mike08 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 panowie mam maly problem w moim kapciu zaczela swiszczec turbina - oleju nie pali , dymek normalny ,filtr powietrza nowy a ta cholera jakos dziwnie chalasuje - sprawdzilem wydech bez dziury - co to moze byc ? i ile to bedzie kosztowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akara Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Nie przejmuj się dopóki nie bierze oleju. Ja miałem to samo, gwizdała sobie, nie brała oleju ale dałem do naprawy. Naprawa kosztowała 1200pln. i turbinka dalej sobie pogwizduje. Minął rok od remontu turbinki i myślę że ten typ tak ma. Zobacz na forum dużo o tym było pisane. Pozdrawiam!!! akara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike08 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Dzięki Akara za załamanie mnie . 1200zl kupa kasy... - dziwi mnie tylko to, że to stało się w przeciągu 2 dni. Przedtem wszystko było okej - turbina nie hałasowała. Dlatego też może ktoś jeszcze dorzuci parę sugestii w tym temacie. Z góry dzięki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akara Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mike08 przecież to nie Ty tylko ja straciłem 1200pln. Z mojego postu wynika, że gwizdała przed naprawą i po naprawie.Możesz sobie sprawdzić jakie są przyczyny głośnej pracy sprężarki. Mam tabelkę diagnostyki turbiny i tam jest napisane gdzie szukać przyczyny, ale nie wiem jak to wkleić. Chcesz to wyślę Ci na priv. akara Diagnostyka turbiny.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Może wcześniej po prostu nie działała :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 akara: powiem Ci, że ciekawe zestawienie dotyczące turbiny. Człek uczy się całe życie Pozdrofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trupex Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam! W jakich zakresach obrotów świszczy Ci ta turbina? Ja miałem taki przypadek że turbinę było słychać tylko w granicach 1200-1500 obr/min, jak trochę polatałem ''ostrzej'' i potrzymałem na wyższych obrotach - to turbinę słychać od 1500 do 2300 obr/min Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Jesli turbina swiszczy tak jak kolega twierdzi to prosze sciagnac z turbo ten waz co idzie od filtra powietrza i zobaczyc czy nie ma tam luzu na wirniku. . ja mam tez problem z turbina ale innego rodzaju. Mianowicie taki ze jest na niej za male cisnienie doladowania (max 0,6 bara ) . trzeba sciagac . Moze sie samemu uda uratowac jak nie bedzie luzow. Ale uszczelki drogie -150 zl na kolektor i na turbine na wydech . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 0,6 to chyba max dla tego wiatraczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Wiesz powinno byc od 0,7 do 1 bara . JAk go kupilem to musialem tam nasmarowac ta lage bo sie wlaczala turbina powyzej 3 tys obrotow. Zawor egr sprawdzony. Pomoa Vac sprawdzona. jeszcze jutro musze sprawdzic jakie jest podcisnienie bezposrednio z kolektora ssacego.Wiem ze mam koncowki do wymiany(500zl z robota ) bo jak przygazuje to czarno na ziemi. tak ze jesli nie bedzie luzow na wirniku to moze uda sie tylko tylko skrocic ta lage na zaworze i zwiekszy sie cisnienie doladowania. Wtedy bede szczesliwy. jesli jednak nie to albo na razie zostawie tak jak jest albo 1500 nie wyjete z kieszeni. Nie wiem tez czy przeplywka ma wplyw na cisnienie jakie daje turbo . Kupilem niedawno nowa boscha i jest napiecie prawie na minimum . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Wiesz powinno byc od 0,7 do 1 bara . JAk go kupilem to musialem tam nasmarowac ta lage bo sie wlaczala turbina powyzej 3 tys obrotow. Zawor egr sprawdzony. Pomoa Vac sprawdzona. jeszcze jutro musze sprawdzic jakie jest podcisnienie bezposrednio z kolektora ssacego.Wiem ze mam koncowki do wymiany(500zl z robota ) bo jak przygazuje to czarno na ziemi. tak ze jesli nie bedzie luzow na wirniku to moze uda sie tylko tylko skrocic ta lage na zaworze i zwiekszy sie cisnienie doladowania. Wtedy bede szczesliwy. jesli jednak nie to albo na razie zostawie tak jak jest albo 1500 nie wyjete z kieszeni. Nie wiem tez czy przeplywka ma wplyw na cisnienie jakie daje turbo . Kupilem niedawno nowa boscha i jest napiecie prawie na minimum . Coś mocno fantazjujesz. 0,7 bara to bezpieczny max ale dopiero jak pokombinujesz z zaworem upustowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Wiesz wedlug serwis manual plik ecem ma tyle byc. Chyba nawet u Ciebie tubo powinna tyle dawac. W golfie3 gdzie tez jest turbo o stalej geometrii (jest od0,6-0,85 bara ) podkrecaja bezpiecznie do 1,2 bara . . Potem juz zaczynaja sie schody. U mnie jednak turbo do remontu bo jednak jest luz na wirniku. Pozdrawiam. Nie orientujesz sie z ta przeplyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.