Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ile oleju w K11


Gość Zibi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio wypytywalem jaki bedzie koszt wymiany oleju w K11 i mechanik stwierdzil ze za 4,5 l to jakies 160 zl. 4,5 l... ??? Tyle wchodzi do tego autka ??? Nie mam instrukcji a autko mam dopiero od miesiaca wiec nie wiem czy przypadkiem gosciu nie chce mnie naciagnac !!!

 

Jaki moze byc orietacyjny koszt wymiany wszystkich plynow, olejow, swiec i filtrow w K11 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Siema!

Ja za wymiane oleju (MOBIL Super S 10W40) z filtrem oleju (BOSH), filtrem odpowietrzenia korbowodu i 4 swiecami (BOSH), zaplacilem 191 zl. W dawnym salonie NISSANA w Czluchowie (u p.Piascika). Osobiscie wszystkim z okolicy Czluchowa czy Chojnic polecam ten serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie weszło do K11 3.5L oleju przy zamontowanym filtze i osiągnęło poziom max. na wskażniku poziomu oleju i polecam ci do tego poziomu zalać gdy masz instalację gazową. teraz zalewałem olejem Castro Magnatec 10W 40 i jestem zadowolony. Nie ma oszałamiających właściwości, ale wyczuwalne jest pozostawanie oleju na elementach silnika. Wcześnij jak miałem Mobila to słyszałem tarcie ewlementów zanim olej został podany. Nie jest to duży koszt. ża olej dałem 125 zł a filtr 16zł Więc moim zdaniem warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy te obiawy które u ciebie się obiawiły mają jakieś negatywne skutki dla popychaczy. A przy okazji może wiesz jak i system regulaciji.zaworów jest w K11 płytkowy czy regulują się same chydrałlicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Moment, moment. To zalezy od rocznika bo w mojej K11 z 2001 roku popychacze sa regulowane hydraulicznie, nie plytkowo. I wlanie zlego oleju spowoduje zepsucie popychaczy zaworow. U mnie tak sie stalo i teraz troszke za to zaplace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment, moment. To zalezy od rocznika bo w mojej K11 z 2001 roku popychacze sa regulowane hydraulicznie, nie plytkowo. I wlanie zlego oleju spowoduje zepsucie popychaczy zaworow. U mnie tak sie stalo i teraz troszke za to zaplace.

 

A co masz? CGA3DE?

 

Być może w najnowszych jest hydraulika, w większości mikrych są płytki.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam olejowego kotleta.

Mam do Was nietypowe pytanko dot. poziomu oleju. Na bagnecie mamy coś w rodzaju podziałki, w której powinien sie zawierać poziom. U mnie bagnet jest uwalony olejem poniżej i powyżej (!) tej podziałki, zaś ona sama jest zupełnie czysta... Kompletnie zgłupiałem, zastanawiam sie czy nie mam za mało oleju. Albo po prostu jestem jakiś ułomny i nie potrafie sprawdzić poziomu oleju we własnym aucie... :?

 

PS. Pomiaru dokonywałem ok 20 godzin po ostatniej jeździe, więc opcja, że olej nie spłynął jeszcze do miski odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet po wyciągnięciu się wyciera, a następnie wkłada jeszcze raz, wyciąga i dopiero wtedy odczytuje poziom. Jeśli bagnet nie jest jakoś bardzo dziwnie pogięty i do tego umiecie trafić do dziurki (;) ) to nie ma prawa być uwalony olejem powyżej i poniżej podziałki, a w środku czysty... gdyby jednak przypadkiem tek było, to być może fragment bagnetu nad podziałką usmarował się w czasie wkładania/wyciągania, a poziom oleju jest co najwyżej ten poniżej podziałki (na pewno za mało).

Poziom oleju odczytuje się przy zimnym silniku (więc dobrze robiłeś Schumi03).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ochlapany w przypadku jak będziecie sprawdziać olej po jeździe :) Najlepiej właśnie jak pisze Domiss, Wcyiągnąć przeczyścić i wsadzić spowrotem i wyciagnąć wtedy dopiero wynik odczytuje się poprawny (na zimnym silniku). Najlepiej rano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schumi03 najpierw jak uda Ci się normalnie sprawdzić stan oleju czyli najlepiej z rańca na zimnym silniku i poziomej powierzchni wyjmij bagnet, przeczyść go szmatką, włóż ponownie, wyjmij i odczytaj wskazania i dopiero wtedy myśl o dolewce itp.

 

Jak w silniku będzie za dużo oleju to powstanie podwyższone ciśnienie i silnik zacznie go "wypluwać" najprawdopodobniej w okolicach filtra oleju lub przez jakąś słabą uszczelkę i w ten sposób rozszczelnisz silnik. Dlatego nigdy nie dolewaj na ślepo!

 

Odczytując na podziałece poziom między min a max to granica ok.0,7-1l oleju także przy dolewaniu też nie przesadzaj i kontroluj co chwilę żebyś nie przelał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johny_fellow, poziom oleju sprawdzam w dokładnie ten sposób jak piszesz. Olej zmieniałem w lipcu, czyli max jakieś 1500 km temu. W okolicach miski jest jakaś nieszczelność i to widać gołym okiem już od czasu wymiany, aczkolwiek nie na tyle duża żeby zostawiać kałuże pod autem :wink: Wiem czym może grozić za wysoki poziom, dlatego tak usilnie się Was radze przed ew. dolewką. Poziom sprawdzałem już wiele razy, zawsze w prawidołowy opisywany przez was sposób i za każdym razem bagnet wygląda tak jak opisałem wcześniej (olej poniżej i powyżej podziałki, sama podziałka sucha). To jak, lać :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapamiętaj dokładnie, dokąd był pobrudzony bagnet nad podziałką i trochę dolej. Jeśli poziom nad podziałką wzrośnie, to masz (i miałeś) za dużo oleju (wodę bierze?...). Jeśli się nie zmieni to lej aż będzie w podziałce mokro od oleju. Na wszelki wypadek zrób to w takim miejscu, żebyś mógł potem trochę oleju wypuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam olejowego kotleta.

Mam do Was nietypowe pytanko dot. poziomu oleju. Na bagnecie mamy coś w rodzaju podziałki, w której powinien sie zawierać poziom. U mnie bagnet jest uwalony olejem poniżej i powyżej (!) tej podziałki, zaś ona sama jest zupełnie czysta...

 

Tak z głupia frant zapytam: czy wyczyściłeś bagnet (szmatką, chusteczką, rękawem :D) zanim go zanurzyłeś w celu dokonania pomiaru?

 

nijou

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...