Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa tryb "Lock"


loofer

Rekomendowane odpowiedzi

witam spadlo troszke sniegu i okazuje sie ze nie zalancza mi sie lock. mianowicie gdy wlanczam tryb auto wszystko jest ok pali sie lampka zielona auto i napedy dzialaja na obu osiach, lecz gdy wlanczam lock tez zapala sie lampka pomaranczowa lock ale naped nie dziala wcale tylko przod. niema zadnych odglosow lampki nie mrugaja wydaje sie ze powinno byc ok moze ktos pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

tak wszystko sprawdzalem na sniegu teraz po kilkunastu probach lock tez dziala jakos sie naprawilo ale przy ruszaniu z kopyta slychac takie pukniecie przy trybie auto tego nie ma choc rowniez kreca sie 4 kolka tyle ze bez tej blokady. czy to normalne

 

witam spadlo troszke sniegu i okazuje sie ze nie zalancza mi sie lock. mianowicie gdy wlanczam tryb auto wszystko jest ok pali sie lampka zielona auto i napedy dzialaja na obu osiach, lecz gdy wlanczam lock tez zapala sie lampka pomaranczowa lock ale naped nie dziala wcale tylko przod. niema zadnych odglosow lampki nie mrugaja wydaje sie ze powinno byc ok moze ktos pomoc

witam minal rok i znow lock nie dziala co moze byc przyczyna tej awarii jesli to cos w moscie to mam drugi moze ma ktos jakis schemat budowy mostu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś koła z jednek strony odpal i sprawdź czy faktycznie Ci nie działa , bo może masz po prostu subiektywną opinię o tym czy działa czy nie.

 

Pamietaj ,że w trybie auto DWA koła są napędzającymi a nie 4 a moc nie jest rozkładana 50:50 więc tył może słabiej kręcić os przodu.

 

Jeśli faktycznie nie będzie działać to trzeba sprawdzic czy rpąd dochodzi do blokady a następnie rozkręcić o obadać sprzęgiełko w moście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trybie auto wszystko jest ok tzn kola tylne kreca sie jak mowisz 50-50 ktore ma lzej,lecz gdy zapinam blokade lock jest to samo podjezdzam pod goreczke oblodzona osniezona kreci sie raz lewe raz prawe mowimy oczywiscie o tyle blokada i jest bez zmian nie kreca sie oba. mam drugi most od x-a z przebiegiem 40 000 chyba go przeloze. moim zdaniem moglo cos ulec zniszczeniu na przegladzie technicznym gdy badano go na rolkach wow czas przednie kola sie krecily na rolkach a tyl nie zostal podniesiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loofer wszystko Ci działa poprawnie. Tryb "Lock" jest to "blokada" międzyosiowa, czyli zapewnia w miarę stały (50:50) rozkład mocy pomiędzy przednią a tylną oś. Ale na 100% nie zapewnia, blokady na samym tylnym "moście". To że z tyłu się kreci raz jedno a raz drugie koło jest pochodną załączonego układu ASR, EDS. Czujniki ABS wykrywają poślizg na kole i przyhamowują je, a wtedy moc pojawia na drugim kole co skutkuje poślizgiem i znowu interweniuje ABS. I tak na zmianę przerzucana jest moc z jednego koła na drugie.

 

Wyłącz przycisk ESP, który wyłącza także układy ASR i EBD, a wtedy zaczną buksować wszystkie koła jednocześnie jak na poniższym filmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha ja myslalel ze na lock tylne kola maja stala blokade mialem tak w quadzie u mnie nie ma esp czy jak to tam sie zwie w xie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz już będziesz rozróżniał blokadę między osiową ( rozkład mocy na przód i tył ) i blokadę mostu tzw szperę blokującą lewe koło z prawym ;) której w x-trailu nie ma. w żadnej postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...