Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słaba Almerka 1.5 16V.


dri 74
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem tego typu, że na zimnym silniku jak załączone jest ssanie to auto jest dużo bardziej żwawe jak się wyłączy ssanie to słabizna. Wymieniłem przepływkę na orginał bo trochę obroty skakały i czasami gasł silnik i na compie wyszła nie prawidlowa praca oraz wyczyszczony został silnik krokowy i przepustnica. Na postoju bardzo dobrze wchodzi na obroty natomiast pod obciążeniem t.z. w czasie jazdy słabizna i do tego trochę dużo pali na trasie przy predkości do 120km 9 l. Co jej dolega?! Czy ktoś mi może pomóc?!

 

Czy nikt nie wie co to może być?!!!

Edytowane przez dri 74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam problem tego typu, że na zimnym silniku jak załączone jest ssanie to auto jest dużo bardziej żwawe jak się wyłączy ssanie to słabizna. Wymieniłem przepływkę na orginał bo trochę obroty skakały i czasami gasł silnik i na compie wyszła nie prawidlowa praca oraz wyczyszczony został silnik krokowy i przepustnica. Na postoju bardzo dobrze wchodzi na obroty natomiast pod obciążeniem t.z. w czasie jazdy słabizna i do tego trochę dużo pali na trasie przy predkości do 120km 9 l. Co jej dolega?! Czy ktoś mi może pomóc?!

 

Czy nikt nie wie co to może być?!!!

 

Ten silnik jest dosyć prosty ..... przepływka dobrana idealnie pod ten silnik?? bo te spalanie podchodzi mi pod "walnięta " przepływkę ,kompresje sprawdzałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresja idealna, przepływka orginał, a może to katalizator ale nie ma żadnych błędów check nie świeci

Edytowane przez dri 74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku kiedy kupiłem żonie w maju będzie 2 lata. Auto wchodzi na wysokie obroty a nie chce jechać, sprzęgło jest ok. Nie miałem porównania z takim samym modelem ale przy astrze 1.4 90KM to cienizna nie wspomnę o Civicu 1.4 90KM to już przepaść.

Edytowane przez dri 74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak przyśpieszasz, to wskazówka obrotomierza idzie w górę, czy odchyla się troszkę w dół i potem znowu w górę (jak wskazówka licznika w starym maluchu). Jeśli przy dynamicznym przyśpieszaniu wskazówka nie idzie jednostajnie w górę, tylko ma odchyły - stawiam na łańcuch - jest wyciągnięty i przez to auto nie ma odpowiedniej mocy.

Przeraniałem to.

 

Sprawdź - dwójka, pedał w podłogę i patrz na obrotomierz w okolicy 5 tys. obr jak się zachowuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty idą równo, jak wciskam pedał gazu to trochę go przydławia

 

obroty idą równo, jak wciskam pedał gazu to trochę go przydławia

 

 

 

nikt nie ma już pomysłu co może dolegać mojej "nyssie"?!!!

Edytowane przez dri 74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość wojteknj

Witam też miałem takie obiawy mój samochod to almerka 1,6 benzyna 2000rok .Szarpało furą falowały obroty mułowata byla palil się check na kompie wykazało 4 razy ,że to czujnik polożenia wału korbowego akurat naczytałem się ,że to rozrząd wymienilem łąńcuch napinacz i prowadnice bez trybow ale nic to nie dalo fura dalej sie tak zachowywała .Wymienilem ten czujnik iświece a fura wrręcz teraz lata .Za rozrząd dałem ok 500zł czujnik 180 świece 40 robocizna 400 .Ale fura działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem muła nad mułami N15 1.4 75 koni, wymieniłem świece i tak jak wcześniej ok158(prawie 160) to prędkość maks, teraz spokojnie 180(i to nie do końca- jeszcze bardzo powoli wskazówka szła dalej, ale droga nie pozwoliła sprawdzić), przy ruszaniu w 5 osób, wysoka trawa, przyczepka(pusta), itp. to miałem wrażenie że jakiś półbieg by się zdał, przy podjazdach pod większą górę nawet "na pusto" bez redukcji nie szło, masakra, świece ożywiły koniki, teraz wróciło do normy, choć koników i tak mało(75), ale już da się jeździć, wymieniłem też przewody, bo źle odpalał po dłuższym postoju na podwórku(wilgoć). Zaczął bym od świec, koszt nieduży, a może pomóc...na alletanio za ok 45zł z przesyłką dostałem świece bosch od gościa ze szczecina(sklep), kable to trochę droższy interes...Powodzenia.

