Gość Zibi Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Witam Ostatnio wypytywalem jaki bedzie koszt wymiany oleju w K11 i mechanik stwierdzil ze za 4,5 l to jakies 160 zl. 4,5 l... ??? Tyle wchodzi do tego autka ??? Nie mam instrukcji a autko mam dopiero od miesiaca wiec nie wiem czy przypadkiem gosciu nie chce mnie naciagnac !!! Jaki moze byc orietacyjny koszt wymiany wszystkich plynow, olejow, swiec i filtrow w K11 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 olej silnikowy z filtrem 3.1 bez filtra 2.9 chlodzenie 4 zbiorniczek 0.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Dorzucę do tego: świece - NGK max po 18,- sztuka filtry oleju, powietrza - razem max 50,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duce Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Ja za wymiane oleju, i filta powietrza zaplacilem 130 zeta... oleju weszlo cos kolo 3 litrow (z tego co pamietam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Siema! Ja za wymiane oleju (MOBIL Super S 10W40) z filtrem oleju (BOSH), filtrem odpowietrzenia korbowodu i 4 swiecami (BOSH), zaplacilem 191 zl. W dawnym salonie NISSANA w Czluchowie (u p.Piascika). Osobiscie wszystkim z okolicy Czluchowa czy Chojnic polecam ten serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAPUCINO Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Mnie weszło do K11 3.5L oleju przy zamontowanym filtze i osiągnęło poziom max. na wskażniku poziomu oleju i polecam ci do tego poziomu zalać gdy masz instalację gazową. teraz zalewałem olejem Castro Magnatec 10W 40 i jestem zadowolony. Nie ma oszałamiających właściwości, ale wyczuwalne jest pozostawanie oleju na elementach silnika. Wcześnij jak miałem Mobila to słyszałem tarcie ewlementów zanim olej został podany. Nie jest to duży koszt. ża olej dałem 125 zł a filtr 16zł Więc moim zdaniem warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Ja osobiscie wlalem 3 litry MOBIL super S 10W40 bo na Castrolu GTX Magnatec 10W40 klepaly mi popychacze zaworow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAPUCINO Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Ale czy te obiawy które u ciebie się obiawiły mają jakieś negatywne skutki dla popychaczy. A przy okazji może wiesz jak i system regulaciji.zaworów jest w K11 płytkowy czy regulują się same chydrałlicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k11 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 A przy okazji może wiesz jak i system regulaciji.zaworów jest w K11 płytkowy czy regulują się same chydrałlicznie. Płytki. r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Moment, moment. To zalezy od rocznika bo w mojej K11 z 2001 roku popychacze sa regulowane hydraulicznie, nie plytkowo. I wlanie zlego oleju spowoduje zepsucie popychaczy zaworow. U mnie tak sie stalo i teraz troszke za to zaplace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k11 Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Moment, moment. To zalezy od rocznika bo w mojej K11 z 2001 roku popychacze sa regulowane hydraulicznie, nie plytkowo. I wlanie zlego oleju spowoduje zepsucie popychaczy zaworow. U mnie tak sie stalo i teraz troszke za to zaplace. A co masz? CGA3DE? Być może w najnowszych jest hydraulika, w większości mikrych są płytki. r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAPUCINO Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 A możecie mi powiedzieć jak czesto należy regulować luz zaworów i ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Schumi03 Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Odgrzewam olejowego kotleta. Mam do Was nietypowe pytanko dot. poziomu oleju. Na bagnecie mamy coś w rodzaju podziałki, w której powinien sie zawierać poziom. U mnie bagnet jest uwalony olejem poniżej i powyżej (!) tej podziałki, zaś ona sama jest zupełnie czysta... Kompletnie zgłupiałem, zastanawiam sie czy nie mam za mało oleju. Albo po prostu jestem jakiś ułomny i nie potrafie sprawdzić poziomu oleju we własnym aucie... :? PS. Pomiaru dokonywałem ok 20 godzin po ostatniej jeździe, więc opcja, że olej nie spłynął jeszcze do miski odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 ja czasami tez tak mam,ale tylko czasami.raz wyjme bagnet i poziom widac normalnie a raz wogole.a jaki olej polecacie??bo musze