Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Woda w końcowym tłumiku.


zuh1305
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem polega na tym że silnik chwile po odpaleniu strasznie kopci. Po dodaniu gazu na ziemi pod końcówką wydechu jest mokro. Jak wywierciłem w najniższym miejsu tłumika końcowego mały otrów to około 0,5 litra wody wyleciało. Auto nie przestało kopcić. W rurze wylotowej jest mokra sadza. Rure która idzie od środkowego tłumika do końcowego nie jest na tyle gorąca że można ją trzymać gołą ręką bez przerwy a już auto kopci. Więc to co się wydostaje z wydechu raczej nie jest parą wodną powstałą z podgrzania wody w tłumiku bo temp za mała, no chyba że jestem w błędzie. Może być to walnięta uszczelka pod głowicą? A może coś innego? Skąd tyle wody w tłumiku?

Edytowane przez zuh1305
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to wskazywać na uszczelkę kolego. tylko w naturze nic nie ginie ani nie bierze się z nikąd. zatem jeśli to uszczelka, to będziesz miał ubytek w płynie chłodniczym. zobacz czy poziom płynu Ci spada. jeśli tak to wskazuje na uszczelkę;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak że w większości samochodów zwłaszcza jak jest zimno na dworze to z rury wydechowej kapie woda.Zwykłe prawa fizyki jeżeli zimny układ wydechowy będzie ogrzewany to rzeczą oczywistą jest skraplanie się wody.Widoczne jest to zwłaszcza na krótkich dystansach jakie pokonuje auto gdyż cały układ wydechowy nie ma czasu chwycić temperatury.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, produktami spalania benzyny a przede wszystkim gazu jest h2o w postaci pary, gdy jest ciepło para uchodzi z tłumnika w postaci gazowej-pary, teraz jest zimno i para się skrapla.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w dieslu też się leje, bo jeżdżę zwłaszcza po mieście i się wydech nie dogrzewa na tyle żeby odparowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para wodna nie jest tylko z układu wydechowego lecz z całego silnika. Tak jak wspomniał kolega wyżej, układ wydechowy nie jest na tyle gorący aby mogło wszystko odparować. Ważne że masz już dziurkę, więc jest odpływ i nie będzie tak gniło od środka, a w razie mrozów które nas czekają, to nie rozsadzi Ci tłumika. Wiosną i latem przepalisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak on stoi odpalony i po chwili zaczyna kopcić to jak dodam gazu to z tyłu taka chmura że prawie nic nie widać.....Z wydechu widać gołym okiem jak pluje wodą.... Jak auto jest odpalone to z dziurki cały czas kapie woda. Jeżdze w sumie mało ale wcześniej tyle samo jeździłem i tak nie kopcił. Faktem jest że dziurke miałem już wcześniej i jak spawałęm wydechtoi dziurke zaspawałem. Teraz dziurka jest i zobaczymy czy wróci do tego jak było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz ubytków w płynie chłodzącym to tak jak koledzy piszą. ale nie chce mi się wierzyć,że aż tyle pary idzei,że jak przegazujesz to jest siwo za autem. zobacz czy masz na chłodnicy przedmuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie masz ubytków w płynie chłodzącym to tak jak koledzy piszą. ale nie chce mi się wierzyć,że aż tyle pary idzei,że jak przegazujesz to jest siwo za autem. zobacz czy masz na chłodnicy przedmuch

 

No właśnie jak na pare w tłumiku to trochę za dużo.

 

Przedmuch na chłodnicy? nie rozumiem

 

i zatankuj lepsze paliwo. Niech wszystko dokładnie wymiesza się w zbiorniku. Może ostatnio zatankowałeś jakieś syfiaste?

 

Tankuje się zawsze na jednej stacji. Ale wyjeżdże do końca to co mam i zatankuje się na innej stacji.

 

Płyn też będe sprawdzał.

 

Powiedzcie mi jeszcze jedno. Zbiorniczek wyrównawczy w P11 ma tylko "wlot". Czyli jak zwiększy się ciśnienie w układzie chłodniczym to nadmiar płynu wyleci do zbiorniczka to już jak będzie za mało płynu w układzie to już ze zbiorniczka nie przedostanie się do układu. Dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zbiorniczkiem wyrównawczym to jest tak że masz tam oznaczenia MIN oraz MAX i najlepiej aby w tym przedziale był płyn chłodniczy.Sam płyn ma tę właściwość że pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość która to mieści się właśnie w zbiorniczku.Jeżeli będzie go za mało poniżej znaku MIN może dojść do zapowietrzenia układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...