Gość Trol26 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Witam ponownie:) Dzisiaj poczułem swoje sprzęgło i tak pomyślałem ze najwyższy czas je wymienić i tu moje pytanko, czy zna ktoś może jakąś solidną firmę. słyszałem o firmie 'safari' czy ktoś z was używa sprzęgła z tej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Tylko "exedy" wiem są drogie, do tego wymiana też swoje, ale będziesz miał spokój na lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Podepnę sie pod temat sprzęgła. Moje działa spoko, ale żeby rozłączyć, to pedał musze wbić do maxa. Gdy ruszam, to pedał oderwę od położenia max. wciśniętego na dosłownie centymetr i sprzęgło juz ciągnie, parch startuje. Prawie brak skoku jałowego. Czy to normalny objaw, czy świadczy juz o zużyciu samego sprzęgła czy czegoś? W osobówkach którymi jeżdżę tez, pedał bierze zdecydowanie wyżej. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez Korbamoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trol26 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 co do wciskania sprzegła to ja teraz tak mam jak kolega Korbamoto wczesniej sprzegło łapało mi gdzies na połowie A czy to sprzęgło "exedy" sprawdza sie w terenie przy jeździe naa półsprzęgle itd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 co do wciskania sprzegła to ja teraz tak mam jak kolega Korbamoto wczesniej sprzegło łapało mi gdzies na połowie A czy to sprzęgło "exedy" sprawdza sie w terenie przy jeździe naa półsprzęgle itd.? Zadne sprzęgło nie sprawdza się przy jeżdzeniu na półsprzęgle bo je w ten sposób palisz. Kup Exedy, u mnie wytrzymuje 2 lata, więc jest dobre, zresztą Igor też nie ma do Exedy zastrzeżeń Unikaj jazdy na półsprzegle, Patrol to cieżki samochód, ale masz reduktor i blokadę tylnego mostu, - lepiej strzelić ze sprzegła niż katować auto przez jakiś czas na "połówce". No tylko na bardzo przyczepnych nawierzchniach czy też wykrzyżach, z zapiętą blokadą z tym "strzelaniem" nie przesadzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patryk81Wwa Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Witam, mam pytanie dotyczące sprzęgła. Ostatnio jak śmigałem po terenie (dużo błota i rozlewisk wodnych) zauważyłem, że po dłuższej jeździe na 4L tak ok.30-40km/h pedał sprzęgła robi mi się na chwilę miękki, za drugim wciśnięciem jest już OK. Zdarzyło mi się tak 2razy na 4L i raz na 4H. Macie pomysł dlaczego tak się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrol 260 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Witam, mam pytanie dotyczące sprzęgła. Ostatnio jak śmigałem po terenie (dużo błota i rozlewisk wodnych) zauważyłem, że po dłuższej jeździe na 4L tak ok.30-40km/h pedał sprzęgła robi mi się na chwilę miękki, za drugim wciśnięciem jest już OK. Zdarzyło mi się tak 2razy na 4L i raz na 4H. Macie pomysł dlaczego tak się dzieje? Wysprzęglik się kończy, 15 złotych zestaw naprawczy ,20 min roboty. Podepnę sie pod temat sprzęgła. Moje działa spoko, ale żeby rozłączyć, to pedał musze wbić do maxa. Gdy ruszam, to pedał oderwę od położenia max. wciśniętego na dosłownie centymetr i sprzęgło juz ciągnie, parch startuje. Prawie brak skoku jałowego. Czy to normalny objaw, czy świadczy juz o zużyciu samego sprzęgła czy czegoś? W osobówkach którymi jeżdżę tez, pedał bierze zdecydowanie wyżej. Na 99% podgięła się łapa od sprzęgła, typowa usterka w Patrolu, mogła nawet połową pęknąć ze zmęczenia, niestety bez wyjechania skrzynia się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patryk81Wwa Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 A nie jest możliwe, że to w jakiś sposób woda powoduje ten uślizg pedału sprzęgła? Bo na czarnym nigdy mi się tak nie zdarzyło, tylko mokry teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Podobny objaw ma mokre sprzęgło ... lubi się uślizgiwać przez chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patryk81Wwa Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Podobny objaw ma mokre sprzęgło ... lubi się uślizgiwać przez chwilę Czyli możliwe, że to przez ten mokry teren i ostrą jazdę po nim czy raczej będę miał niebawem problem ze sprzęgłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Raczej na razie bym się sprzęgłem nie martwił ... poobserwuj zachowanie sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patryk81Wwa Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Dzięki za poradę. Myślę, że to wina wody. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Na 99% podgięła się łapa od sprzęgła, typowa usterka w Patrolu, mogła nawet połową pęknąć ze zmęczenia, niestety bez wyjechania skrzynia się nie obejdzie. Hmmm... A mógłbys cos więcej i jaśniej? Ta łapa co to się niby podgięła, to żeby ją naprostować, to trzeba skrzynię wyciągać?? Katastrofa... Inaczej nie da rady? Jak to sprawdzić? W napędach nie mam zbyt dużej wiedzy, nie rozbierałem jeszcze. A jeśli by pękła tak jak mówisz, to sprzęgło by nadal działało? Bo choc nisko bierze, ale działa i daje radę nawet w terenie. Podobno w 160tce jest regulacja skoku pedału. Nie wiem czy w 260tce tez jest. Przyzwyczaiłem się juz do tego sprzęgła, ale wolałbym się upewnić co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Ta łapa co to się niby podgięła, to żeby ją naprostować, to trzeba skrzynię wyciągać?? Katastrofa... Inaczej nie da rady? Jak to sprawdzić? Bez rozdzielania skrzyni od silnika nie da się naprostować ... nawet ciężko zajrzeć tam ale jak udałoby się odsunąć gumę, która jest na łapie to może coś być zobaczył - tylko nałożyć tą gumę spowrotem to już chyba się nie da tak prosto. Tak czy siak rozpołowić trzeba będzie. A jeśli by pękła tak jak mówisz, to sprzęgło by nadal działało? Bo choc nisko bierze, ale działa i daje radę nawet w terenie. Ja miałem sytuacje, że pękła łapa i jedną stroną dociskało. Po pewnym czasie pedał był coraz niżej aż w końcu sprzęgło znikło jak byłem kawałek od domu (wtedy trasę ok. 20km przejechałem na jednym biegu i dobrze że udało się odpalić na biegu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 A to żeś mnie optymizmem natchnął... Sam tego w wynajętym osiedlowym garażu nie zrobię. Szwagra ciotki teścia brata wujka zięć- Pan Zdzisio ''złota rączka'' może też nie ogarnąć tematu, a serwis specjalizujący się w 4x4 weźmie za to furmankę pinindzy znając życie... W takim razie, na razie jeżdżę tak jak jest, póki sie da. Jak już się nie da, to będę się martwić wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.