Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mniej płynne nagłe wchodzenie na obroty na LPG


buladag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód Nissan Almera N16 1.8 114KM ~150tys km rzeczywistego przebiegu (auto u mnie od nowości) w tym ~16tys km na LPG.

Instalacja: BRC Sq24 zakładana ~1,5roku temu. Wtryski pomarańczowe, reduktor MB1200, ostatnie podpięcie pod komputer ~rok temu. Instalacja zakładana w autoryzowanym warsztacie ( icon_wink.gif )

 

Sprawa wygląda tak, przy krótkotrwałym, nagłym naciśnięciu pedału gazu silnik pracując na LPG wchodzi na obroty mniej płynnie niż na Pb (tak jakby szarpnie nagle, a nie po prostu wejdzie na obroty), zauważyłem też, że na gazie trudniej jest płynnie zmieniać biegi, tzn podczas zmiany i popuszczania sprzęgła w czasie jazdy silnik mniej płynnie wchodzi na obroty niż na Pb. Obroty na jałowym normalne, instalacja nie przełącza się na Pb aż do odcięcia, z obrotów schodzi również normalnie, przyspiesza płynnie,

Jest tak chyba od początku jazdy na LPG, na pewno od dłuższego czasu to zaobserwowałem.

Auto jeździ normalnie, moc w normie (może delikatnie słabszy niż na Pb), spalanie około 10,5-11l/100km.

 

Czym może być spowodowana taka sytuacja? A może to norma?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź filtry gazu FFL i FFC i może gdzieś jest przygięcie na wężu albo reduktor troszkę klęka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do FFL, jaki będzie najlepszy? Oryginalny ma już 16tys km więc może się przytkał czy coś (zalecają wymiane co 15tys km)

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A warto kupić wkladkę do oryginalnego filtra BRC czy lepiej całość od razu taką jak np. podałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslalem, tylko pytanie czym rozni sie wkladka poliestrowa za 15zl od "oryginalu" za 80zl i czy warto doplacac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do BRC tylko oryginał: http://allegro.pl/f55-filtr-fazy-lotnej-brc-poliestrowy-sequent-24-i2050165466.html lub wkład: http://allegro.pl/f41-filtr-sq-lotny-brc-sequent-56-poliestrowy-i2055586133.html . I jeśli chcesz jeszcze pojeździć na tych wtryskach to wymieniaj filtry częściej (co 10kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany filtr nie przepuszcza wcale więcej zanieczyszczeń niż nowy, problem jest jedynie taki, że zapchany (zużyty) przepuszcza również mniej substancji, którą ma filtrować.

 

DINO: Dzięki za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda:P Stary filtr przepuszcza dużo substancji oleistych a to one właśnie sklejają wtryski. Wymieniałeś kiedyś taki filtr? Ja u siebie już dobrych kilka razy i wiem jak wygląda filtr po 8kkm i jak wygląda po 15kkm. Zresztą brudny filtr ma duży wpływ na spadki ciśnienia a brc tego nie lubi. Ale to twój wybór, zrobisz jak zechcesz.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię niebawem to zapodam zdjęciem. Myślałem, że większe syfy zatrzymuje raczej FFC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...