Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WD 21 2,7 TD swiszczaca turbina


mike08
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mam maly problem w moim kapciu zaczela swiszczec turbina - oleju nie pali , dymek normalny ,filtr powietrza nowy

a ta cholera jakos dziwnie chalasuje - sprawdzilem wydech bez dziury - co to moze byc ? i ile to bedzie kosztowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się dopóki nie bierze oleju. Ja miałem to samo, gwizdała sobie, nie brała oleju ale dałem do naprawy. Naprawa kosztowała 1200pln. i turbinka dalej sobie pogwizduje. Minął rok od remontu turbinki i myślę że ten typ tak ma. Zobacz na forum dużo o tym było pisane. Pozdrawiam!!! akara :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Akara za załamanie mnie ;). 1200zl kupa kasy... - dziwi mnie tylko to, że to stało się w przeciągu 2 dni. Przedtem wszystko było okej - turbina nie hałasowała. Dlatego też może ktoś jeszcze dorzuci parę sugestii w tym temacie.

Z góry dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike08 przecież to nie Ty tylko ja straciłem 1200pln. Z mojego postu wynika, że gwizdała przed naprawą i po naprawie.Możesz sobie sprawdzić jakie są przyczyny głośnej pracy sprężarki. Mam tabelkę diagnostyki turbiny i tam jest napisane gdzie szukać przyczyny, ale nie wiem jak to wkleić. Chcesz to wyślę Ci na priv. akara

Diagnostyka turbiny.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

W jakich zakresach obrotów świszczy Ci ta turbina?

Ja miałem taki przypadek że turbinę było słychać tylko w granicach 1200-1500 obr/min, jak trochę polatałem ''ostrzej'' i potrzymałem na wyższych obrotach - to turbinę słychać od 1500 do 2300 obr/min

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli turbina swiszczy tak jak kolega twierdzi to prosze sciagnac z turbo ten waz co idzie od filtra powietrza i zobaczyc czy nie ma tam luzu na wirniku. . ja mam tez problem z turbina ale innego rodzaju. Mianowicie taki ze jest na niej za male cisnienie doladowania (max 0,6 bara ) . trzeba sciagac . Moze sie samemu uda uratowac jak nie bedzie luzow. Ale uszczelki drogie -150 zl na kolektor i na turbine na wydech .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz powinno byc od 0,7 do 1 bara . JAk go kupilem to musialem tam nasmarowac ta lage bo sie wlaczala turbina powyzej 3 tys obrotow. Zawor egr sprawdzony. Pomoa Vac sprawdzona. jeszcze jutro musze sprawdzic jakie jest podcisnienie bezposrednio z kolektora ssacego.Wiem ze mam koncowki do wymiany(500zl z robota ) bo jak przygazuje to czarno na ziemi. tak ze jesli nie bedzie luzow na wirniku to moze uda sie tylko tylko skrocic ta lage na zaworze i zwiekszy sie cisnienie doladowania. Wtedy bede szczesliwy. jesli jednak nie to albo na razie zostawie tak jak jest albo 1500 nie wyjete z kieszeni. Nie wiem tez czy przeplywka ma wplyw na cisnienie jakie daje turbo . Kupilem niedawno nowa boscha i jest napiecie prawie na minimum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz powinno byc od 0,7 do 1 bara . JAk go kupilem to musialem tam nasmarowac ta lage bo sie wlaczala turbina powyzej 3 tys obrotow. Zawor egr sprawdzony. Pomoa Vac sprawdzona. jeszcze jutro musze sprawdzic jakie jest podcisnienie bezposrednio z kolektora ssacego.Wiem ze mam koncowki do wymiany(500zl z robota ) bo jak przygazuje to czarno na ziemi. tak ze jesli nie bedzie luzow na wirniku to moze uda sie tylko tylko skrocic ta lage na zaworze i zwiekszy sie cisnienie doladowania. Wtedy bede szczesliwy. jesli jednak nie to albo na razie zostawie tak jak jest albo 1500 nie wyjete z kieszeni. Nie wiem tez czy przeplywka ma wplyw na cisnienie jakie daje turbo . Kupilem niedawno nowa boscha i jest napiecie prawie na minimum .

 

Coś mocno fantazjujesz. 0,7 bara to bezpieczny max ale dopiero jak pokombinujesz z zaworem upustowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz wedlug serwis manual plik ecem ma tyle byc. Chyba nawet u Ciebie tubo powinna tyle dawac. W golfie3 gdzie tez jest turbo o stalej geometrii (jest od0,6-0,85 bara ) podkrecaja bezpiecznie do 1,2 bara . . Potem juz zaczynaja sie schody. U mnie jednak turbo do remontu bo jednak jest luz na wirniku. Pozdrawiam.

 

Nie orientujesz sie z ta przeplyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...