę zwrosło. No i turbo dziura jest mniejsza ale mogło by być jeszcze lepiej. Dlatego mam takie pytanie. Czy można zamontować turbo ze zmienną geometrią łopatek z Almery 2.2 dci? Wygląda podobnie i nie idzie wiązka do ecu. Czy to sterowanie łopatkami jest automatyczne?

Jak sprawdzales cisnienie turbo, domyslam sie ze cisnienie podniosles poprzez przesuniecie sztangi puszki pod turbo. Jesli tak to jak to zrobiles bo dostep do tego jest fatalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzales cisnienie turbo, domyslam sie ze cisnienie podniosles poprzez przesuniecie sztangi puszki pod turbo. Jesli tak to jak to zrobiles bo dostep do tego jest fatalny

 

Zamontowałem trójnik od zegara i MBC przed zaworem przy turbinie. W tym przypadku nie było problemów z dostępem. Kombinowałem też z rurka w przepływomierzu o średnicy 50 mm. Jednak przy podniesionym doładowaniu przepływka podawała chyba z byt dużą wartość ilości powietrza i od 140 km/h ładowanie spadało do 0,95 bara i prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć wynosiła 150 km/h. Chociaż dól był dużo lepszy i o turbo dziurze prawie zapomniałem. Spróbuję jeszcze z rurką 52 i 51 mm. Może znajdę optymalną wartość przy doładowaniu 1,2 bara. Jednak wymiana turbiny by mnie bardzo interesowała.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast kombinowac daj chipa bedziesz mial optymalnie dobrana dawke do twych moodyfikacji, ja tez zwiekszylem cisnienie i jak ty zauwazylem ze jak osiagne 140km to slabiej idzie jak przedtem i mi sie wydaje ze jest to za sprawa duzej temperatuy powietrza wiec chyba potrzebny icek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast kombinowac daj chipa bedziesz mial optymalnie dobrana dawke do twych moodyfikacji, ja tez zwiekszylem cisnienie i jak ty zauwazylem ze jak osiagne 140km to slabiej idzie jak przedtem i mi sie wydaje ze jest to za sprawa duzej temperatuy powietrza wiec chyba potrzebny icek

 

Na tej zwężce co mam teraz ciągnie lepiej na wyższych prędkościach jak wcześniej. To raczej nie wina intercoolera, bo jak na próbę podniosłem do 1,5 bara to jechał 200 km/h i nic nie mulił. Chociaż przy tej prędkości ciśnienie spadło na około 1,1 bara bo turbinka za mała. Za to na średnich obrotach był super kop :) To była raczej przyczyna zbyt małej zwężki która przy wyższych obrotach zbyt ograniczała dojście powietrza skoro jechał maksymalnie 150 km/h. Ewentualnie przepływomierz podawał zbyt wysokie wartości i komp odcinał moc. Nie będę płacić za chipa komuś kto pewnie i tak wgra gotowca. Żeby zrobić dobra mapę to sporo zabawy i w tedy jest od razu o wiele wyższa cena. Myślałem też nad tym żeby sobie kupić kabelek za 70 zł i samemu wgrać gotową mapę ale boję się czy nie będzie jaj z immobiliserem. Chyba zaryzykuje i jak będą problemy to wgram z powrotem starą mapę. Pomyślę też nad jakimś małym itercoolerem. Tylko zastanawiam się czy to nie powiększy turbo dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej zwężce co mam teraz ciągnie lepiej na wyższych prędkościach jak wcześniej. To raczej nie wina intercoolera, bo jak na próbę podniosłem do 1,5 bara to jechał 200 km/h i nic nie mulił. Chociaż przy tej prędkości ciśnienie spadło na około 1,1 bara bo turbinka za mała. Za to na średnich obrotach był super kop :) To była raczej przyczyna zbyt małej zwężki która przy wyższych obrotach zbyt ograniczała dojście powietrza skoro jechał maksymalnie 150 km/h. Ewentualnie przepływomierz podawał zbyt wysokie wartości i komp odcinał moc. Nie będę płacić za chipa komuś kto pewnie i tak wgra gotowca. Żeby zrobić dobra mapę to sporo zabawy i w tedy jest od razu o wiele wyższa cena. Myślałem też nad tym żeby sobie kupić kabelek za 70 zł i samemu wgrać gotową mapę ale boję się czy nie będzie jaj z immobiliserem. Chyba zaryzykuje i jak będą problemy to wgram z powrotem starą mapę. Pomyślę też nad jakimś małym itercoolerem. Tylko zastanawiam się czy to nie powiększy turbo dziury.

