Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Chrobot podczas hamowania


Gość marny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam od niedawna mały problem z moim autkiem. Podczas hamowania z lewego przedniego kola wydobywa się chrobot..Jego dźwięk jest podobny do tego jak dziala abs.Podczas hamowania z większej predkości auto nie rzuca kierownicą. Czy może być to wina zapowietrzonego układu hamulcowego? Reszta kół hamuje bez zarzutu i bez chrobotu. Tarcze zostały przetoczone i są równe klocki są nowe. Bardzo proszę o pomoc bo ten hałas jest nie do zniesienia :(

Czy gdy wyjmę bezpiecznik od abs ten przestanie działać ?? Gdzie wgl go znaleźć ;/ ??

Z góry dziękuje za pomoc.

Edytowane przez marny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyjmniesz bezpiecznik to ABS poprostu nie będzie działał.

a ten chrobot to załączający się ABS czy tylko tak warczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze to juz w okresie jesiennym sie zbierało i przez dłuższy czas tak chrobocze ;/ czsaami jak dohamuje i odpuszczę hamulec slychac dzwiek taj jak by pchania starego wozka taki skrzekopisk i po chwili ustaje. Coś jak by nie odbijało klocków może tłoczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trzeba wyczyścić pierścienie absuu....i oglądnąć dokładnie zacisk ,,, a tarcz sie nie przetacza skok tłoczka jest ściśle określony kolega tak robił ,,i po zakupie nowych tarcz stwierdził że jest niebo a ziemia ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewy pierscien abs jest nowy bo był wymieniany przegub niedawno ;) a z prawej strony nic nie slychac cisza zero chrobotu. Co to znaczy ze skok tłoczka jest ścisle określony? Po przekroczeniu tej wartości nie potrafi odbić czy co :>?

 

wymieniłem dziś klocki na inne nowe na próbę i tak jak by troche ucichło przy lekkim hamowaniu. A mam jeszcze 1 objaw, Przy jezdzie 50 km/h kierownica drga sobie leciutko tak cyka raz lewo raz prawo.. przy wiekszej prędkości objaw ginie. Czy możliwe że jednak to tarcze są krzywe i powodują taki chrobot? Jakie tarcze polecacie.. czy zwykłe http://allegro.pl/tarcze-nissan-almera-n16-primera-p10-p11-257x22-i2050163414.html << np te dadzą radę czy lepiej dołożyć do tych http://allegro.pl/tarcze-mikoda-sx200-almera-ii-n16-primera-p10-p11-i2057754489.html

Z góry thx za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sugerował te lepsze, najtańsze kiedyś w fordzie mi po paru m-cach się przegrzały i pokrzywiły, i trzeba było następne kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tarcze były krzywe, to drgania kierownicy były by przy hamowaniu. Rozbierz jeszcze raz, zdejmnij tarcze, oczyść dokładnie piaste. Często się zdarza, że zakłada się nową tarcze nie czyszcząc piasty. Rdza która pozostała na piaście mogła się ukruszyć i może przeszkadzać w prawidłowym ulożeniu się i przykręceniu tarczy hamulcowej.

Po za tym, jeśli drgania ustają z pewną prędkością, to może ::

- odpadły ciężarki od wyważania koła;

- opona uległa uszkodzeniu;

- krzywa felga;;;...... Zamień koła z przodu na tył i zobaczysz czy coś się poprawiło.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak tarcze są nowe, dziś założone przed chwilą wróciłem :P nadla przy hamowaniu dudududud.. Piasta była czysta. OK sprawdzę jeszcze z tymi felgami pozamieniam :)

 

Nic nie pomogło ja już sam nie wiem o co tu biega;/ eh.. może tył hamując przenosić dźwięk na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo by nie przenosiło. Jeśli wspomniałeś o tyle, to tylko słuch musisz wyostrzyć. Sprawdź klocki na tyle a potem zamień koła, przód na tył. Lecz zamiana kół może tylko spowodować to, że nie będzie bicia na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiana kół nie przyniosła rezultatu.. eh jedynie po wymianie klockow i tarcz jak lekko wciskam hamulec to nie slychac dopiero jak mocniej docisnę to jest slyszalne chrobotowe dududud. Kurde zawieszenie tuleje drążki całe wszystko ;/ Może górny wachacz sie odzywać? ale nie ;/ to by cały czas sie odzywal ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobnie.

1- Krzywe tarcze

2- Klocki za luźno siedzą w jarzmach, albo nie ma blaszek pod klockami.

3- Wyrobione otwory jarzma zacisków

Jeździłeś pewnie z krzywymi tarczami i się powyrabiały. Teraz jak hamujesz, cały zacisk lekko z biciem tarcz chodzi na wszystkie stron, to powoduje przesuwanie się klocków które to wydają taki dźwięk.

Ja wymieniałem całe zaciski z jarzmami. Potem nawet jak krzywe tarcze założyłem na próbę, to poza drganiami kierownicy gruchotania już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka ok problem rozwiązany ;) Okazało się że tarcze i klocki stylu nadaja się tylko na złom... nic z nich nie zostało ;/ Po wymianie cisza :) Można zamknąć z góry dzięki za pomoc dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak przygotowywałes samochodzik do zimy?!?!?!?!?!?

Pisałeś, że to już jesienią się robiło!!! Pisałeś również, że zamieniałeś koła - przód z tyłem!!! To gdzie były Twoje oczka???

My się głowimy, jakie mogą być niedomagania, a tu tylko Twoje zaniedbanie. Przypuszczalnie klocek był juz do wymiany, przegapiłeś to i w rezultacie klocek zniszczył tarczę. Myślę że się z parzyłeś a nauka nie pójdzie w las.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...