No i wtopa, właśnie żona za plecami stała i przeczytała, że 180 :whistle: , a wcześniej takich danych nie miałem :whistle: , dziś był wyjazd do Szczecina :whistle:...A przecież jest zima :whistle: ...Zmieniam zdanie, nie kombinuj z autem, ja po "odmuleniu" mam same problemy- jak nie redukcja z 5 na 3 którą naprawdę czuć i "tak nie wolno, zaraz silnik wybuchnie", to teraz 180 i "wariat"...chyba kupię malucha...

Edytowane przez piur69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś, czy Ci nie trzymają hamulce? Czy się cylinderek nie zapiekł?Zobacz czy nie grzeje Ci się któreś koło. Druga rzecz jaka mi przychodzi do głowy to może zapchał Ci się katalizator... ile masz przebiegu?

Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sugarray

cos ci duzo pali, mi z nie do konca sprawna przepustnica wczoraj 2h jazdy non stop autostrada bez ograniczen 160-180km/h spalila 10l na 100km 3000-4000rpm non stop

droga powrotna oszczedzalem 2500rpm caly czas 110-130kmh spalila 5L na 100km! :):whistle::icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Jeśli autko odpala normalnie to jeśli wymieni się świece i kable to może może być autko mocniejsze i spalanie może się zmniejszyć?

Wiadomo filtr powietrza nowy jest teraz.

I jakie objawy mogą być tych uszkodzonych części tzn świec i kabli.

Kabli to wiem że jak wilgotna pogoda to mogą przerywać jak auto zimno i kable wilgotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i myślę, że co do oszczędności spalania to różnica będzie. Paliwo całe się nie spali, tylko wypluje-jeśli świece nie będą sprawne. Samochód wolny więc naciskamy mocniej na pedał gazu. Natomiast jeśli świece są sprawne i kable też, więc spalanie całkowite daje odczucie wyższej mocy, bo spalanie na wszystkich cylindrach jest pełne, więc i lżej naciskamy na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem najpierw same świece- myślałem że przez to ciężko odpala jak stoi nockę pod gołym niebem a jest wilgotno, przy dobrej pogodzie odpalał świetnie, po wymianie w kwestii odpalania nic się nie zmieniło, natomiast okazało się że odzyskał moc(a ja myślałem że tak mają te słabsze 1.4) i już można było jeździć, a po wymianie kabli już lepiej z przyspieszeniem, spalaniem(też poprawa na nowych świecach), mocą nie było, za to odpala normalnie przy -20, i po tygodniu na deszczu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem tkwił w świecach... Tez w żony Almie wymienię, może coś to da, bo więcej niż 150 km/h nie chce jechać :(

Edytowane przez agaj666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie swiece polecacie Ngk czy Boscha ;)?

A kable np Janmor firma ;)?

Też może sie pomysli o zmianie kabli w almerze i bedzie troche mocniejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja brałem świece i kable bosch, z ngk miałem przeboje w motorowerze kiedyś, ciepłota dobrze dobrana ale felerną świecę trafiłem i się "skończyła" zanim na dobre zaczęła, z boschem nigdy nie miałem żadnych problemów, choć zdania są podzielone, kumpel mówi z kolei że nigdy nie wybrałby boscha tylko ngk, na dobrą sprawę nie wiem czy jest jakaś różnica, ważne żeby nie były zajechane ze szrotu, tylko zmień na nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No mowa tutaj tylko o nowych kablach i świecach ;)

O używkach nawet bym nie pomyślał.

Wiem że kable Janmor ma w miare dobre opinie i w miarę śmigają.

 

No i doczekała sie almerka nowych świec i kabli.

Wcześniej byliśmy u gazownika na wymianie filtrów gazu i regulacji.

Wspomniał gazownik żeby pomyśleć o wymianie świec i kabli.

Za jakiś czas jeszcze raz pojedziemy do gazownika,bo musi poprawić montaż w instalacji .

 

A po montażu świeć była jazda i odczułem większa moc .Później montaż kabli i odczuwalna jeszcze większa moc.

Pewnie będzie jeszcze lepiej jak się pojedzie do gazownika do całkiem będzie ok.

 

 

Świece są Ngk a kable kupiłem Santech.Kolega ze sklepu bardziej te mi polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonhart hamulce nie trzymają, koła się nie grzeją, a przebieg oryginał 141tyś

Edytowane przez dri 74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...