Moge wiedziec przy ilu obrotach osiagasz 1,2 bara? bo mi jak sie wpiełem w cienki wezyk to dopiero przy 3000,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge wiedziec przy ilu obrotach osiagasz 1,2 bara? bo mi jak sie wpiełem w cienki wezyk to dopiero przy 3000,

 

Bardzo wysoko u Ciebie zaczynało się ładowanie. Robiłeś te same przeróbki co ja? Czyściłeś kolektor dolotowy? Przy obrotach ok 2250 - 2300 mam 1 bara, a przy 2400 osiągam pełne ładowanie czyli 1,2 bara. Oczywiście z tą rurką co mam teraz w przepływomierzu. Miesiąc temu kupiłem nowy przepływomierz Boscha i jak sprawdzałem napięcia przy poszczególnych obrotach do tych jak pisali na forum to były w górnej granicy albo nawet większe. Na starej przepływce miałem znacznie niższe napięcia niż były te granice i przy 2500 obrotów miałem 1 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabelkim za 70zl nie polaczysz sie dopiero urzadzeniem boscha za ok 3000tyski no czip wyjdzie jakies 800zl a co do icka to troche zacznie z opuznieniem reagowac na noge male turbo musi sie nakrecic aby podniesc cisniesie w wiekszym dolocie wytworzyc. mozna jeszcze wtryski podmienic z patrola 3.0di i podmienic turbawke ale przy tych kosztach juz lepiej kupic dci

a mi przy 2700 mam 1.1bara a powyzej 3000 przesuwa sie dopiero do 1.2 bara lecz ja mam cisnienie podniesione przez sztange

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabelkim za 70zl nie polaczysz sie dopiero urzadzeniem boscha za ok 3000tyski no czip wyjdzie jakies 800zl a co do icka to troche zacznie z opuznieniem reagowac na noge male turbo musi sie nakrecic aby podniesc cisniesie w wiekszym dolocie wytworzyc. mozna jeszcze wtryski podmienic z patrola 3.0di i podmienic turbawke ale przy tych kosztach juz lepiej kupic dci

a mi przy 2700 mam 1.1bara a powyzej 3000 przesuwa sie dopiero do 1.2 bara lecz ja mam cisnienie podniesione przez sztange

 

Wyczytałem na jakim zagranicznym forum (nie pamiętam dokładnie, chyba na rosyjskim) że sterownik Boscha EDC15C2 znajdujący się w Almerach ktoś zczytał mapę dzięki Galletto dostępnego u nas za jakieś 70 - 80 zł, jest też jakiś inny za 150zł. Do tego dają gotowe mapy podnoszące moc. Widziałem też gdzieś mapę do ściągnięcia jak by nie dali w zestawie. Ktoś pisał, że jest taka sama chyba jak w X-trailu. Gdzie indziej wyczytałem, że jeżeli warsztat nie wgrywa gotowca tylko robi mapę i minimum kilkukrotnie sprawdza auto na hamowni to cena zaczyna się od 2000 zł.

Bardzo późno Tobie ładuje ciśnienie 1,2 bara. Co to znaczy przez 'sztange'? Chodzi o ten wodzik przy zaworze upustowym? Ja zamontowałem MBC z kulką które otwiera się od jakiegoś ciśnienia, bo ten zawór co jest przy turbo otwiera się powoli upuszczając stopniowo ciśnienie co powoduję opóźnienie pełnego ładowania.

Żeby zamontować te wtryski od Patrola i dały jakiś efekt trzeba zmieniać mapę czy może być ta fabryczna w Almerkach? Są drogie bo komplet używanych kosztuje ok 500 zł.

Jutro zmienię rurkę w przepławce z 53mm na 51mm. Dzisiaj taką zdobyłem. Zobacze jak będzie szybko turbo ładowało i jak wypadnie turbo dziura. Może będzie już wystarczająco żeby nie kombinować dalej. Zmierzę przy okazji przyspieszenie.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnioslem cisnienie przez sztange a dokladniej dalem podkladki pod zawór westgate o grubosci 2mm teraz wiem ze lepiej dac 3mm w porownaniu do mbc jest to darmowa operacja chodz nie prosta bo troche sie trzeba nagimnastykowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Czy dużo jest zabawy żeby zrzucić dolot?

I czy tym watgestem steruje aktuator poprzez gruszkę,która to sprawdza ciśnienie w dolocie za turbiną?i tylko takie jest sterowanie turbo w 2.2di???

post-62299-0-16693000-1397063884_thumb.jpg

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...