Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

almera n15 wtrysk


Gość dzakall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam ALMERĘ N15 2D,problem polega na tym że samochód kopci podczas ruszania albo podczas wyprzedzania ,facet na przeglądzie tez zwrócił mi uwagę odnośnie spalin .Moje pytanie jak poprawić spalanie żeby nie robić takiej zadymy na drodze ?Domyślam się że to problem z wtryskami i prawdopodobnie czeka mnie wymiana ,tyle że nie wiem czy wymienia się całe czy można wymienić końcówki wtrysku. Za wszelkie porady informację będę bardzo wdzięczny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kopci na czarno to za dużo paliwa silnik dostaje. Ewentualnie za mało powietrza. Czyli standard na początek: wymień filtry.

A potem:

1. Jeżeli chodzi o wtryski to wymienia się końcówki. Możesz spróbować dodać do ON jakiegoś płynu czyszczącego wtryski - niektórym podobno pomogło. Są ludzie którzy co parę tankowań biorą "ulepszony" ON (tj. wszystkie supery i ultimaty) w celu przeczyszczenia układu.

2. Sprawdzić czy pasek na pompie jest dobrze ustawiony. Na forum są dwie opinie nt. prawidłowego ustawienia w/w paska (czyli także mechanik mógł źle ustawić) więc może masz coś nie tak.

3. W przypadku mechanicznej pompy (czyli silnik bez EGR) możesz pokręcić śrubą maksymalnego dawkowania paliwa (w instrukcji jest jej lokalizacja podana + dopisek: nie regulować :D ). Tylko zaznacz sobie początkową pozycję... Przy silnikach z EGR nie wiem czy taka śruba jest...

4. Ludzie też przesuwają pompę paliwa (nastawnik?) - nie wiem dokładnie bo się tym nie bawiłem. Poszukaj na forum - jest dużo tematów nt. dymienia i braku mocy w 2.0D.

 

Jeśli chodzi o mnie to ja bawię się śrubą maksymalnego dawkowania paliwa. Zlikwidowałem dymienie u siebie, a przy okazji troszkę ożywiłem silnik (lepsze przyspieszenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie: czy auto ma moc, czy jednak odczuwasz, że tej mocy nie ma? Profilaktycznie możesz wymienić filtry.

 

Jeśli moc w porządku, ładnie się wkręca na obroty, nie pozostaje nic innego, jak dać auto do warsztatu specjalizującego się w dieslach, aby sprawdzili wtryski.

 

Jeśli natomiast jest słaby, głośno klekocze - do sprawdzenia ustawienie koła pasowego na pompie. Jeśli to silnik CD20E, znak na kole powinien być na godzinie 14 (a nawet bym powiedział, że 14:30), broń boże ustawiać tak, jak serwisówka każe - czyli na 13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...