Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pocący się silnik....


Gość skoczekx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

mam pytanie odnośnie silnika mojej Tinki (Almera Tino 2002/2003 przed liftem silnik 1.8, przebieg 140 000)

 

czy według Was jest z nim wszystko ok?

trochę się zaczął pocić ostatnio-jak widać na zdjęciach na całej szerokości uszczelki. wczesniej tylko w jednym miejscu był niewielki "przeciek"

uważacie że wymiana uszczelki załatwi problem? czy można na razie jeżdzić?

post-29220-0-29513400-1327183720_thumb.jpg

post-29220-0-49681300-1327183725_thumb.jpg

post-29220-0-26847100-1327183730_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że uszczelka pod pokrywą zaworów umarła śmiercią naturalną :) trzeba wymienić i dalej można latać, tylko zobacz czy syf z tej uszczelki nie wszedł do środka tam gdzie są zawory ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki utrzymują szczelność przez około 150~180 tyś. km a potem... No cóż trzeba brać się do roboty i wymieniać uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piorun_ - stare silniki wymagały wymiany uszczelki pokrywy zaworów nawet wcześniej ;)

akurat koszt takiej uszczelki to kilkanaście złotych, a wymiany można dokonać samodzielnie w kilkanaście minut (o ile stara uszczelka się nie zapiekła i nie trzeba jej wyskrobywać, jak to bywało przy korkowych uszczelkach np. w Fordzie Taurusie z lat 80 :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisekp1289

wymiana uszczelki pomoze z pewnoscia. ja proponował bym dac nawet troszke silikonu na uszczelke to bedzie pewniejsze tylko trzeba pilnowac zeby olej nie podciekł pod uszczelke.

pozdrawiam.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz klucza dynamometrycznego, to nowa uszczelka + odrobina silikonu. Dokręcając "na wyczucie" na 99% wyciśniesz uszczelkę i będzie ona do wyrzucenia. Jak masz klucz i wiesz, z jaką siłą dokręcić - dobra nowa uszczelka wystarczy, bez silikonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jak nie masz klucza dynamometrycznego, to nowa uszczelka + odrobina silikonu. Dokręcając "na wyczucie" na 99% wyciśniesz uszczelkę i będzie ona do wyrzucenia. Jak masz klucz i wiesz, z jaką siłą dokręcić - dobra nowa uszczelka wystarczy, bez silikonu.

Czeka mnie wymiana uszczelki.

Instrukcja serwisowa mówi o sile dokręcenia 2-3,9 Nm

Czy jak użyje nowej uszczelki i silikonu to też użyć takiej siły?

Edytowane przez Denver1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon tylko na ranty przy półksiężycach . Dokręć solidnie ale z wyczuciem. Popraw po ok tygodniu jazdy jak się ułoży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...