Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11 2.0 TD] Stukanie przy rozruchu...


kubaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pod koniec grudnia miałem problem z silnikiem, okazało się że nie opłacalna jest naprawa i silnik trzeba wymienić.

 

Odkąd kupiłem Primerę, przy rozruchu był dziwny stukot przez 2-3 sekundy... Ten stukot jest nadal - choć myślałem, że zniknie po wymianie silnika. Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie gra pompa wtryskowa lub wtrysk sterujący.

 

Czy ktokolwiek z Was spotkał się z podobnym problemem ? od czego zacząć ? od wtrysku czy pompy ? można naprawić ? czy lepiej od razu kupić nowe części ?

 

W załączeniu wysyłam film, aby lepiej zobrazował problem który opisałem.

 

 

pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Edytowane przez kubawinkler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co bylo nie tak z tamtym silnikiem ze naprawa byla nieoplacalna? Kopci na jakis kolor przy zapalaniu? Wtryski sa te same wkrecone? Byc moze ktorys wtrysk pada.

 

Albo swiece zle grzeja u mnie tak klekotal jak swiece slabo grzaly, wymienilem i ok.

 

Na 100% to tak zawor tlucze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak CI napisal Maciek trzeba zaczac od sprawdzenia postych rzeczy a mianowicie najpierw swiece zarowe a potem wtryskiwacze . SWiece sprawdzisz sam wtryski sprawdzi pompiarz jak zajdzie potrzeba . Slychac ze odpala ladnie wiec kata wtrysku bym sie nie czepial. Dopiero potem szukaj na popychaczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musisz sprawdzic wtryski, a nie odpowiedziales na moje pytanie, co bylo nie tak z tamtym silnikiem ze naprawa byla nieoplacalna? Tez na tamtym tak stukalo?

Wtryski sa te same wkrecone? Od zawsze tak bylo czy samo sie nagle pojawilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musisz sprawdzic wtryski, a nie odpowiedziales na moje pytanie, co bylo nie tak z tamtym silnikiem ze naprawa byla nieoplacalna? Tez na tamtym tak stukalo?

Wtryski sa te same wkrecone? Od zawsze tak bylo czy samo sie nagle pojawilo?

 

Końcówki wtrysków zostały wymienione, wtrysk sterujący wkręcony ze starego silnika. Tak, na tamtym silniku był dokładnie taki sam stukot przy zapalaniu auta.

Zapytałem tu na forum, bo może ktoś orientuje się, czy jest taka możliwość, że może tak grać pompa wtryskowa ? Ten stukot był odkąd kupiłem samochód.

 

Nie kopci przy zapalniu w ogóle, przy przegazowaniu pojawia się czarny dymek, ale to w granicach przyzwoitości jak na diesla.

 

W tamtym coś z panewkami się zrobiło, nie znam się na mechanice, wiec nie powiem Ci co dokładnie się stało.

Edytowane przez kubawinkler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wystepuje na cieplym i zimnym? Po ilu sekundach gasnie kontrolka oleju? Jakiej firmy masz filtr oleju? Tak jakkby za wolno dochodzil olej do popychaczy zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie stukanie często bywa na zimnym silniku. Tak jak pisałeś 2-3, a nawet do 5 sekund. Ja mam inny model, lecz rano też mam parę odgłosów typowego traktorka. Częstą tego przyczyną jest stary lub za gęsty olej.

Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce).

Również przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy odgłos diesla. Jak na mój gust nie ma się czym przejmować.

Komputer przyspiesza kąt wtrysku podczas zapalania, żeby łatwiej było odpalić, i trzyma przez kilka sekund żeby ustabilizować silnik. Później go opóźnia żeby nie stukało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

kubawinkler wcześniej wydawał mi się twój problem dziwny a teraz sam też tak mam. Kiedyś tego nie było jak miałem ustawiony rozrząd od strony pompy na 29 zębów i pompę maksymalnie odchyloną od silnika, a teraz mam ustawione 28 zębów i pompę na maksa do silnika i przy każdym odpaleniu tak mi chwile klekocze, przynajmniej zapala na dotyk na ciepłym i zimnym silniku, na tym ustawieniu. na 29 zębach źle palił na ciepłym. Jak zapalam zimny to klekocze dopóki nie zgaśnie kontrolka oleju a na ciepłym nie ma reguły.

 

Niedowidzisz że pogrubiasz tekst :devil:

and_pec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być 29 zębów i ustawiony kąt wtrysku na 0,89+/- 0.08 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej będzie zaopatrzyć się w coś takiego jak stetoskop , jakiś niedrogi to rząd ok .35 zł , stukot może też wydawać pompa vacum, ale jak się ma stetoskop to można zgrubsza dojść gdzie stuka najgłośniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...