loofer Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 witam spadlo troszke sniegu i okazuje sie ze nie zalancza mi sie lock. mianowicie gdy wlanczam tryb auto wszystko jest ok pali sie lampka zielona auto i napedy dzialaja na obu osiach, lecz gdy wlanczam lock tez zapala sie lampka pomaranczowa lock ale naped nie dziala wcale tylko przod. niema zadnych odglosow lampki nie mrugaja wydaje sie ze powinno byc ok moze ktos pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Jeśli można wiedzieć, w jaki sposób sprawdzałeś tryb auto? Ruszałeś na oblodzonej drodze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 tak wszystko sprawdzalem na sniegu teraz po kilkunastu probach lock tez dziala jakos sie naprawilo ale przy ruszaniu z kopyta slychac takie pukniecie przy trybie auto tego nie ma choc rowniez kreca sie 4 kolka tyle ze bez tej blokady. czy to normalne witam spadlo troszke sniegu i okazuje sie ze nie zalancza mi sie lock. mianowicie gdy wlanczam tryb auto wszystko jest ok pali sie lampka zielona auto i napedy dzialaja na obu osiach, lecz gdy wlanczam lock tez zapala sie lampka pomaranczowa lock ale naped nie dziala wcale tylko przod. niema zadnych odglosow lampki nie mrugaja wydaje sie ze powinno byc ok moze ktos pomoc witam minal rok i znow lock nie dziala co moze byc przyczyna tej awarii jesli to cos w moscie to mam drugi moze ma ktos jakis schemat budowy mostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Podnieś koła z jednek strony odpal i sprawdź czy faktycznie Ci nie działa , bo może masz po prostu subiektywną opinię o tym czy działa czy nie. Pamietaj ,że w trybie auto DWA koła są napędzającymi a nie 4 a moc nie jest rozkładana 50:50 więc tył może słabiej kręcić os przodu. Jeśli faktycznie nie będzie działać to trzeba sprawdzic czy rpąd dochodzi do blokady a następnie rozkręcić o obadać sprzęgiełko w moście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 w trybie auto wszystko jest ok tzn kola tylne kreca sie jak mowisz 50-50 ktore ma lzej,lecz gdy zapinam blokade lock jest to samo podjezdzam pod goreczke oblodzona osniezona kreci sie raz lewe raz prawe mowimy oczywiscie o tyle blokada i jest bez zmian nie kreca sie oba. mam drugi most od x-a z przebiegiem 40 000 chyba go przeloze. moim zdaniem moglo cos ulec zniszczeniu na przegladzie technicznym gdy badano go na rolkach wow czas przednie kola sie krecily na rolkach a tyl nie zostal podniesiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Loofer wszystko Ci działa poprawnie. Tryb "Lock" jest to "blokada" międzyosiowa, czyli zapewnia w miarę stały (50:50) rozkład mocy pomiędzy przednią a tylną oś. Ale na 100% nie zapewnia, blokady na samym tylnym "moście". To że z tyłu się kreci raz jedno a raz drugie koło jest pochodną załączonego układu ASR, EDS. Czujniki ABS wykrywają poślizg na kole i przyhamowują je, a wtedy moc pojawia na drugim kole co skutkuje poślizgiem i znowu interweniuje ABS. I tak na zmianę przerzucana jest moc z jednego koła na drugie. Wyłącz przycisk ESP, który wyłącza także układy ASR i EBD, a wtedy zaczną buksować wszystkie koła jednocześnie jak na poniższym filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 acha ja myslalel ze na lock tylne kola maja stala blokade mialem tak w quadzie u mnie nie ma esp czy jak to tam sie zwie w xie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 No to teraz już będziesz rozróżniał blokadę między osiową ( rozkład mocy na przód i tył ) i blokadę mostu tzw szperę blokującą lewe koło z prawym której w x-trailu nie ma. w żadnej postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 dzieki kolego dzisiaj takto bym juz ten most wymienial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.