wymienic i nie wiem czego tam nalac?? (bez skojarzen prosze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Schumi03 Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Ja też kiedyś miewałem tak "czasami", ale teraz już cały czas tak :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Bagnet po wyciągnięciu się wyciera, a następnie wkłada jeszcze raz, wyciąga i dopiero wtedy odczytuje poziom. Jeśli bagnet nie jest jakoś bardzo dziwnie pogięty i do tego umiecie trafić do dziurki ( ) to nie ma prawa być uwalony olejem powyżej i poniżej podziałki, a w środku czysty... gdyby jednak przypadkiem tek było, to być może fragment bagnetu nad podziałką usmarował się w czasie wkładania/wyciągania, a poziom oleju jest co najwyżej ten poniżej podziałki (na pewno za mało). Poziom oleju odczytuje się przy zimnym silniku (więc dobrze robiłeś Schumi03). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Może być ochlapany w przypadku jak będziecie sprawdziać olej po jeździe Najlepiej właśnie jak pisze Domiss, Wcyiągnąć przeczyścić i wsadzić spowrotem i wyciagnąć wtedy dopiero wynik odczytuje się poprawny (na zimnym silniku). Najlepiej rano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Schumi03 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 No właśnie robie dokładnie tak jak piszecie. Czyli co radzicie? Dolać oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Na początek może dolać i sprawdzić czy ubywa (ewentualnie jak szybko). Potem być może wymiana oleju w zależności od tego jak dawno (czas oraz przebieg) był wymieniany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Schumi03 najpierw jak uda Ci się normalnie sprawdzić stan oleju czyli najlepiej z rańca na zimnym silniku i poziomej powierzchni wyjmij bagnet, przeczyść go szmatką, włóż ponownie, wyjmij i odczytaj wskazania i dopiero wtedy myśl o dolewce itp. Jak w silniku będzie za dużo oleju to powstanie podwyższone ciśnienie i silnik zacznie go "wypluwać" najprawdopodobniej w okolicach filtra oleju lub przez jakąś słabą uszczelkę i w ten sposób rozszczelnisz silnik. Dlatego nigdy nie dolewaj na ślepo! Odczytując na podziałece poziom między min a max to granica ok.0,7-1l oleju także przy dolewaniu też nie przesadzaj i kontroluj co chwilę żebyś nie przelał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Schumi03 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 johny_fellow, poziom oleju sprawdzam w dokładnie ten sposób jak piszesz. Olej zmieniałem w lipcu, czyli max jakieś 1500 km temu. W okolicach miski jest jakaś nieszczelność i to widać gołym okiem już od czasu wymiany, aczkolwiek nie na tyle duża żeby zostawiać kałuże pod autem :wink: Wiem czym może grozić za wysoki poziom, dlatego tak usilnie się Was radze przed ew. dolewką. Poziom sprawdzałem już wiele razy, zawsze w prawidołowy opisywany przez was sposób i za każdym razem bagnet wygląda tak jak opisałem wcześniej (olej poniżej i powyżej podziałki, sama podziałka sucha). To jak, lać :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 A może masz pokrzywiony bagnet? Bo po to ta podziałka jest żeby wskazywać poziom na niej a nie pod czy nad nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Zapamiętaj dokładnie, dokąd był pobrudzony bagnet nad podziałką i trochę dolej. Jeśli poziom nad podziałką wzrośnie, to masz (i miałeś) za dużo oleju (wodę bierze?...). Jeśli się nie zmieni to lej aż będzie w podziałce mokro od oleju. Na wszelki wypadek zrób to w takim miejscu, żebyś mógł potem trochę oleju wypuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Jeśli się nie zmieni to lej aż będzie w podziałce mokro od oleju Tylko uważaj bo jak wlejesz 5 litrów a na podziałce i tak się nic nie pokaże to masz pewność, że będzie za dużo oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nijou Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Odgrzewam olejowego kotleta.Mam do Was nietypowe pytanko dot. poziomu oleju. Na bagnecie mamy coś w rodzaju podziałki, w której powinien sie zawierać poziom. U mnie bagnet jest uwalony olejem poniżej i powyżej (!) tej podziałki, zaś ona sama jest zupełnie czysta... Tak z głupia frant zapytam: czy wyczyściłeś bagnet (szmatką, chusteczką, rękawem ) zanim go zanurzyłeś w celu dokonania pomiaru? nijou Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.