Gość Kjuku Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Witam Wszystkich Kupiłem niedawno Primerę p11 2000r po lifcie silnik sr20de. Problem polega na tym że samochód po odpaleniu ma 2 tys obrotów później 1500 i w końcu 950 ale to trochę za dużo. O regulacji trochę tu na forum było pisane ale pewnych spraw nie rozumiem. Czym regulować ten bieg jałowy ponieważ były w sumie trzy sposoby i nie wiem kiedy je stosować, które pasują do mego silnika czy może któreś z nich są wstępne?? Pierwsza to regulacja za pomocą przymknięcia przepustnicy (w swoim samochodzie nie widzę śrubki do tej regulacji może źle szukałem) regulację ma się przeprowadzać przy odłączonym czujniku położenia przepustnicy u mnie dochodzą 2 kable który to może być, może oby dwa trzeba odłączyć. Drugi sposób to nauka wolnych obrotów trzeba odłączyć akumulator (na jak długo żeby zresetował się komputer) i czekać do rozgrzania silnika. O co w tym sposobie chodzi czego on się uczy jakich zmian jakich stanów? Trzeci sposób to regulacja za pomocą kombinacji - kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ? - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik na co najmniej 28 sekund - odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund (silnik włączony ??? nie pisze żeby go zgasić). - poczekać 20 sekund - odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok Samochód jest z zagranicy i tam już nie jeździł 3 miesiące a jak jeździł to z 80 letnim kierowcą. Czy silnik może być zamulony. Bo przy przeglądzie z auta wydostawało się za dużo CO2. Czy sonda lambda padła czy porostu trzeba ją przepalić podczas intensywnej jazdy i rozgrzaniu silnika. Bo na razie samochód po lawetach jeździ:) Proszę o wyrozumiałość i pomoc z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Trzeci sposób, wszystko powyłączane ma być (światła, radio, nawiew itd), można na rozgrzanym (a nie żeby stało i się grzało na jałowym, lepiej chyba się przejechać te 5min, szybciej będzie), dalej jak napisałeś, silnika przy odpinaniu wtyczki nie gasić, a potem nie odpalać 2-3 razy, tylko przegazować 2-3x i zobaczyć jak obroty wracają. Może nie wyjść za pierwszym razem, z tymi sekundami trzeba dokładnie. W ogóle to zanim to zrobisz, to przeczyść przepustnicę, bo naukę po czyszczeniu i tak trzeba zrobić, a przepustnicę też przydałoby się zapewne ogarnąć (nikt tam nie zagląda i stąd problem później). Co do zmulenia - jak powymieniałeś filtry (paliwa też), świece, to obejrzyj jeszcze zapłon (kopułka, palec) i przegoń auto parę razy na wyższych obrotach na trasie, powinno się poprawić. Jak obrotów nie będzie chciał zbić to niestety do mechanika i regulacja zapłonu lampą stroboskopową na 15st przed GMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kjuku Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 A w komputerze są ustalone odgórnie obroty biegu jałowego 750 skąd silnik ma wiedzieć jakie ma obroty. a co z pozostałymi możliwościami które opisałem nie tyczą tego silnika czy jak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.