Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P10 dziwna sprawa z przepływką.


Gość Yeryfriko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , dziś pisze w nietypowej sprawie , od niedawna mam p10 2.0gt 150 km oczywiście na gazie , problem jest w tym że po przełączeniu na gaz samochód opada z sił , obroty można wkręcić na max 5,5 - 6 k i zbiera sie dużo dużo wolnej , wyprzedzanie to niezła adrenalina , dziś zajrzałem pod maskę i zacząłem sprawdzać po kolej , samochód włączony na lpg i podkusiło mnie żeby odłączyć przepływomierz powietrza , nagle słyszę ze samochód lekko wszedł na obroty około 1000 wcześniej z 900 , zdziwiło mnie to zachowanie bo wpajane mi było ze przepływomierz ma sie nijak do gazu tylko to PB.. sprawdzam obrotomierz gazuje i spokojnie dochodzi do 8k obrotów, nie mam pojęcia czy coś jest z przepływomierzem ?

Dodatkowo myślałem nad zamontowaniem filtra stożkowego jakieś dobrej marki + wyrzucenie kata i zmiana na strumienicę plus jakiś sportowy tłumik. Ale wracając do tematu czy przepływomierz powietrza może mieć az tak znaczący wpływ na gaz ?

Może jakieś inne pomysły bo ręce opadają mi , gazownik podłączył pod kompa mówi ze wszystko dobrze, sonda nowa dedykowana do tego modelu , wcześniej gaz w ogóle nie chodził ale usterką było zapowietrzona instalacja grzewcza przez zepsuty termostat i parownik nie dostawał ciepłego płynu z obiegu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracając do tematu czy przepływomierz powietrza może mieć az tak znaczący wpływ na gaz ?

 

 

jak napiszesz jaką masz instalację to wtedy można coś powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przepływka nie ma nic do tego, coś jest starabanione, z regulacją

 

sprawdź sondę lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wypniesz przepływomierz, to silnik idzie w tryb awaryjny i nie reguluje mieszanki, no chyba, że się mylę :whistle: , tylko używa standardowej mapy, jeżeli masz krokowca sterowanego lambdą to może być tak, że masz gaz wystrojony za ubogo i się nie rozpędzi, podepnij sondę w wydech i sprawdź AFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w dział Tuning tam jest rozpiska ,,,15 to na ekonomicznie mając sondę tak nie może być .... ma być ekologicznie 14.7 dla PB a 14,3 dla gazu jak pamiętam ,,,, a ta sonda dosyć specyficzna jest ,,, zakres 0-5 V i pośrednie stany napięciowe to są bogato a 0V ubogo ,,, choć Ecu mierzy spadki napięć ,,,, wiec nie masz szans tego zrozumieć ,,,, wiem że przy pełnym bucie wchodzi w 5 V jak byś się pod nią podłączył z długim kablem do kabiny i podłączył miernik to byś widział co się dzieje ,,,

 

a Dino P10 sie broni przed trybem awaryjnym przepływka czy czujnik temp nie powoduje tego ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...